امام جمعه سنندج گفت: حضور خودجوش ملت ایران در حماسه 9 دی و لبیک آنها به رهبر و مقتدایشان موجب خاموشی فتنه دشمنان شد
کد خبر: ۸۶۱۴۴۴۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در خطبههای نماز جمعه این هفته شهرستان سنندج، با اشاره به حضور مثالزدنی و باشکوه مردم کردستان و شهر سنندج در ششمین سالروز حماسه 9 دی، گفت: 9 دی، روز بصیرت ملت ایران در مقابل فتنه و فتنهگر بود و این حضور انقلابی مشت محکمی بر دهان آنان بود.

وی گفت: حماسه نهم دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت بود که براساس بصیرت مردم شکل گرفت و در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه اتحاد و ولایت‌مداری ملت ایران در حماسه نهم دی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، تصریح کرد: حضور خودجوش ملت ایران در این روز سرنوشت‌ساز و لبیک آنها به رهبر و مقتدایشان موجب خاموشی فتنه دشمنان شد.

وی اظهار کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی ایران در 9 دی 88 نشان دادند که همواره در پای آرمانهای رهبری، نظام و انقلاب ایستادهاند و با حضور حماسی خود برگی دیگر از تاریخ نظام اسلامی را ورق زدند.

امام جمعه سنندج افزود: حضور خودجوش مردم در روز 9 دی این پیام را به جهانیان و به ویژه ایادی استکبار در داخل و خارج از کشور داد که مردم با بصیرت ایران صفوف خود را از فتنهگران جدا ساختهاند.

خدایی تصریح کرد: فتنه سال 88 که توسط عوامل خودفروخته داخلی و حمایتهای دولتهای متخاصم صورت گرفت با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه فتنه 88 و برافروخته شدن ان نتیجه بیتدبیری و بیبصیرتی سران فتنه که بازیگران اصلی این فتنه بودند شکل گرفت، ادامه داد: بصیرت و ولایت‌مداری ملت همیشه در صحنه ایران و حضور دشمن‌شکن آنها در حماسه 9 دی تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد و اتحاد این ملت را بار دیگر به جهانیان نشان داد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبار و دشمنان این نظام با اصل اسلام و ارزشهای اسلامی نظام مشکل دارند و همواره در اتش بودهاند تا از طرق مختلف به این دین الهی ضربه بزنند.

وی در بخش دیگری از خطبههای نماز جمعه به ارزش والای زنان در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: دین اسلام ارزش و جایگاهی ویژه برای زنان تعیین کرده و به اقتضای سن، جنس و شرایط جسمی و روحی هر فردی وظیفهای برای وی معین کرده است.

امام جمعه سنندج بر توجه ویژه بانوان به عمل به مبانی دینی و اعتقادی تاکید کرد و گفت: زنان تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را بر عهده دارند و باید با درنظر گرفتن مبانی شرعی به نقش آفرینی در جامعه بپردازند.

ارسال نظرات