خبرهای داغ:
حداد عادل در قم:

فتنه‌گران برای ادعای تقلب در انتخابات هیچ دلیلی ارائه نمی‌کردند

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: فتنه‌گران در سال 88 در برابر ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هیچ دلیلی ارائه نمی‌کردند.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۵۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، غلامعلی حدادعادل امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه قم اظهار کرد: فتنه‌گران در سال 88 ادعا کردند که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده، اما هیچ دلیلی ارائه نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان یک هیئت 6 نفره تشکیل شد و پنج روز به مهلت قانونی اعتراض افزوده شد تا افراد معترض دلایل خود را ارائه دهند، اما چنین نشد و این درحالی بود که شورای نگهبان به آنها گفت هر صندوقی را که بخواهید در حضور صدا و سیما بازشماری می‌کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان عنوان کرد: شورای نگهبان دستور بازشماری 10 درصد از صندوق‌های رأی را صادر کرد، ولی پس از آن فتنه‌گران همچنان به ایجاد آشوب و اغتشاش ادامه دادند.

وی اذعان کرد: این کار آنها سبب شد عده‌ای در خارج از کشور فکر کنند انقلاب به خطر افتاده است و در این میان رسانه‌های بیگانه تمام اتفاقات را لحظه به لحظه گزارش می‌کردند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در مقابل فتنه‌گران جریان هدایت و عقلانیت وجود داشت که رهبر انقلاب در رأس آن تاکید داشتند نادیده گرفتن قانون به دیکتاتوری می‌انجامد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایشان با متانت به قانون‌گرایی سفارش می‌کردند و از همه درخواست وحدت و یکپارچگی داشتند.

حدادعادل با بیان اینکه فتنه‌گران به نظام تهمت تقلب زدند، یادآور شد: فتنه‌گران با استناد به اینکه خودشان به دلیل سوابق انقلابی از درون نظام هستند، به نظام تهمت تقلب زدند و این جفا بود، زیرا با این کار بهانه به دست دشمن دادند.

وی ادامه داد: حاکمان برخی از کشورهای منطقه که با جمهوری اسلامی مخالف بودند، بهترین بهانه را برای ادامه مخالفت‌هایشان پیدا کردند، زیرا دیدند افرادی که پیش از این دارای مسئولیت در این نظام بودند، اکنون آن را متهم می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه نماز جمعه رهبر معظم انقلاب در سال 88 گفت: من به همه به ویژه طلاب جوان سفارش می‌کنم آن خطبه را چندین بار به عنوان یک درس اسلامی و انقلابی بخوانند.

وی افزود: رهبر انقلاب در آن خطبه فرمودند جمهوری اسلامی اهل تقلب در انتخابات نیست، اما فتنه‌گران گوش ندادند و باز هم مردم را به تظاهرات دعوت کردند.

حدادعادل با بیان اینکه فتنه‌گران با اصل نظام مخالف بودند، تاکید کرد: اغتشاش‌گران در آن روزها واژه اسلامی را از تابلوهایی که عبارت جمهوری اسلامی ایران در آن نوشته شده بود، پاک می‌کردند و به رغم اینکه پیش از انتخابات دم از امام می‌زدند، پس از انتخابات عکس ایشان را پاره کردند.

وی با اشاره به ماجرای 9 دی گفت: مردم در روز 9 دی به طور خودجوش به خیابان‌ها آمدند و با حماسه‌آفرینی بصیرت خود را نشان دادند و با این کار دشمنانی که می‌پنداشتند کار انقلاب به پایان رسیده را ناامید کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات خبرگان را مورد توجه قرار داد و گفت: عده‌ای در تلاش هستند که انتخابات خبرگان را جناحی کنند، این مسئله در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشکال ندارد، اما مجلس خبرگان نباید جناحی و دوقطبی شود، زیرا رهبری مظهر وحدت ملی است و مجلس خبرگان با رهبری در ارتباط است.

وی با بیان اینکه جناحی کردن مجلس خبرگان رهبری خدمت به کشور نیست گفت: هر کس در این انتخابات وحدت‌شکنی کند باید هزینه آن را در پیشگاه خدا و ملت بپردازد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به تحریم‌های جدید گفت: ما دشمنی دشمن را در تحریم‌های جدید دیدیم، بنابراین باید با حضور قدرتمند پای صندوق‌های رأی کمک کنیم پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

وی در ارتباط با قم عنوان کرد: قم یک شهر معمولی نیست، زیرا خاستگاه انقلاب اسلامی است به همین دلیل مردم قم باید پشتوانه و پشتیبان انقلاب باشند.

ارسال نظرات