خبرهای داغ:
دوستدار گفت: برای حفظ قدرت انقلاب اسلامی و همچنین افزایش آن، باید نسل آینده خود را امروز تربیت کنیم و برای این کار نیز چاره‌ای جز برگشت به اصالت‌های مساجد نداریم.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۷۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم پیشرفت‌هایی که داشتیم غفلت‌هایی نیز وجود داشته که باید فکری برای آن‌ها کرد، گفت: یکی از این غفلت‌ها، غفلت از مسجد بوده است.

وی افزود: انقلاب ما مرهون مسجد و از مسجد شکل گرفته است اما بعد از انقلاب به مسجد توجه جدی نشد و حکومت چنین گفت که مسجد‌های خودشان انقلاب کردند و مسجد‌ی‌ها هم گفتند که حکومت اسلامی شده است لذا مسجد با داشتن 10 الی 15 متولی رها شد و در نتیجه امروز مساجد با جماعت کم نمازگزار و جمعیت بسیار کم نوجوان در جامعه در حال فعالیت هستند.

دوستدار با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم تربیت خوب و اسلامی برای فرزندان خود داشته باشیم، نباید از ظرفیت مساجد غافل شویم، گفت: بحمد الهی امروز کشور ما، کشور قدرتمندی است به طوری که در مذاکرات هسته‌ای مشاهده کردیم که 6 کشور قدرتمند دنیا در یک طرف به مذاکره با کشورمان نشستند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز خاطرنشان کرد: برای حفظ این قدرت انقلاب اسلامی و همچنین افزایش آن، باید نسل آینده خود را امروز تربیت کنیم چرا که این نسل، مدیریت آینده کشور را به عهده خواهند داشت و برای این کار نیز چاره‌ای جز برگشت به اصالت‌های مساجد نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید مرکز فعالیت‌های تمام محله‌ها باشند، گفت: مسجد در نگاه پیامبر اسلام(ص) محور تمام فعالیت‌ها اعم از قوه قضائیه، بهزیستی، دفتر ازدواج، سفارتخانه و غیره بوده است اما اکنون متأسفانه کارکردهای مسجد همگی فراموش شده است و همگان تنها به یک موضوع آن پرداخته‌اند و آن اقامه نماز است.

دوستدار در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در این ناحیه از سپاه انجام شد، غفلت‌زدایی از مساجد بود، گفت: سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز تلاش می‌کند تا از مساجد غفلت‌زدایی کند و به همین دلیل برنامه‌های مفصلی با همین موضوع اجرا خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: متأسفانه در شرایط کنونی در جامعه ما غفلت از مساجد به حدی رسید که علی‌رغم اینکه مسجد داشتیم به سراغ احداث فرهنگسرا رفتیم و همان فعالیت‌هایی که در مساجد دنبال می‌شد را در فرهنگسراها دنبال کردیم و جمعیتی که باید در مساجد حضور می‌یافتند را به سمت فرهنگسراها کشاندیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با تصریح اینکه موضوع دیگری که در دستور کار این ناحیه از سپاه قرار گرفته است، غفلت از تهاجم فرهنگی است، گفت: ما در مقابله با تهاجم فرهنگی تنها به لایه‌های رویی تهاجم پرداختیم و به لایه‌های زیرین توجهی نشده است لذا بنا داریم تا با اجرای برنامه‌های مفصل و معرفت‌افزا در این زمینه گام برداریم.

وی در پایان غفلت دیگر را غفلت از آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در این ناحیه از سپاه به کمک آموزش و پرورش برویم و در جهت تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزشی او را یاری دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها