خبرهای داغ:

مراجع تقلید به رئیس دفتر رئیس جمهور چه گفتند؟

در دیدارهای جداگانه ای که محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری با مراجع عظام تقلید در قم داشت؛ آیات عظام از زحمات و خدمات دولت تقدیر و بار دیگر توصیه های دلسوزانه ای را ایراد کردند که دولتمردان این نکات را التزامی عملی برای خود می خواند.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۸۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری عصر پنجشنبه گذشته به قم سفر کرد و با مراجع عظام تقلید دیدار داشت.
نهاوندیان در این سفردو روزه که جمعه نیز ادامه داشت ، بار دیگر نشان داد که با سفارش اکید دکتر روحانی، دولتمردان در توجه به توصیه های مراجع تقلید برای خود التزام خاصی قائل هستند و دولت توصیه های دلسوزانه مراجع را با آغوش باز پذیرا ست .
نهاوندیان با حضرات آیات مراجع تقلید سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی ، سید محمد علی علوی گرگانی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی دیدار داشت.
وی همچنین روز جمعه گذشته نیز با آیات عظام ناصر مکارم شیرازی ، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی و حسین وحید خراسانی دیدار کرد.
نهاوندیان در حاشیه این سفر در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان قم حضور یافت و از نزدیک مشکلات بخش های صنعت، معدن و کشاورزی قم را پیگیر شد.
مصاحبه مطبوعاتی عصر جمعه ، پایان بخش سفر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری به قم بود.

*
مراجع در این دیدارهای به نهاوندیان چه گفتند:

**
آیت الله جوادی آملی: مردم قدردان زحمات دولت هستند
آیت الله عبدالله جوادی آملی خطاب به نهاوندیان گفت: مطمئنا جریان ها و افرادی که از موفقیت های دولت خرسند نیستند، ممکن است با هجمه ها و اقدامات تخریبی موجبات دلسردی و ناراحتی مسئولین را فراهم کنند.
وی ادامه داد: اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصیه می کنم که در برابر هجمه ها و خرده گیریها صبور باشند که صبر برطرف کننده بسیاری از مشکلات بوده و در سایه صبر عنایات الهی هم شامل حال ما خواهد شد.
آیت الله جوادی آملی همچنین بر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و فراهم کردن شرایط برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.
وی با تقدیر از تلاش های دیپلماتیک مسئولان، موفقیت بدست آمده در مذاکرات را نعمت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما توانستیم در مذاکره با قدرتهای بزرگ دنیا که همواره به دنبال قدرت طلبی هستند، در شرایطی سخت از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنیم و به اهداف خود برسیم و از این جهت ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات یک نعمت الهی است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم.

**
آیت الله موسوی اردبیلی: تلاش دولت در رفع تنگناهای اقتصادی مردم ستودنی است
آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز در دیدار نهاوندیان با اشاره به مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور گفت: این که دولت در این شرایط، اولویت، اقدام ها و برنامه های خود را در راستای رفع مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی مردم قرار داده، ستودنی است.
این مرجع تقلید با تقدیر از تلاش های دولت در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی، بر ضرورت ملموس شدن تلاش های دولت برای مردم در جامعه تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای مذاکرات برای مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تاکید کرد.

**
تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از تلاش های دولت در مسیر رشد و شکوفایی کشور
آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با تقدیر از تلاش های دولت در مسیر رشد و شکوفایی کشور گفت: ایجاد امنیت اقتصادی و سیاسی در کشور باعث می شود که بخش خصوصی و مردم در عرصه اقتصاد فعال شده و رونق اقتصادی را رقم بزنند.
وی همچنین تلاش برای یکپارچه سازی جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و بر تقویت وحدت و انسجام مسلمانان تاکید کرد.

**
آیت الله وحید خراسانی: برنامه سعادت اداره کشور در کلام اهل بیت(ع) نهفته است
آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: برنامه سعادت که در کلام اهل بیت (ع) نهفته است می تواند برای اداره کشور مورد استفاده مسئولان قرار گیرد، با درک صحیح از تعالیم ائمه معصومین(ع) می توان به خوبی و در مسیر صحیح ؛کشور را اداره کرد.
وی با تقدیر از تلاش های دولت تدبیر وامید در مسیر خدمت به مردم، افزود: اگر رضای خداوند متعال و امام زمان (عج) در همه امور ملاک عمل باشد همه تلاش ها و اقدامات به ثمر خواهد نشست همانگونه که در مذاکرات اخیر به ثمر نشست.
وی همچنین ازدرگاه خداوند به انجام رسیدن موفق برجام و رفع موانع و مشکلات از مسیر اقتصاد و آبادانی کشور را خواستار شدند.

