سیج مداحان: حاج مرتضی طاهری با بیان اینکه 9 دی حرکتی ملی و مذهبی است گفت: مردم با حضور خود در اعتراضات این روز، وفاداری خود به ولایت را اعلام کردند.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۲۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
حاج مرتضی طاهری مداح دلسوخته خاندان اهل بیت نبوت و امامت در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه مردمی 9 دی گفت: 9 دی تبلور ابعاد مختلفی بود، من جلمه ابعاد دینی، ابعاد انقلابی و ابعاد ارادت ورزی به مرجعیت و رهبری بود؛ ولی ابعاد دیگر آن بعُد فرهنگی این حماسه بود که این جریان برای مردم در واقع یک تعلق خاطری ایجاد کرده است. این جریان بر مبنای اینکه فرهنگ استقلال و فرهنگ ظلم ناپذیری و فرهنگ اینکه انسان‌ها کارشان را به دست این و آن ندهند، یعنی رشته اختیارشان را دست دیگران ندهند که دیگران آن‌ها را به سمت و سوهای مختلف بکشانند شکل گرفت.
اعلام وفاداری به ولایت یک فرهنگ شد
طاهری تصریح کرد: خیلی از کسانی که در فتنه سال 88 در زمین دشمن بازی کردند بازی خورده یک گروه سرسپرده فتنه گری بودند که نقشه دشمنانان را پیاده می‌کردند. سیاهی لشکران فتنه فقط به برخی حرکت‌ها انتقاد داشتند یا از لحاظ سیاسی با دولت تضاد تفکر داشتند ولی وقتی در دل جریان فتنه قرار گرفتند فهمیدند که این جریان، جریانی است ضد دینی، ضد فرهنگ اهل بیت علیه السلام، ضد فرهنگ شیعه، ضد فرهنگ مقاومت و ضد فرهنگ آزادگی و آزادمردی، برای همین بود که بالاترین اثری که 9 دی داشت بازگشت فریب خوردگانی بود که در شلوغی ها حضور داشتند ولی به آغوش ملت برگشتند و حماسه 9 دی را رقم زدند و با ولایت اعلام وفا داری کردند و این اعلام وفاداری به ولایت یک فرهنگ شد.

این مداح دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام مراسمات سالروز بزرگداشت 9 دی را پرشورتر از سال های گذشته دانست و اظهار کرد: امروز وقتی برای حضور در جلسه ای در کرج که به عنوان همایش بصیرت برگزار شده بود حضور یافتم، جمعیت انبوهی حضور داشتند که یادآور مراسم 9 دی سال 1388 بود.
9دی یک حرکت ملی و مذهبی به معنی واقعی است
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا سالروز حماسه 9 دی یک مناسبت ملی است یا مذهبی گفت: این حماسه هم ملی است و هم مذهبی. چرا که در این جریان افرادی حضور به هم رساندند که خیلی مذهبی نبودند. یعنی به واسطه تعلقات ایرانی بودن و ملیت آن ها وارد صحنه شدند و فهمیدند که اگر علاقمند ایران هستند باید مدافع ولایت باشند والا حرکت های دیگران بر مبنای از هم پاشیدن و زیر سلطه بودن ایران بود در صورتی که ملی گراها حاضر نبودند ایران زیر سلطه استکبار باشد. از طرفی مذهبی بود چون ملت پای ولایت ایستادگی کرد. پای دفاع از سیادت ایستادند، پای دفاع از مرجعیت و پای دفاع از امام حسین علیه السلام ایستادند. چون دیدند جبهه فتنه گران پرچم امام حسین علیه السلام را زیر سوال بردند وله کردند. اسم امام حسین علیه السلام و ائمه طاهرین را مورد اهانت قرار دادند پس از این بعُد 9دی مذهبی است و از بعُد دیگر ملی است. 9 دی یک حرکت ملی و مذهبی به معنی واقعی است نه به معنی ملی مذهبی که به گروه نهضت آزادی اطلاق می شود چرا که آن ها نه ملی هستند و نه مذهبی هستند ولی جریان 9 دی سال 88 هم ملی بود و هم مذهبی بود.
بی بصیرتی در بین خواص بیشتر از عوام مردم است
طاهری درباره اطلاق واژه «یوم الله» به حماسه 9 دی نیز گفت: هر روزی که خدا در آن روز تقویت شود آن روز یوم الله است. 22 بهمن، عاشورا و ...به همین عنوان 9 دی هم یوم الله است چون خدا در این روز تقویت شد. کسانی که آمده بودند دین و ریشه دین و اعتقادت مذهبی را در این کشور ریشه کن کنند خودشان ریشه کن شدند پس این روز هم یوم الله است.
این مداح دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بصیرت را تصمیم گیری مناسب در زمان مطلوب عنوان کرد و تاکید کرد: کسانی که بصیرت دارند اگر هم فریب بخورند بصیرتشان باعث می شود تا به موقع مانند حر بن یزید ریاحی به آغوش حق برگردند ولی کسانی که بصیرت ندارند همانند عمر بن سعد خودشان را مسلمان، اهل دیانت و نماز می دانستند اما چون بصیرت نداشتند و از طرف دنیا هم ضعیف نفس بودند و هوای دنیا آن ها را تسخیر کرده بود تصمیمی گرفتند که تا قیامت قابل پاک شدنی نیست. تا الا بی نهایت این ننگ بر آن ها و تاریخشان زده شده است، آدم های که بصیرت ندارند مثل کسانی که بصیرت نداشتند و در فتنه 88 خودشان را دست دیگران دادند. بی بصیرتی در بین خواص بیشتر از عوام مردم است. عوام مردم چون خودشان را مستغنی و بی نیاز از نصیحت نمی دانند گوش می کنند و به موقع راه را پیدا می کنند ولی خواص خودشان را بی نیاز می دانند به همین دلیل بی بصیرتی در آن ها بیشتر است و ضربه ای که خواص زدند و می زنند بیشتر از آن چیزی است که عوام می توانند بزنند.

