حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی، با بیان اینکه، فتنه گران نظام را متهم به دروغگویی کردند،‌اظهار کرد:‌ مردم دقت کنند مسائل فرعی جای خود را با مسائل اصلی عوض نکند.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۶۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه سامان در خطبه های این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت از گناهان به نعمت های الهی در پیش روی انسان ها اشاره کرد و با ذکر حدیثی از علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) گفت: مصاحبت نعمت ها را نیکو بدارید چون نعمت ها همچون حیوان وحشی فرار می کنند.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، مناسبت های هفته را یادآور شـد و به روز 13 دی ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) در سال 1367 در آن نامه ی تاریخی بیان داشتند که مارکسیسم و کمونیسم در حال از بین رفتن است و شما به فطرت و توحید بازگردید و این مکتبی که دارید جوابگوی هیچ نیازی از نیاز های واقعی انسان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در ادامه با اشاره به اینکه در این نامه امام خمینی (ره) فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را پیش بینی کردند اظهار کرد: بعدها در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گورباچف طی مصاحبه ای اظهار تاسف کرد که چرا به هشدارهای آن روز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توجهی نکرده است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از بیانات خود به دو نامه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی اشاره کرد و مصداق آن را همان دعوت به فطرت، وجدان و همان دلسوزی ها را نسبت به جهان اسلام برشمرد و آن دعوت جوانان به این که بدون توجه به تبلیغات منفی سعی کنید شناختی بی واسطه از دین اسلام داشته باشید.

وی در ادامه افزود: پیام امام خمینی (ره) گرچه برای رهبر شوروی بود چرا که این پیام یک پیام جهانی بود و مضمون آن این بود که ما همه مردم جهان را همانند مردم خودمان می دانیم و در سرنوشت آنها سهیم و شریکیم و در واقع دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی نیز جهانی است و در حوزه جغرافیای غرب نیست چرا که غربگرایان را هم شامل می شود.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود به چهارشنبه 16 دی سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه و روز شهدای دانشجو اشاره و اظهار کرد: با مقاومتی که شهدای دانشجو در هویزه انجام دادند این باور به وجود آمد که نیروهای انقلابی می توانند به بن بست سیاسی نظامی جنگ پایان دهند و با خلاقیت و ابتکار با تجهیزات دشمن به مقابله بایستند.

وی در ادامه گفت: این شهدا با مقاومت خود درس بزرگی را ثبت کردند و یک الگوی زیبایی از مقاومت به ملت ایران ارائه کردند که از خداوند متعال علو درجات را برای آنان مسالت داریم.

ملک پور به پنج شنبه 17 دی سالروز اجرای توطئه استعماری کشف یا همان حذف حجاب به دستور رضا خان پهلوی اشاره کرد و این عمل را یکی از پلیدترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب دانست و افزود: در 17 دی ماه 1314 توسط رضاخان پهلوی از اسلام زدایی به ویژه حجاب زدایی از طریق کشف حجاب و حذف حجاب اجرایی کردند که این عمل آنان با مخالفت مردم به رهبری روحانیت مواجه شد که نتیجه ی آن به سرکوب قیام مسجد گوهر شاد و ضرب و شتم سید محمد باقر بافقی در قم می توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه رضاخان به عنوان مامور انگلیس هیچ گاه نتوانست با زور و اجبار حجاب را از سر زنان عفیفه ایرانی بر دارد خاطر نشان کرد: این خواست دشمنان با سقوط رژیم پهلوی متوقف نشد و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم با ابزار های دیگر مثل رسانه و ماهواره دنبال حذف حجاب در نهاد خانواده هستند و این ابزار یعنی ماهواره و برنامه های آن دارای اثرات مخربی در جامعه است.

خطیب جمعه سامان با اشاره به برخی از اثرات مخرب این ابزار افزود: ترویج خشونت، سست شدن بنیان خانواده، اختلافات خانوادگی، شکستن حریم خانواده، ایجاد بدحجابی و... از جمله ی این آثار بر جامعه بر دانست.

ملک پور در بخش پایانی خطبه ها، به اجرای برگزاری مناسبت های 9 دی ماه در شهرستان سامان اشاره کرد و ضمن تشکر از سپاه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و قدردانی از تمامی کسانی که با برنامه های خوب و بصیرتی خودشان نهم دی ماه را گرامی داشتند خاطر نشان کرد: درس 9 دی این است که مردم دقت کنند مسائل فرعی جای خود را با مسائل اصلی عوض نکند؛ چرا که در فتنه 88 مسئله دروغین و ادعای تقلب را به عنوان مسئله اصلی مطرح کردند و نظام را متهم به دروغگویی کردند.

وی در ادامه یادآور شـد: مردم هوشیار ما متوجه این مساله شدند و آن حفظ نظام و پشتیبانی از ولی فقیه است و در انتخابات پیش رو مسئله اصلی، حضور گسترده و انتخاب افراد اصلح است.

ارسال نظرات