نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بنا بود تا مسئله برجام اواسط دی ماه به نتیجه رسد و تحریم‌ها برداشته شود و بازی جدیدی دیگری را در نیاوردند اما شاهد بهانه‌تراشی‌های دیگری از سوی امریکایی‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۴۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به عدم وجود و توجه جهان امروز به اخلاق کریمه اظهار داشت: مکارم اخلاق به ویژه در حال حاضر و در مقابل نظام استبداد جهانی امری ضروریست.

وی افزود: اسلام به مانند 1400 سال پیش که طلوع کرد و اخلاق اسلامی را ترویج داد امروز هم باید خورشید اسلام اخلاق حسنه را بتاباند چراکه با وجود پیشرفت در عرصه های مختلف متاسفانه انسانیت تنزل پیدا کرده و کشوری مانند آل سعود برای جنایات خود تنها 20 میلیارد دلار سعودی خرج می کند و سلاح موجود در انبارهای فرانسه را برای ویرانی یمن خرید می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خرید 3 برابر قیمت سلاح های فرانسوی نشان می دهد که پول هست ولی انسانیت از بین رفته است، عربستان 100 میلیارد دلار کسری بودجه برای سال آینده دارد ولی این پول ها صرف جنایت و ویرانی می شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به حمایت و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر گفت: در برابر جنایات آل سعود جامعه جهانی سکوت کرده و آمریکا و انگلیس نیز حمایت می کند، جنایاتی که در یمن رخ می دهد و این درحالیست که 80 درصد جمعیت یمن در زیر خط فقر به سر می برند.

وی افزود: چنین هزینه هایی بایستی صرف تربیت انسانها و رفع مشکلات اقتصادی، بهداشتی و کشاورزی مردم شود که اگر چنین می شد وضعیت جامعه بشری بهتر از این بود، بمب های شیمیایی که بر سر مردم بی گناه می ریزند حتی کشاورزی و آب های زیرزمینی را نابود می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پیغمبر (ص) آمد تا لباس حیا را بر اندام جامعه بشریت بپوشاند، ممکن است افرادی تظاهر به اخلاق کند ولی باطن به مانند مارهای سمی می مانند خیلی از جریانات مدعی دموکراسی و حقوق بشر که در راس آن ها آمریکا و اسرائیل جنایتکار قرار دارد در اصل درونشان قهر خدای غزلی است و پیامبران آمدند تا وجدان بشریت را در راه خیر و صلاح بیدار کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ریشه کلمه انسان گفت: انسان از انس است و در حقیقت اهل انس با طبیعت و خداست حیات بشر با انس مرتبط است ولی متاسفانه امروز جای صفات ارزشمندی همچون عفاف و پاکدامنی، صداقت، عدالت، عطوفت و اخلاق کریمه اسلامی خالی است.

وی افزود: از طریق اخلاق می توان به ایمان فرد نمره داد ما تصور می کنیم که اخلاق بخشی از ایمان است اما خداوند در قرآن می فرماید اگر اخلاق باشد ایمان کامل است چراکه اگر رفتار نفاق داشته باشیم یا خصلت هایی چون امانت داری، صله رحم، محبت، نیکی به والدین و دستگیری از نیازمندان را نداشته باشیم چگونه می توان مدعی ایمان داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند با فضیلت ترین شما از نظر ایمان بافضیلت ترین شما از نظر معرفت است، معرفت هر چه کامل تر ایمان بیشتر و کامل تر خواهد بود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فرهنگ و تفکر بسیجی گفت: شهدا قدم در مسیر صحیحی گذاشتند و ما نیز بایستی ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه راه آنان برای ما سراسر درس بوده که نباید غفلت کنیم یاد همه شهدا را بباید زنده نگه داریم که این خود کمتر از شهادت نیست.

هنوز تحریم‌ها لغو نشده امریکایی‌ها بازی درآورده‌اند

وی افزود: قرار بود بر جام تا اواسط دی ماه به نتیجه رسد و آمریکایی ها تمام تحریم ها را لغو کنند و امید بود که بازی جدیدی را به راه نیاندازند، اما پس از 2 سال مذاکره نفس گیر با تیم مذاکره کننده هنوز قبل از لغو تحریم ها بازی جدیدی را از سر گرفته اند و هر روز بهانه می آورند و این ننشان می دهد که پیش بینی مقام معظم رهبری به جا بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آمریکایی ها ما را ناقض حقوق بشر می دانند در حالی که در برابر جنایات آل سعود سکوت کرده اند آنان در برابر کشتار مردم بی دفاع مردم در سوریه، فلسطین، نیجریه و یمن ساکت هستند آن وقت ما را محکوم می کنند که حقوق بشر را در کشور نقض کرده ایم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دیدگاه استکبار نسبت به تروریسم گفت: تروریست خوب و بد داریم و از نظر آنان ایران تروریست بد است و هرکه ابزار دست آنان شد برای دستیابی به اهدافشان تروریست خوب است و ایران را که از جنایات آنان اعلام انزجار می کند تروریست بد است.

وی افزود: ملت ایران که در طول این 36 سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد با عزت و اقتدار روی پای خود ایستاده در شرایط کنونی هم باید بایستد مگر چین در چند سال گذشته چه داشت ما نیز باید در عرصه های مختلف تلاش کنیم تا به اهداف و آرمان های بلند انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با همت و زحمت باید به پیش رویم اگر دستمان در چاه نفت نباشد باید در همت بلند باشد آن وقت می توان موفق شد بایستی فداکاری کرد، درس ما از این حوادث توکل، قناعت،مردانگی و جهاد همه جانبه علمی و صنعتی است که به طور قطع می توان با یک دهه مجاهدت، قناعت، فداکاری و سخت کوشی به پیشرفت در همه عرصه ها رسید.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به عنصر هیچ ملتی بدون صرفه جویی و قناعت و بردباری و سخت کوشی و همت بلند آگاه نشده است و با این امور است که می توان تمدن اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری را شکل داد.

وی افزود: انتخابات مظهر اقتدار و عزت ایران بوده و در عین حال حقوق مردم نیز هست که باید توجه داشت و همه مراقب باشیم که حق الناس نشود، هنوز زمان تبلیغات فرا نرسیده اما برخی از کاندیداها شروع به تبلیغ کرده اند و تخلف افراد دلیل بر عدم شایستگی است نباید از بیت المال سوء استفاده شود باید اجازه داد تا مردم در یک فضای منطقی و آرام تصمیم بگیرند و شایسته ترین فرد را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سال نو میلادی را هم به مردم پیرو این مذهب تبریک می گوئیم و آمریکایی که مردمش پیرو حضرت عیسی هستند باید بدانند که حضرت مسیح و حتی هیچ یک از انبیا الهی راضی به جنایت و ظلم علیه دیگری نبودند آنان طرفدار حقوق انسان ها و عدالت هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: دو سال قبل از فروپاشی شوروی امام راحل نامه ای به گلپاچف نوشتند و امروز نیز شاهدیم که مقام معظم رهبری نامه ای را به جوانان غربی نوشته اند که امیدواریم موثر و نتیجه مطلوب از آن حاصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات