بصیرت این است که فرد بصیر به هیچ وجه خودش را مشغول حواشی نمی‌کند و به اصول می‌پردازد.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۰۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس مسائل سیاسی درباره فتنه گفت: فتنه عبارت از یک وضعیتی است که در جامعه به وجود می‌آید و موجب می‌شود تشخیص حق از باطل در بخشی از جامعه تضعیف شود و ابهامات و تردیدهایی در جامعه بوجود آید که موجب شود جامعه نتواند به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.

علی محبوبی افزود: : دشمن در فتنه بیشتر به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی آماده‌سازی و ایجاد ظلمت است و بیشترین سرمایه آنها بر ایجاد ابهام و تردید متمرکز می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مؤلفه‌های ایجاد کننده فتنه تأکید کرد: جامعه‌ای که دچار فتنه می‌شود افراد جامعه حق و باطل را با اشخاص می‌سنجند که این نکته قابل توجهی است.

وی مبارزه خودی‌ها علیه حکومت و حاکمیت را دومین مولفه ایجاد کننده فتنه دانست و با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در فتنه ۸۸ عنوان کرد: فتنه‌گران در بیانات و سخنان خود مهندسی نظام و حاکمیت دین را زیر سؤال بردند.

محبوبی بیان کرد: عده‌ای فقط امام را به عنوان کسی که پتانسیل بالایی دارد و استعداد بالایی در ایجاد حرکت دارد دوست داشتند و نه اینکه ایشان را به عنوان ولی فقیه دوست داشته باشند.

وی تأکید کرد: یکی از سران فتنه که مدتی صاحب مسئولیت در جمهوری اسلامی بود در بیانات خود ولایت فقیه را دیکتاتوری و استبداد دینی عنوان کرده و یکی دیگر از مدیران فتنه عنوان داشته است که ولایت فقیه نمی‌تواند کشور را اداره کند و باید شاکله‌ای همچون مشروطه در کشور ایجاد شود.

محبوبی در تقسیم‌بندی عاملان فتنه تصریح کرد: یک عده سران فتنه هستند و عده‌ای دیگر از درون و بیرون آنها را در زمان انتخابات و بعد از آن مدیریت می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی لغزش خواص را دیگر مولفه ایجاد فتنه خواند و تاکید کرد: لغزشی که در جریان فتنه صورت گرفت و به تعبیر رهبری بعضی‌ها در این جریان مردود شدند اما مردودی آنها بدین صورت نبود که سال بعد شروع مجددی داشته باشند.

وی افزود: این مردودی آنها سقوط بود خواصی که ادعای بالایی داشتند و اعتبار خودشان را از سر سفره انقلاب به دست آورده بودند در این جریانات خیانت کرده و مردود شدند.

محبوبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هیچ وقت این نظام به اشخاص وابسته نیست و با شخصیت‌ها به دنبال حق یا باطل بودن اسلام نمی‌رویم.

وی بیان داشت: یکی از نکات بسیار قابل توجه در فتنه این است که بخش قابل توجهی از سران فتنه در مسیر طاغوتیان و طغیان‌گران قبل از انقلاب بودند و به همین دلیل بود که همه دشمنان نظام از جمله سلطنت‌طلبان و استکبار از آنها حمایت می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از سرویس‌های اطلاعاتی که از اول انقلاب در صدد براندازی انقلاب و نظام بود، انگلیس است و آنها خیلی حساب شده و دقیقا با آشنایی با فرهنگ ما حرکت کرده و روی افراد نفوذ و تأثیر می‌گذارند آنها دریافتند که یکی از راه‌های ضربه زدن به افراد از طریق خانواده‌ها است و یکی از استفاده‌های قابل توجهی که در این ۳۰ سال در این ارتباط کرده‌اند تأثیرگذاری بر روی آقا‌زاده‌ها است.

وی به هم خوردن مرز بین دوست و دشمن را یکی دیگر از مؤلفه‌های ایجاد فتنه عنوان کرد و گفت: این یکی از نقاط بسیار قابل توجه است که استکبار و دشمنان دقیقا از ابتدا برای ایجاد فتنه‌ها استفاده می‌کنند و آن بوجود آوردن فتنه است و به همین دلیل آنچنان ظلمات و تاریکی ایجاد می‌کنند که کسی نتواند دوست را از دشمن تشخیص دهد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: سران فتنه دورانی خود را نشان دادند و عقبه‌ای پیدا کردند اما باطنشان را کسی نمی‌شناخت ولی در دوره اصلاحات که به فرموده مقام معظم رهبری اصلاحات آمریکایی دنبال می‌شد با نام امام (ره) سوء استفاده‌‌هایی کردند و عنوان می‌کردند که ما در مسیر امام (ره) هستیم و از این طریق مردم را فریب می‌دادند و با شعار در مسیر امام بودن متن را با حاشیه جابجا کردند و به دنبال این بودند که با سرگرم کردن مردم به فروع، اصول را از یادشان ببرند و این یکی از نکات بسیار قابل توجه در فتنه و ایجاد فتنه است که باید به آن توجه داشته باشیم.

ارسال نظرات