مرکز هنرهای رقومی بسیج استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۰۵۵
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵


 



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در حاشیه افتتاح مرکز هنرهای رقومی بسیج بوشهر اظهار داشت: ایجا و توسعه مراکز فرهنگی در سطح کشور یکی از خواسته‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه تاکنون به خوبی در زمینه توسعه فرهنگی اقدام نشده است، اضافه کرد: باید از فناوری‌های نوین برای مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده کرد و توسعه چنین مراکزی می‌تواند نقش مهمی در بهبود فضای فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: :یکی از ابزارهای دشمنان در صدر اسلام، اجرای برنامه‌ها به‌صورت چهره به چهره بود و با شیوه شایعه، دست به تهاجم فرهنگی و دینی در جامعه می‌زدند، ولی در عصر کنونی، دشمن با تکنولوژی نوین دست به تهاجم فرهنگی می‌زند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند، راه‌اندازی مرکز تخصصی هنرهای رقومی دیجیتال در کشور است.

ظرفیت بالای فرهنگی و هنری استان بوشهر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز اظهار داشت: مقابله با جنگ نرم دشمن یک ضرورت انکارناپذیر است و دشمنان از ابزارهای مختلفی در این راه استفاده می‌کنند.

سید حسین ناظر با اشاره به اهمیت بالای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و فناوری های نوین در این زمینه، اضافه کرد: سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارای ظرفیت بالایی است و شاهد پیشرفت‌های روزافزون در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این که سپاه امام صادق در زمینه برنامه سازی وارد شده ارزشمند است اما از سوی دیگر ما را وارد فضای رقابتی می‌کند و باید توانمان را بیش از پیش تقویت کنیم.

 

 

ایجاد استودیو تلویزیونی بسیج

مدیر مرکز هنرهای رقومی بسیج بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: این مرکز دارای قابلیت‌های بالایی است که دو میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مرکز هزینه شده است.

فرزاد سیمی با اشاره به اشتغال ۱۵ جوان ۱۹ تا ۲۵ ساله در این مرکز هنری اضافه کرد: تولید جلوه‌های ویژه تصویری، بازی‌های رایانه‌ای، آثار پویانمایی، نرم افزارهای چند رسانه‌ای و موسیقی ازفعالیت‌هایی است که در این مرکز صورت می‌گیرد.

وی همچنین از راه‌اندازی استودیو ضبط صدا و واحد سیار در این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: پنج میلیارد ریال برای ایجاد استودیو تلویزیونی بسیج هزینه شده است.

مدیر مرکز هنرهای رقومی بسیج بوشهر همچنین از تولید پویانمایی دراین مرکز خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای تولید پویانمایی در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای با موضوع استعمار ستیزی با صدا و سیمای مرکز بوشهر منعقد شده است.

ارسال نظرات