همزمان باهفته سوادآموزی

آیات قرآن کریم توسط سواد آموزان استان کردستان کتابت شد

همزمان با پنجمین روز از هفته سوادآموزی برنامه کتابت آیات نور ویژه سواد آموزان دوره انتقال در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۵۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با سراسر کشور با هدف تقویت انگیزه قرائت قرآن مجید توسط سواد آموزان دوره انتقال، مراسم ملی کتابت آیات نور با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاون سواد آموزی و مدیران نواحی یک و دو در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار گردید.

در این مراسم رمضان یوسفی معاون سواد آموزی اموزش و پرورش کردستان گفت: براساس اجرای این طرح سهمیه کردستان آیه هفدهم سوره صاد تا بیستم سوره فصلت است که توسط 125 نفر از سوادآموزان استان، کتابت خواهد شد.

یوسفی با بیان اینکه انس با قرآن کریم، تقویت انگیزه قرائت قرآن، تقویت مشارکت سوآد اموزان در کار گروهی و ثبت مهارت های خواندن و نوشتن در سوآد آموزان از اهداف این برنامه معنوی است؛ گفت:‌ در این برنامه سواد آموزان دوره انتقال استان 25 صفحه از کتاب قرآن مجید را کتابت می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد این کاتبان در استان خانم هستند؛ بیان کرد: طرح سراسری کتابت قرآن کریم در پنج نسخه توسط سوادآموزان سراسر کشور تهیه می شود و نسخه‌های تهیه شده به مرقد مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، مرقد امام رضا(ع)، مرقد حضرت امام(ره)، مرقد حضرت معصومه(س) و محضر مقام معظم رهبری اهدا می‌شود.

گفتنی است نظیر این برنامه همزمان با سنندج در سطح شهرستان ها و مناطق تابعه برگزار و سوادآموزان به کتابت آیات قرآن کریم پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار