خبرگزاری بسیج: استفاده از بالابر آتش نشانی برای انتقال مصدومین از نقاط روباز مترو در خط یک متروی تهران، مورد آزمایش قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۹۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن کریمی مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 اجرای مانور تخلیه اضطراری مسافر در خط یک متروی تهران حدفاصل ایستگاه متروی شهرری تا ایستگاه باقرشهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس سناریو مانور، تعدادی از مسافران در نقاط روباز خط یک متروی تهران مصدوم شدند که با توجه به پوشش دیواری اطراف ریل و عدم دسترسی مستقیم گروه های امدادی، بالابرهای آتش نشانی برای انتقال مصدومین مورد استفاده و آزمایش قرار گرفت. 

کریمی با اشاره به اینکه از ظرفیت بالابرهای آتش نشانی برای اولین بار در خطوط متروی تهران استفاده شده است، افزود: طرح مانورهای هدفمند برای بررسی شرایط بحرانی نزدیک به واقعیت از مهمترین اقدامات ستاد مدیریت بحران در سال های اخیر بوده که با موفقیت و حصول نتایج مثبت انجام شده است. مانور تخلیه اضطراری در خط یک متروی تهران، برای بررسی وضعیت مسیرهای تخلیه اضطراری مسافران و تمرین امدادرسانی از محدوده تونل بوجاری در شرایط بحرانی در ایستگاه متروی شهرری برگزار شد.

بر اساس سناریو عملیاتی، این مانور با بروز اختلال فنی و آتش سوزی در یکی از واگن های قطار شهری در داخل تونل اتفاق افتاد و افراد کم توان، مصدومین و آسیب دیدگان به بیمارستان نزدیک به محل حادثه منتقل شدند. بر اساس این گزارش رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20، مدیرعامل متروی تهران و رئیس منطقه 7 عملیات آتش نشانی نیز گروه های عملیاتی این مانور از جمله اورژانس، جمعیت هلال احمر، سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پلیس راهور را همراهی کردند.

 

ارسال نظرات