خبرهای داغ:

قدردانی سردار مجتبائی از سپاه استان قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: پلیس قم در میان سایر استان‌ها و در برآوردهای ناجا از لحاظ صحت عمل و رضایت‌مندی مردمی مقام اول را کسب کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۴۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در همایش فرماندهان و روسای کلانتری و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان قم در مرکز فرهنگی ـ تربیتی و آموزشی عمار، با بیان اینکه تمام معاونان، فرماندهان، مدیران و روسای ارشد استان و همچنین روسای کلانتری و پاسگاه‌های این فرماندهی در این همایش حضور دارند، اظهار کرد: همایش مذکور سبب می‌شود تا فرصت‌های بیرونی و ضعف درونی مرور شده و اگر ضعفی وجود دارد با برطرف کردن آن تبدیل به فرصت و قوت شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، سازمانی عظیم و با تنوع ماموریت بوده و این پیشرفت‌ها در گرو تحلیل درست از اقدامات، عملکرد و فعالیت‌ها است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه پلیس قم در سال جاری پنج هدف مهم را مدنظر دارد، گفت: اجتماعی کردن کنترل فضای جرم، مهم‌ترین این اهداف بوده تا پلیس با بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعی، فضای جرم را به فضای اجتماعی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: اگر چه بخش اندکی به برخورد مقتدرانه پلیس نیاز دارند، اما اکثریت مردم نیازمند رفتار انسانی و کریمانه پلیس هستند.

مجتبایی در ادامه با بیان اینکه موفقیت نیروی انتظامیمگر با همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها، محقق نمی‌شود،امنیت هوشمند، مانیتورینگ فرماندهی، مانیتورینگ مسجد مقدس جمکران و همچنین پایش تصویری تعدادی از کلانتری ها را از جمله اهداف دیگر پلیس قم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت هوشمند در نصب دوربین خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی پلیس در فضای مجازی مهم است و باید سایر دستگاه‌ها نیز به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قمافزود: جابه‌جایی تخلفات از فضای فیزیکی به سایبری سبب شده تا ما آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار دستگیری‌ها از ابتدای دهم دی ماه 93 تاکنون، گفت: در یک سال گذشته کل دستگیری‌ها هفت درصد کاهش و جمعیت افراد بیکار نیز هفت درصد افزایش داشته است.

مجتبایی با بیان اینکه نرخ دستگیرشدگان در بین افراد کم سن و سال افزایش داشته است، اضافه کرد: سرقت در قم کاهش دو درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته و در آخرین ارزیابی ناجا در آبان ماه سال جاری پلیس قم در صحت عمل و رضایت‌مندی مردم مقام اول را کسب کرده است، از مجموعه های سپاه قم، اطلاعات استان و همچنین عملکرد کارکنان مجموعه این فرماندهی، قدردانی کرد.

ارسال نظرات