خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با صدور پیامی در محکومیت اعدام آیت‌الله النمر اعلام کرد: آل سعود بداند این جنایت فراموش‌نشدنى است و آثار این کار نابخردانه را در آینده خواهد دید.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۵۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: خبر وحشتناک اعدام آیت‌الله شیخ نمر و گروهی از بیگناهان، جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به خصوص اینکه این جنایت با عنوان خوارج و تکفیر صورت گرفت؛ اگر کسانى تاکنون تردید داشتند که کانون فتنه و تکفیر در جهان، آل سعود هستند با این نمونه آشکار جاى تردیدى باقى نماند.

در این پیام افزوده شده است:‌ ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم مى‌کنیم و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد و مى‌دانیم این جنایت انتقام شکست‌هایى است که آل سعود در عراق و سوریه و یمن دامنگیرشان شده است، ولى باید در انتظار شکست‌هاى مهم‌ترى در این سه منطقه باشند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: به یقین این جنایت، بدون اطلاع آمریکا نبوده است، آنها در مسائل کم اهمیت‌ترى با نظر آنها اقدام مى‌کنند و مى‌دانیم در راستاى ایجاد جنگ طائفه‌اى میان سنى و شیعه است، اما هم سعودى‌ها و هم آمریکا کور خوانده‌اند، ما با برادران اهل سنت اختلافى نداریم، اختلاف ما با تکفیرى‌هاست که همه مسلمین در برابر آنها اتفاق نظر دارند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: آل سعود بدانند این جنایت فراموش‌نشدنى است و آثار این کار نابخردانه را در آینده خواهند دید. نه تنها شیعیان جهان و اهل سنت این جنایت را شدیدآ محکوم مى‌کنند، بلکه تمام آزادگان دنیا نیز آن را محکوم خواهند کرد.

در این پیام آمده است: آنها چه گناهى داشتند، قیام مسلحانه کردند؟! کسى را کشته بودند؟! تنها گناهشان این بود که مى‌گفتند اقلیت شیعه در عربستان سعودى از حقوق حقه خویش باید برخوردار شوند و براى انجام مراسم مذهبى آزاد باشند. آیا این گناه است و در خور آن جنایت سنگین.

ارسال نظرات