وی شرط مداح با بصیرت شدن را در درک و انتقال دو مطلب دانست و گفت: اولاً مداح با بصیرت باید خودش این مطالب را درک کند و آن را به دیگران منتقل کند و در اشعار، بیان و گفتار آن ها را اشاعه دهد. گاهی با یک کلمه حرف کار یک دنیا نوشتار و گفتار انجام می شود. روزی در انتقاد از یکی از دولت های گذشته وقتی سر سخن باز بود از رجعت با یکی از رئیس جمهورهای کشورهای آفریقایی خبر داده شد. در ایام نوروز وقتی جمعیت زیادی آمده بود داشتم زیارت جامعه کبیره را قرائت می کردم وقتی به این عبارت از زیارت جامعه رسیدم که به رجعت ائمه اشاره داشت و در یک لحظه گفتم ما معتقدم که شما تشریف می آورید ولی اعتقاد داریم که کس دیگری با شما نمی آید. نکته ریز اما پر معنا و کاربردی را مطرح کردم.
وظیفه امروز دفاع از ولایت است
طاهری بصیرت افزایی را مورد بحث قرار داد و انتظارات مردم از جامعه مداحی کشور را این گونه بیان کرد و گفت: مداحی که می تواند بصیرت بدهد، خیلی ساده با اشاره دیگران را متحول می کند. ده سال قبل وقتی رقابت انتخاباتی بود در جلسه ای گفتم به کسی رای ندهید که دشمنانان حضرت زهرا (س) به آن ها رای خواهند داد و خیلی سریع در برابر من موضع گرفتند. ما حرفمان را زدیم و به وظیفه عمل کردیم. مداحی که با بصیرت است مطیع وظیفه است و مطیع بانی جلسه نیست. بانی جلسه خوشحال شود یا نه مهم نیست. ما بنده مردم نیستیم، روزی دهنده ما خداست و ما باید روزی خودمان را از خدا و اهل بیت بگیریم، بنابراین باید تابع وظیفه باشیم؛ وظیفه امروز دفاع از ولایت است، ولایت امروز تبلور در وجود نازنین رهبر عزیزمان است که هیچ شخصی وجود ندارد که ادعا شود بتواند در این جایگاه مثمر ثمر باشد. امروز وظیفه، وظیفه دفاع از ولایت است باید در این مسیر از جان و دل مایه بگذاریم و خدا را در نظر بگیریم.

این مداح دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با ذکر روایتی گفت: عزت متعلق به خدا، معصومین علیه السلام و مومنینی است که به اهل بیت متوسل شده اند، نباید عزتمان را از دست بدهیم. فتنه و فتنه ها همچنان ادامه دارند برای اینکه کسانی در سال 88 فتنه به راه انداختند به هدفشان نرسیدند. همان طور که ما در راه هدفمان که مقدس است می‌جنگیم و تلاش می کنیم فتنه گران هم در راه هدف نامقدسشان تلاش می کنند و می‌جنگند، یعنی تصور اینکه فتنه تمام شده است، تمام نشده است. به دنبال فتنه جدید هستند؛ باید اولاً 9 دی امسال طوری پرشور تر از چند سال گذشته برگزار شود تا فتنه گران پیش از اینکه دهان باز کنند تو دهنی بخورند. یعنی بدانند اگر دهان باز کنند مردم ساکت نخواهند شد.
وی در پایان در پاسخ به شیطنت های برخی از جریانات گفت: امتی که در 9 دی حماسه آفریدند همچنانان با بصیرت مراقب هستند که فتنه گری، اگر به دنبال فتنه باشد در نطفه فتنه را خفه کنند. این بار باصلابت تر یعنی اگر در گذشته با ترحم و رفعت اسلامی برخورد شد این بار فتنه را از ریشه می‌خشکانیم. توصیه امام درباره جنگ تا رفع فتنه را انشالله عملی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات