بسیج مداحان: مداح دلسوخته خاندان اهل بیت امامت و نبوت علیه السلام گفت: فتنه سال1388 باعث شد موج مردمی در دفاع از حریم آل الله بیشتر شود و روز به روز هم بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۱۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

نریمان پناهی مداح دلسوخته خاندان اهل بیت امامت و نبوت علیه السلام و از رزمندگان گردان میثم و مقداد دوران 8 سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به سالروز حماسه  مردمی 9 دی گفت: درباره 9 دی چند نکته در بیانات حضرت آقا وجود دارد که برای مسئله بصیرت و حماسه 9 دی حتما ً باید به آن رجوع کنیم. من همه جا در جلسات و روضه‌ها به همه به خصوص جوانان توصیه می‌کنم و می‌گویم که در مسائل مهم کشور ما باید همیشه سعی کنیم خودمان را با حضرت آقا تطبیق دهیم. در هر موضوعی رهبر انقلاب نظر راه گشایی دارند و باید در هر زمینه‌ای ببینیم ایشان نظرشان چیست، نه فقط درباره 9 دی و فتنه بلکه در هر مسئله‌ای که پیش می‌آید باید چشم و گوشمان به دهان مقام معظم رهبری باشد.

فتنه‌گران با حرکتشان می‌خواستند چراغ سیدالشهدا را خاموش کنند

پناهی افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند حماسه 9 دی یوم الله است؛ ما باید خیلی به این بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم و نباید ساده از این سخن گذر کنیم. آقا درباره بصیرت و دشمن شناسی هم بیاناتی داشتند که بسیار مهم است. سخنان رهبر معظم انقلاب را باید از ابعاد مختلف مورد تحقیق و بررسی قرار داد. درباره حرکت 9 دی ضرب المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد "صدق پیدا کرد. فتنه‌گران با حرکتشان می‌خواستند چراغ سیدالشهدا را خاموش کنند، اما اشتباه کردند، نمی‌دانستند این نور هرگز خاموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: چراغ حضرت سیدالشهدا خاموش نمی‌شود بلکه هر روز روشن‌تر می‌شود. هر چه دشمن تلاش می‌کند مردم ما بیدار تر می‌شوند، خودمان می‌بینیم هر چقدر دشمن تلاش می‌کند ضربه بزند لطف اهل بیت عصمت و طهارت، لطف امام حسین علیه السلام و لطف امام زمان (عج) و لطف حضرت زهرا (س) باعث می‌شود این راه روشن تر از هر زمانی باشد و مردم بیشتر بیدار و آگاه باشند؛ حتی کسانی که هیئتی نباشند و در سال فقط یک بار آن هم عاشورا در دسته‌های سینه زنی حضور پیدا می‌کنند این‌ها هم بیدار می‌شوند. و الحمدالله بیدار هم شده‌اند؛ خود 9دی حرکت خیلی بزرگی بود هم برای ما و هم برای اینکه با این حرکت به عالم نشان دادیم که ما نه فقط با این حرکت بلکه از اول و از صدر اسلام تا به امروز پای اسلام و دینمان بوده‌ایم.

حرکت مردم در حماسه 9 دی در تاریخ ثبت شد؛ تا قیامت جبهه حق و باطل وجود دارد

مداح دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: حمله فتنه گران به خیمه‌های حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در فتنه سال1388 باعث شد موج مردمی در دفاع از حریم آل الله بیشتر شود و روز به روز هم بهتر خواهد شد و حرکت مردم در حماسه 9دی در تاریخ ثبت شد. نباید فکر کنیم یزیدیان فقط در یک مقطعی از تاریخ وجود داشته اند، تا قیامت جبهه حق و باطل وجود دارد. گذشت زمان تنها باعث فاصله شده است ولی شرایط هیچ فرقی نکرده است امروز تفکر یزیدی که تفکر باطل است در برابر تفکر امام حسین علیه السلام که تفکر حق است صف آرایی دارد.

پناهی بیان کرد: صف آرایی‌های دشمنان در سال 88 همانند صف آرایی‌های دشمنان در برابر اهل بیت علیه السلام بود. امروز راه همان راه است و مسیر همان مسیر است، فقط گذشت زمان فاصله ایجاد کرده است. یزیدیان هیچ گاه نمی خواستند شیعه و فرزندان حضرت زهرا(س) وجود داشته باشد. امروز داعش هم ادامه همان تفکر و مسیر است که هر جا شیعه‌ی امیرالمومنین علی علیه السلام را می‌بینند سرش را از تن جدا می‌کند. از صدر اسلام و در دوران امامان ما هم این تفکر تکفیری بوده است. در زمان امام صادق علیه السلام حاکمان حکم کردند اگر کسی بخواهد به زیارت حضرت امام حسین علیه السلام برود دست او را قطع می کنیم؛ شیعیان به محضر امام صادق علیه السلام می رسند و کسب تکلیف می کنند و ایشان می فرماید که تکلیف شما زیارت است، بروید و زیارت کنید، شیعیان زیادی به زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام رفتند.

باید ما در هر زمان و دورانی چشم و گوشمان به دهان رهبرمان باشد

مداح دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: سال بعد حکومت برای جلوگیری از این حرکت شیعیان که این هم خودش حرکتی است همانند 9 دی اعلام شد که کسی که به زیارت برود دست دیگر او را هم قطع خواهد کرد تا مردم را بترسانند. خدمت امام صادق علیه السلام رسیدند و آقا دوباره فرمودند به زیارت بروید. شرایط آن زمان با شرایط ما همخوانی دارد و در داستان کربلا این درس آموزنده وجود دارد که باید ما در هر زمان و دورانی چشم و گوشمان به دهان رهبرمان باشد.

وی افزود: برای بار سوم حکومت سال بعد اعلام کرد هر کسی به زیارت بیاید باید سر بدهد که امام صادق علیه السلام فرمودند، دیگر لازم نیست بروید. چرا که شیعه در خطر بود. چون می خواستند سد راه شیعه شوند و تا از زیارت حضرت اباعبدالله محروم شوند. مردم حاضر بودند سر بدهند ولی امام صادق علیه السلام فرمودند نه نروید تا شیعه زنده باشد. امروز هم می خواستند شیعه نباشد. 9 دی هم همین بود، طرفداران معاویه و یزید خیمه گاه اباعبدالله را آتش زدند. رهبر ما ادامه دهنده راه و تفکر امیرالمومنین علی علیه السلام است. در غیبت امام زمان باید کسی را داشته باشیم. فرمودند بعد از غیبت امام معصوم به چه کسی رجوع کنیم که فرمودند به فقیه زمان. امروز راهمان مشخص است باید از رهبرمان اطلاعات کنیم، فتنه گران نه تنها سنگشان به هدف نخورد بلکه شعله و حرارت عشق مردم را به ولایت بیشتر کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات