مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان دشتی:

خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد

مسئول تعلیم وتربیت سپاه امام رضا (ع) دشتی گفت: خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی فرهنگی تلقی می شود که در کنار همه ی خصوصیات دیگرش، دارای مجموعه ای از قواعد است و باید مورد توجه خاص قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۳۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در دشتی، حجت الاسلام شیخ صابر حاجی زاده درجمع کارکنان سپاه دشتی گفت: مفهوم خانواده و ارزش این نهاد اجتماعی برای هر دولت و جامعه ای اساس کار تلقی می شود و هر جامعه متناسب با ارزشهای خود ابتدا به سراغ خانواده می رود تا از درون آن، شهروندان آتی خود را بپرورانند.

صابرحاجی زاده افزود: این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که جامعه به خاطر تحولات ساختاری و زیربنایی به شهروندانی جدید با طرز فکری نو نیاز داشته باشد.به همین خاطر است که خانواده یکی از اولین نهادهایی است که در جامعه باید با نگاه ویژه ای به آن نظر داشت.خانواده صرفا حضور تعدادی از افراد که در یک فضای فیزیکی و روان شناختی در کنار هم قرار دارند، نیست .

جاجی زاده یادآور شد: خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی فرهنگی تلقی می شود که در کنار همه ی خصوصیات دیگرش، دارای مجموعه ای از قواعد است و هر یک از اعضایش نیز نقش خاصی دارند.این سیستم دارای یک ساختار قدرت است که به وسیله ی آن،اشکال مختلفی از ارتباط بروز می کند.

وی ادامه داد: وقتی سلسله مراتب بهم می ریزد ساخت و سازمان به هم می ریزد هر خانواده روش خاصی برای مواجهه با مشکلات دارد.اعضای این سیستم با هم رابطه ای عمیق و چند لایه دارند ودر این سیستم مرزها و حریم ها مشخص و تعریف شده است

ارسال نظرات