درحالی که حداقل دستمزد رسمی در آمریکا ۶ سال است بدون تغییر باقی مانده است ۱۴ ایالت این کشور راسا اقدام به افزایش حداقل دستمزدها کرده اند.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۷۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا بیش از 6 سال است حداقل دستمزد رسمی فدرال را تغییر نداده و در سطح 7.25 دلار برای هر ساعت کار حفظ کرده، 14 ایالت و چند شهر این کشور راسا اقدام به افزایش حداقل دستمزدها کرده اند. اکثر این افزایش ها از روز جمعه اعمال می شود.

ایالت های کالیفرنیا و ماساچوست بیشترین افزایش را داشته اند و حداقل دستمزد را به 9 و 10 دلار در هر ساعت رسانده اند. در مقابل، افزایش دستمزد در ایالت آرکانزاس کم بوده و به 8 دلار رسیده است. کمترین افزایش را داکوتای جنوبی با 5 سنت به ثبت رسانده و حداقل دستمزد در این ایالت به 8.55 دلار رسیده است.

این افزایش ها پس از آن صورت می گیرد که در ماه های گذشته اعتراضاتی مدنی نسبت به پایین بودن دستمزدها در آمریکا شکل گرفت. از جمله در ماه نوامبر هزاران معترض در 270 شهر آمریکا در حمایت از دستمزد ساعتی 15 دلار  دست به تظاهرات زدند. بر اساس اعلام دفتر آمار کار آمریکا، بیشترین افزایش مربوط به کارگران خدمات مواد غذایی بوده است.

با افزایش های روز جمعه، متوسط جدید حداقل دستمزد در 14 ایالتی که این افزایش را اعمال کرده اند از 8.50 دلار به بالای 9 دلار رسیده است.

برخی شهرها افزایش های بیشتری داشته اند. سیاتل در حال اعمال حداقل دستمزد بین 10.50 تا 13 دلار است و لس آنجلس و سانفرانسیسکو نیز افزایش های مشابهی را اعمال می کنند.

حامیان این افزایش ها می گویند، بالا رفتن حداقل دستمزد به مبارزه با فقر کمک می کند، اما مخالفان نگران تاثیرات احتمالی آن بر فرصت های شغلی سوددهی شرکت ها هستند.

در سال 2014، طرح دموکرات های کنگره برای اولین افزایش حداقل دستمزد فدرال از سال 2009 تاکنون به بن بست خورد. اخیرا پیشنهاداتی از سوی برخی نمایندگان برای افزایش حداقل دستمزد ساعتی به 15 دلار مطرح شده است.

ارسال نظرات