رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در کرج؛

هیچ دولتی حق تحقیر ملت در مقابل دستاوردهای دشمن را ندارد/اصلی ترین راه نفوذ از طریق فرهنگ است

آیت الله میرباقری گفت: اختلاف تفکر همیشه وجود داشته و دارد ولی هیچ دولتی حق ندارد ملت را در مقابل دستاوردهای دشمن تحقیر کند.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۱۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در همایش حماسه 9 دی با محوریت رمزگشایی از پروژه نفوذ که شامگاه پنج‌شنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خطراتی که جبهه حق را تهدید می‌کند، این است که دشمن تلاش می‌کند به جبهه مؤمنان نفوذ کند و اهدافش را به دست مؤمنان محقق سازد این روش شیطان است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه جریان نفاق بالباس خودی شکل‌گرفته است، افزود: دشمن لباس خودی را می‌پوشد و اهداف شومش را تحقق می‌بخشد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم تأکید کرد: جریان تجدد و نفوذ پیچیده‌ترین شکل را به خود گرفته است باید راه‌های نفوذ دشمن را شناسایی و نگذاریم پروژه نفوذ در جبهه خودی شکل بگیرد.

آیت الله میرباقری بیان کرد: دشمن درصدد است در میان تمایلات مردم نفوذ کند و مردم را از ارزش‌های ناب اسلامی متنفر کند باید مراقب باشیم سرباز دشمن نشویم.

به گفته رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، تمدن غرب به دنبال تحمیل این است که انسان‌گرایی و انسان‌مداری را به‌جای خدا گرایی جایگزین کند.

وی گفت: تمدن غرب با ارائه آرمان‌های جدید به دنبال عرضه آخرین تکنولوژی است و هدفش تغییر ساختار اجتماعی در کشورهای دیگر است.
آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه آمریکا و متحدان غربی‌اش پروژه نفوذ را با تحقیر ملت است ها در مقابل تمدن غرب آغاز کرده‌اند، و قصدشان انحلال فرهنگ کشورها در تمدن خود است.
وی اضافه کرد: غرب به دنبال در گیرکردن مردم کشورهای دیگر ازجمله ایران به مظاهر ظاهری تمدن خودش است.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت‌ها مدام در حال جابه‌جا شدن هستند، گفت: اختلاف تفکر همیشه وجود داشته و دارد ولی هیچ دولتی حق ندارد ملت را در مقابل دستاوردهای دشمن تحقیر کند.
وی تأکید کرد: نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که اگر مردم با چاله‌ای در شهر مواجه شدند به شهردار، دولت و مسئولان نظام و اسلام بدوبیراه بگویند نباید خودی‌ها باعث تحقیر ملت شوند.

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه یکی از اهداف غرب در ایجاد دانشگاه‌ها منحل کردن نخبگان دیگر کشورها در فرهنگ و تمدن خود است، گفت: بسیاری از نخبگان ما برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند و وقتی به کشور بازمی‌گردند ادبیاتشان تغییر کرده است و مدام عقب‌افتادگی را جار می‌زنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر اینکه برخی نخبگان همه سنت‌ها و فرهنگ غنی خود را پس از بازگشت از غرب تحقیر می‌کنند، گفت: زمانی برخی در کشور بر این باور بودند که باید از سر تا نوک پا غربی شوند.
 وی تأکید کرد: در زمان رضاشاه عریان گرایی و آزادی روابط زن و مرد به‌نوعی نشانه متفکر بودن بود و ارزش‌های دینی و اصل خداپرستی را تحقیر می‌کردند.
آیت الله میرباقری اضافه کرد: دشمن وقتی دید در جنگ سخت حریف ایران نمی‌شود به جنگ نرم روی آورد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: هدف آمریکا و متحدانش این است که ایران در منطقه تبدیل به قدرت دست‌نشانده آن‌ها شود به این روش فرا استعمار می‌گویند قصدشان این است که کشور را آرام‌آرام از ماهیت اصلی‌اش دور کنند.

وی با تأکید بر اینکه اسلام در مقابل زیاده‌خواهی غرب ایستاده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت معنوی عظیم به رهبری روحانیت و امام راحل بود.
 وی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌عنوان یک حرکت عظیم جهانی یادکرد و گفت: با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا از بین رفت و به معنای واقعی تحقیر شد.
 آیت الله میرباقری ادامه داد: وقتی سردمداران آمریکا مدعی قطع رابطه با ایران شدند امام خمینی (ره) استقبال کرد.
 وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی غرب را تحقیر کرد، گفت: پس از انقلاب اسلامی مظاهر تمدن غرب از خانه‌های مردم جمع شد و این نشانه‌ای تحقیر آمریکا و غرب بود.

 رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم انقلاب اسلامی ایران را یک تحول فرهنگی بزرگ در همه دنیا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ غرب را تحقیر کرد و این تحقیر باعث فروپاشی شوروی سابق شد.
وی در ادامه به اسلام آمریکایی اشاره کرد و گفت: اسلام آمریکایی همان اسلام سلفی است که با یهود کنار می‌آید این در حالی است که اسلام ناب محمدی سازش‌کار نیست راه پیشرفت را قبول دارد ولی الگوی پیشرفت باید اسلامی باشد.
آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی اسلامی باشد، گفت: اسلام معنویت مبهمی ندارد سرشار از عقلانیت است در سایه‌اش انسان می‌تواند به تعالی و رشد دست پیدا کند.
وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره‌ای کرد و گفت: وقتی ایران در مقابل 6 کشور قدرتمند جهان می‌نشیند و مذاکره می‌کند یعنی اینکه دنیا نمی‌تواند ما را نادیده بگیرد.

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه ما به دنبال روسیه نرفته‌ایم بلکه روسیه به دنبال ما آمده است، گفت: آمریکا و متحدانش وقتی می‌بینند رهبر روسیه می‌آید و در مقابل رهبر کشور را می‌نشیند از ما می‌ترسند.
وی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف شوم آمریکا برای غرب از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: آمریکا مدعی است که کدخدایی دنیا است و می‌خواهد ما زیر سایه‌اش کاری به حزب‌الله، یمن، سوریه، فلسطین و عراق نداشته باشیم و او آرام‌آرام جلو برود.
 رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر اینکه مذاکره نباید تبدیل به‌تحقیر بشود و نباید به ریسمان پوسیده غرب چنگ بزنیم، گفت: چرا برخی نمی‌فهمند که دوران تمدن غرب به سر آمده است و در سیاست جهانی اخلاق جایی ندارد و آن‌ها قائل به اخلاق‌مداری نیستند.
آیت الله میرباقری ادامه داد: به تعهد آمریکا اعتباری نیست چراکه هر وقت بخواهند به تعهداتشان پشت می‌کنند و تفاهم‌نامه را نقض می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه حق نداریم از ظرفیت‌های اسلام برای توسعه قدرت منطقه‌ای استفاده کنیم بلکه باید خودمان را فدایی اسلام کنیم نه اسلام را فدای رفاه، گفت: پیشرفت غربی در ایران تحقق پیدا نمی‌کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شعار اعتدال خوب است و کسی منکر آن نیست، گفت: کسی با اعتدال مخالفتی ندارد فقط نباید وارد زمین دشمن شویم و در زمین دشمن بازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه اعتدالیون انقلابی و عاقل هستند، گفت: اعتدالیون غرب را تحقیر می‌کنند و با مبارزه با دشمن سربازش نمی‌شوند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم اعتدالیون باید پیشرفت حقیقی را قبول داشته باشند نه پیشرفت غربی، گفت: الگویی غربی در ایران پیاده شدنی نیست.

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه اسلام در مقابل سرمایه‌داری ایستاده است، گفت: خط نفوذ یعنی اینکه جریان‌های سیاسی غربی شوند و الگوی توسعه غربی را در کشور اسلامی پیاده کنند مانند حکومت اردوغان در ترکیه.
وی گفت: برخی از آقایان می‌گویند اقتصاد مقاومتی جهانی شود شاید قصد خیانت نداشته باشند ولی همین تفکر یعنی پلی برای نفوذ، یعنی اینکه قدرت اقتصادی دشمن را بیش از قدرت کشور قبول داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه غرب نمی‌تواند تفکر غربی را منحل کند، گفت: اصلی‌ترین راه نفوذ، از طریق فرهنگ رخ خواهد داد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر اینکه باید مراکز علمی را از نفوذ غرب‌زده‌ها نجات دهیم، گفت: عناصری خودی وجود دارند که در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم گیر کشور وجود دارند شاید قصدشان جاسوسی نباشد ولی به دلیل غرب‌گرا بودن راه‌های نفوذ دشمن را فراهم می‌کنند.
آیت الله میرباقری در پایان گفت: اگر از حضور افراد غرب‌گرا در مراکز تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کشور جلوگیری نشود آن‌ها ملت را تسلیم غرب خواهند کرد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها