تولیدکننده عرقیات گیاهی در تفت گفت: راه اندازی یک واحد تولیدی و صنعتی هزینه بر و سخت است و دوندگی های زیادی نیز می خواهد، فرد را درگیر مجوزها و کاغذبازی‌ها می‌کنند از این رو بسیاری از افراد از کار و ایده خود منصرف می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۳۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: شهرستان تفت به سبب داشتن آب و هوا و مناطق بکر جز مناطق ییلاقی استان یزد محسوب می شود که از این رو یکی از مزیت های این شهرستان رونق صنعت عرق گیری و اسناس گیری است زیرا روستاهای کوهستانی محلی مناسب برای رشد گیاهان دارویی و گل ها می باشند.

سید علی عاصی تفتی که شغل خود را از پدر بزرگ و پدر به ارث برده سال 1367 پا به عرصه تولید عرقیجات گیاهی گذاشته و پسران نیز در کنار پدر از این راه امرار معاش می کنند.

این تولید کننده و کارآفرین گفت: از سال 67 تا کنون به صورت سنتی عرقیات گیاهی تولید می کنیم.

عاصی  با اشاره به حداقل های امکانات و تجهیزات برای راه‌‌اندازی یک واحد تولیدی عرقیجات اظهار داشت: تولید عرقیات گیاهی به صورت سنتی حدوداً 15 میلیون تومان آورده اولیه می‌‌خواهد  و فرد می‌تواند درآمد خوبی از این طریق بدست آورد.

وی در خصوص درآمد این شغل گفت:  بازار عرقیات گیاهی فصلی است و حدود هفت الی هشت ماه از سال بازار خوبی دارد و در این موقع از سال‌‌ درآمد ماهانه به سه تا چهار میلیون می‌رسد.

عاصی دلیل اینکه هنوز به صورت سنتی عرقیجات گیاهی تولید می کند را اینگونه شرح داد: سال 1373 حدود 4 هزار متر زمین از سوی دولت به بنده واگذار شد تا بتوانم به صورت صنعتی وارد عرصه تولید شوم اما مراحل طولانی که برای صنعتی شدن باید به عنوان یک تولید کننده پشت سر می گذاشتم مرا منصرف کرد و باعث شد فرزندانم نیز رغبتی به صنعتی شدن نشان ندهند و کار را به همین شکل ادامه دهیم.

وی اذعان کرد: راه اندازی یک واحد تولیدی و صنعتی هزینه بر و سخت است و دوندگی های زیادی نیز می خواهد، فرد را درگیر مجوزها و کاغذبازی‌ها می‌کنند از این رو بسیاری از افراد از کار و ایده خود منصرف می‌شوند.

عاصی با اشاره به حمایت‌های بسیج سازندگی اظهار داشت: برای تجهیز کارگاه نیاز به کمک داشتم که بسیج سازندگی  با اعطای وام اقتصاد مقاومتی بنده را در عرصه تولید یاری کرد.

یزد ندا 

 

ارسال نظرات