خبرگزاری بسیج: شهرری همچنان یکی از مکان هایی است که به نقطه ثابت آلودگی هوا در گزارش های واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا تبدیل شده است آنچنان که شهردار منطقه 20 از این وضعیت ابراز نگرانی می کند.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۹۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منصور کتانباف تاکید دارد: تنها رویکردی که می تواند این منطقه را از پایداری آلودگی هوا نجات دهد تصمیم گیری های جدی در مورد فعالیت های صنعتی در این منطقه، حذف اتوبوس هاو مینی بوس های از رده خارج در شهر ری  و در نهایت حرکت جدی و تمام عیار به سمت پیاده کردن طرح « آسمان آبی ، زمین پاک » است.

منصور کتانباف در باره مشکلات  آلودگی هوا برای مردم منطقه 20 گفت: اوایل صبح شرایط هوا بسیار بد است و دود وآلودگی هوا با چشم غیر مسلح به خوبی دیده می شود و وضعیت هوا هر سال در شهر ری بدتر از گذشته می شود.

وی افزود: بر اساس جدولی که روزانه از ایستگاه های سنجش آلایندگی دریافت می کنیم میزان آلایندگی در چند روز گذشته بر روی شاخص 180بوده است که البته گزارش نشان می دهد میزان آلایندگی در نقاط دیگری از شهر، بدتر از شهر ری هم بوده اما شرایط  آلودگی در این منطقه برای مردم مشکلات جدی رقم زده است.

ارسال اتوبوس های خارج از رده به شهرری

کتانباف افزود: متاسفانه در شهر ری تعداد قابل توجهی اتوبوس و مینی بوس از رده خارج داریم که در حال فعالیت هستند؛ این در حالی است که شرایط ایمنی و آلایندگی این خودروها بسیار خطرناک است و اجازه تردد بین جاده های شهری را ندارند به طوری که  عمرشان آنجا تمام شده است اما آنها را به شهر ری آورده اند و استفاده می کنند. کافی است به ایستگاه های مینی بوس شهر ری سری بزنید، به جرات می توان گفت سن 90 درصد مینی بوس ها مربوط به 45 سال پیش است. بخشی از اتوبوس های خصوصی که به کارخانجات، ادارات و شرکت ها سرویس می دهند همان اتوبوس هایی هستند که اجازه تردد بین شهری را به دلیل آلایندگی ندارند.

 وجود بیشترین صنایع آلاینده در شهرری

کتانباف خاطر نشان کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری کند چرا که یک دست صدا ندارد. ستاد سوخت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید فکری به حال این وضعیت کند. مسئولان باید این خودرو های فرسوده را از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج کنند و خودرو های عمومی برای استفاده مردم سازگار با محیط زیست باشد.

 صنایع آلاینده در جنوب شهر تهران حضور جدی دارند. فعالیت پالایشگاه، کارخانجات سیمان، ذوب فلزات و... موضوعی است که متولیان محیط زیست باید به آن توجه کنند.

 پایدار شدن آلودگی هوا در شهر ری

هنوز هم مردم اصلی ترین نقش را بر عهده دارند. باید مردم به استفاده از خودرو های  عمومی تشویق شوند. نگاهی به وضعیت اتوبان ها و معابر شهر نشان می دهد 80 درصد خودرو ها تک سرنشین هستند. موتورسیکلت ها هم به این وضعیت دامن زده اند و تردد خارج از کنترل و ضوابط موتورهایی که هر کدام چند برابر خودرو آلودگی تولید می کنند، سبب پایدار شدن آلودگی هوای شهر ری شده است. آثار این اتفاق هم به طور مستقیم متوجه مردم بوده که منجر به افزایش مشکلات تنفسی، سوزش چشم و عارضه های جدی شده است.

شهردار هم با اتوبوس به محل کار خود می رود

منصور کتانباف با اشاره به اینکه تبادل سفر شهری از طریق وسایل حمل و نقل عمومی   زمان بیشتری را از شهروندان می گیرد، افزود: به خاطر خودمان و برای بهتر شدن وضع هوایی که خودمان و فرزندانمان تنفس می کنیم، استفاده از خودروی شخصی را در این روزهای بحرانی و حساس کنار بگذاریم، این کاری است که خود من هم در حال حاضر انجام می دهم و در این روزهایی که آلودگی هوا به اوج خود رسیده است، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم.

 

 

 

 

ارسال نظرات