**
آیت الله صافی گلپایگانی از خدمات دولت برای رفع مشکلات مردم تشکر کرد
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار روز جمعه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری از خدمات دولت در جهت رفع مشکلات مردم تشکر کرد.
وی رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت های برنامه های دولت دانست و گفت: آنچه الان بر مردم فشار می آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شریف و عزیز ما شده است، مسائل اقتصادی است.
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: باید با تدبیر و مدیریت صحیح، مشکلات اقتصادی را رفع و حل نمایید بویژه باید در برنامه ریزی ها اقشار محروم را در اولویت قرار دهید و طوری عمل کنید که مردم اثر خدمات و تلاش های شما در اقتصاد را احساس کنند.
وی در ادامه توصیه های خود به خدمتگزاران مردم در دولت، افزود: اولا باید در همه کارها اخلاص داشته باشید و جز برای رضای خداوند متعال، گام برندارید، ثانیا باید این امیدی که در مردم به وجود آمده است، با رفع و حل مشکلات، حفظ نمایید که سرمایه بزرگی است، ثالثا در برنامه ریزی های خود در دولت، باید همه جوانب بخصوص اوضاع کشور و منطقه را در نظر بگیرید که بدون توجه به آن، برنامه ریزی دقیق و مدبّرانه ممکن نیست.
وی در بخش دیگری از بیانات خود با ابراز تاسف از برخی لجبازی ها و توجه به منافع شخصی بیان داشت: در همه نهادها باید اخلاق اسلامی کاملا رعایت شود و همگان باید از فحاشی و لجبازی اجتناب نمایند، باید همه، منیت ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فکر و دغدغه خود قرار دهند.

**
تقدیر آیت الله شبیری زنجانی از تلاش ها و خدمات دولت
آیت الله سید موسی شبیری زنجانی نیز در دیدار نهاوندیان با تقدیر از تلاش ها و خدمات دولت و مسئولان کشور برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ، به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اشاره و تاکید کرد: کوشش در مسیر خشنودی خداوند و خدمت به مردم نتیجه و نصرت قطعی بدنبال دارد.
وی توجه به مصالح و منافع ملی را حائز اهمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا انتخابات آینده موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود.

**
آیت الله علوی گرگانی: برجام مایه عزت و آبروی کشور شد
آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رییس جمهوری، با قدردانی از خدمات و تلاش های رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای در مسیر دستیابی به توافق با قدرت های جهانی، گفت: برجام مایه عزت و آبروی کشور شد.
وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شرایط حساس کشور در منطقه، بر رعایت اصول اخلاقی در رقابت های انتخاباتی از سوی کاندیداها و تلاش در جهت افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم چرا که دشمنان جمهوری اسلامی ایران درصدد خدشه دار کردن استقلال کشور هستند.

**
آیت الله سبحانی: باید در برابر اقدام های اختلاف افکنانه دشمنان هوشیار بود
آیت الله جعفر سبحانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان در منطقه با سیاست های خصمانه بدنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند و باید در برابر این اقدام ها هوشیار بود.
وی از تلاش ها و اقدام های رئیس جمهوری و دولت یازدهم در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

**
آیت الله نوری همدانی: دولت با قدرت با واسطه گری و دلال بازی مقابله کند
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دولت باید با اشراف و نظارت کامل با واسطه گری و دلال بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش از پیش تلاش کند.
وی هرگونه اختلاف میان مسئولان را موجب خوشحالی و سوء استفاده دشمنان برشمرد و افزود: امروز خوشبختانه وحدت و همدلی در کشور وجود دارد که باید در جهت تداوم آن تلاش کنیم.
وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات گوناگون در کشور برای مردم، خاطرنشان کرد: مردم به خاطرعلاقه مندی به نظام و انقلاب مشکلات را تحمل می کنند، اما دولت باید با اشراف و نظارت کامل با واسطه گری و دلال بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش از پیش تلاش کند.

**
تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر تقویت وحدت و انسجام مسلمانان
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری بر تلاش برای تقویت وحدت و انسجام مسلمانان تاکید کرد.
وی با اشاره به گسترش فعالیت دشمنان برای ارائه چهره ای نادرست از اسلام و شیعه در جهان بر تلاش برای مقابله با این اقدامات تاکید کرد و گفت: باید امکانات و شرایط لازم برای مقابله با اقدامات گسترده در مسیر ایجاد جو اسلام هراسی و شیعه هراسی در جهان فراهم شود.
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در این دیدارها گزارشی از آخرین خدمات دولت، بحث اجرایی شدن برجام و روند رفع تحریم ها و شرایط منطقه را به مراجع تقلید ارائه کرد.

گزارش از: محمد جهانگیریان

ارسال نظرات