خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: کشورهای غربی و نظام سلطه با هدف جلوگیری از افزایش عمق نفوذ ایران در کشورهای دیگر، اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند.
کد خبر: ۸۶۱۴۰۵۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
خبرگزاری فارس: اقدامات غرب با هدف جلوگیری از افزایش عمق نفوذ ایران در کشورهای دیگر

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سردار رسول سنایی‌راد در همایش بصیرتی که به مناسبت فرا رسیدن 9 دی شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه امام خمینی قزوین برگزار شد با اشاره به برنامه نفوذ دشمن در جمهوری اسلامی ایران که در چند سال گذشته تداوم داشته و روز به روز بر شدت آن افزوده می‌شود، اظهار کرد: عموم مردم باید به ویژگی‌های تهاجم فرهنگی و برنامه نفوذ دشمن توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: تلاش مردم برای شناخت ویژگی‌ها و چگونگی نفوذ دشمن می‌تواند منجر به افزایش ایمنی فردی و اجتماعی برای آحاد جامعه شود و شکست جبهه استکبار را در برنامه‌ها و اهداف شوم خود محقق کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه اهداف دشمن در جریان فتنه، حمایت از اتفاقات فتنه‌گران و دامن زدن به ادعای دروغین تقلب، از ابتدا برای تمام مردم روشن نبود، تصریح کرد: برخی افراد با مشاهده حقیقت اهداف شوم استکبارگران و نظام سلطه از حمایت‌های رسانه‌ای صورت گرفته برای سران جریان فتنه، با مردم انقلابی و آحاد جامعه همراه شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن همچنان از برنامه خود در دست‌اندازی به نظام اسلامی و سرکوب کردن توان جمهوری اسلامی ایران کوتاه نیامده و برای تداوم دشمنی‌های خود تلاش می‌کند؛ مردم باید همیشه هوشیار باشند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه استراتژیک غرب آسیا مطرح کرد: دشمنان استکباری و نظام سلطه با هدف جلوگیری از افزایش عمق نفوذ کشور ما در مناطق مختلف و افزایش بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی الگوبرداری می‌شود تلاش گسترده‌ای انجام می‌دهند.

سنایی‌راد به بیداری اسلامی که در برخی از کشورها ایجاد شده است، اشاره و تأکید کرد: کشورهای غربی در راستای حذف تفکرات انقلابی در جهان علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، به دنبال سرکوب کردن و نابودی تمام کشورهای منطقه مانند یمن و لبنان است.

این مقام مسئول یادآور شد: دشمنی مستمر و گسترده نظام سلطه با تفکرات بیداری اسلامی، بیانگر اهمیت این تفکر در مقابله با ظلم را نشان می‌دهد که آمریکا را به صرف هزینه‌های فراوان، موضع‌گیری سیاسی و نظامی و حضور در عرصه‌های پرهزینه بین‌المللی واداشته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا در دشمنی چند دهه اخیر خود با دیگر ملت‌ها منافعی را که به دنبال آن بوده به دست نیاوردهاست اما همچنان از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند و قصد دارد با تفرقه‌افکنی در کشورهای مسلمان، تداوم جنگ‌های مختلف، تهاجم فرهنگی و حمایت از گروهک‌های تروریستی و غیره، منافع سیاسی، اقتصادی و ضد فرهنگی خود را کسب کند.

این مقام مسئول گروهک‌های تروریستی مانند داعش که با حمایت بی‌دریغ کشورهای غربی در مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا فعالیت می‌کنند را نمونه‌ای از تهاجم و فتنه‌گری دشمن دانست که شناخت آن‌ها برای مردم لازم است.

سنایی‌راد تصریح کرد: تفرقه‌افکنی در روابط بین مذاهب مختلف اسلامی که افزایش نزاع و درگیری در جوامع مسلمان را به دنبال دارد بخشی از اهداف آمریکا را تشکیل می‌دهد چراکه با انجام اعمالی مانند کشتار و خون‌ریزی به نام اسلام، ضمن خدشه‌دار کردن این دین در نظر و باور ملت‌های غربی، بین مذاهب اسلامی نیز موضع‌گیری ایجاد می‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها هدف دشمن را از این اقدامات تروریستی، افزایش درگیری، نزاع و اختلاف در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه باید بصیرت خود را افزایش دهند و از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش تنش در روابط بین مسلمانان شود پرهیز کنند.

وی افزود: بصیرت‌افزایی مسلمانان می‌تواند شکست دشمنان در ایجاد گروهک‌های تروریستی و سایر نقشه‌های شوم آن‌ها که با هدف اسلام‌هراسی انجام دادند را به همراه داشته باشد.




1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها