مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: به منظور توسعه و افزایش سرانه فضای سبزدر نه ماهه امسال بیش از 2500 اصله درخت در سطح معابر وپارکهای سطح منطقه کاشته شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۴۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شاهویی مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: به منظور توسعه و افزایش سرانه فضای سبز کاشت نهال در سطح معابر و پارکهای سطح منطقه در دستور کار این شهرداری است.

وی اظهار کرد کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و چشم انداز مناسب موجبات آرامش روحی و روانی شهروندان را فراهم نماید.

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج افزود: وجود و احیاء و بازپیرایی فضاهای سبز باعث ایجاد شور و نشاط در میان شهروندان می شود و فرهنگ درخت و درختکاری یکی از عمده ترین راههای توسعه شهرهاست.

شاهویی از کاشت دو هزار و 500 اصله درخت در نه ماهه اول سال جاری در سطح منطقه یک خبر داد و افزود: کاشت یک هزار و 500 اصله درختچه سرو نقره ای و سرو خمره ای در شهرک بعثت، تپه شیخ سلام ، تپه شیخان و تپه شیخ محمد باقر و کاشت 500 اصله درتچه ژونیپرس ( دلتاهای واقع در شهرک کردستان و کوچه شهسواری در کمربندی کارگر ) از جمله مهم ترین اقدامات این شهرداری در جهت توسعه فضای سبز است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اقدامات لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، تامین نهال، کود و همچنین منابع آب به منظور آبیاری نهال انجام شده گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است با مساعد شدن شرایط محیطی عملیات کاشت نهال، درخت و درختچه انجام گیرد.

شاهویی پيرامون نهضت درختكاری در سطح منطقه یک عنوان کرد: توسعه حجمی فضای سبز و افزايش درختكاری در همچنان در دستور کار است از این رو تا پایان سال یک هزار اصله درخت دیگر به فضای سبز سطح منطقه یک شهرداری سنندج افزوده خواهد شد.

وی همچنین در زمینه فعالیتهای عمرانی سطح منطقه در یک ماهه اخیر از پیاده رو سازی خیابان استانداری به متراژ یک هزار و 200 متر در دو فاز که فاز اول با متراژ 500 متر به اتمام رسیده، پیاده روسازی بلوار آزادگان با متراژ یک هزار متر و خیابان کشاورز نیز یک هزار متر در دو فاز نام برد.

مدیر شهرداری منطقه یک به جدول گذاری خیابان اصلی 5 آذر با متراژ 450 متر (تخریب و نوسازی جدول نهر 5 آذر)، شهرک درون محله ای کردستان 80 متر و ترمیم جداول سطح منطقه 70 متر اشاره کرد.

ارسال نظرات