خبرهای داغ:
با عنوان شهید آبرو محله؛

آیین گرامیداشت سی امین سالگرد «شهید علیرضا مرادی» در قم برگزار شد

آیین گرامیداشت سی امین سالگرد شهادت شهید علیرضا مرادی با عنوان "شهید آبرو محله"، شب گذشته در مسجد امام خمینی(ره) خیابان دانیال قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۴۱
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیین گرامیداشت سالگرد شهید علیرضا مرادی و شهدای خیابان دانیال نبی(ع) با حضور خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و با اجرای برنامه هایی همچون سخنرانی، خاطره گویی، سرود و شهر خوانی، پخش کلیپ، اهداء هدایا و بسته های فرهنگی و برقراری نمایشگاه جنبی کتاب همراه بود.

در این مراسم معنوی که در حال و هوای ایام میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و به همت کانون فرهنگی هنری ولایت، سپاه، شهرداری و بنیاد شهید برگزار شد، ابتدا برادر شهیدان میرقیصری و سپس حاج تقی جعفری از فرماندهان دوران دفاع مقدس به ایراد سخن و بیان خاطرات خود پرداختند.

حجت الاسلام عبدالمحمد عیسوی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم و جمعی از فرماندهان سپاه و نیز فرماندهان و بسیجیان پایگاه های حوزه مقاومت شهید رجایی ناحیه امام حسن مجتبی(ع) از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

به گفته امیرحسین مرادی فرمانده ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) و برادر شهید علیرضا مرادی، این شهید بزرگوار متولد سال 48 بوده و به جهت اعزام به جبهه یک سال سن شناسنامه ای اش را بالاتر می برد؛ سپس در اولین اعزام، در تابستان سال 63، به کردستان می رود و همزمان با دفاع از میهن، در یکی از روستاهای سردشت، مشغول سواد آموزی به بچه ها می شود؛ در همان زمان علیرضا توسط کوموله ها اسیر شده و پس از چهار روز توسط رزمندگان اسلام و نیروهای پیشمرگ آزاد می گردد.

وی افزود: اواخر زمستان سال 63 بود که به منطقه ایلام منتقل شده و نهایتا در سومین اعزام خود، در حالی که تنها 15 سال و سه ماه از عمر بابرکتش گذشته بود، در عملیات عاشورای دو – منطقه چنگوله – در 24 مرداد 64 به شهادت می رسد.

پیکر شهید علیرضا مرادی، سرانجام پس از 10 سال مفقودیت، در سال 74 تفحص و به سال ها چشم انتظاری خانواده وی پایان داده شد و طی مراسم تشییع باشکوهی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) آرام گرفت.

ارسال نظرات