دکتر سعید مولوی، در همایش بزرگداشت حماسه 9دی در شهرستان لردگان، حب مال، فرزندان، حزبگرایی و هوای نفس را از عوامل شکل گیری فتنه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۱۴۰۲۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ راهپیمایی و تجمع حماسه 9دی در شهرستان لردگان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان لردگان در این مراسم باشكوه كه با راهپیمایی مردم ولایتمدار شهرستان لردگان و از جوار پاك گلزار شهدای لردگان شروع و با استقرار در مصلی بزرگ نماز جمعه شهرستان ادامه داشت، گفت: هوشیاری، شناخت و عمل به موقع از وظایف همه ماست و الحمدا... مردم در صحنه های مختلف، شناخت، حضور و اقدام به موقع خود را نشان دادند.

حجت الاسلام انصاری بیان كرد: راهپیمایی و فداكاری كه مردم علیه فتنه انجام دادند بی نظیر بود. وقتی مردم در 9 دی آگاهی و بصیرت خود را نشان دادند فتنه گران فهمیدند كه مردم طرفدار اسلام ، انقلاب و ولایت هستند.

دكتر سعید مولوی، استاد دانشگاه كه مهمان وی‍ژه این مراسم بود در بخش ابتدایی سخنان خود به عوامل ایجاد فتنه در جامعه اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: اولین عامل حب مال است. كسی كه عشق به ثروت و پول داشته باشد بالاخره دچار فتنه می شود.

دكتر مولوی، دومین عامل تشكیل فتنه را حب به فرزندان و حزب مختص به خود دانست و با اشاره به ماجرای كربلا بیان كرد: وقتی چنین تفكری حاكم شود آن گاه برای از بین بردن این بیماری باید خون ولی خدا ریخته شود و الا درمان نمی شود.

وی، هوای نفس را یكی دیگر از عوامل ایجاد فتنه معرفی كرد و گفت: هوای نفس مخالفت با خداوند است. بدعت است. بدعت گاهی الهی و گاهی قانونی است.

اقامه نماز جماعت وحدت ظهر و عصر در مصلی نماز جمعه این شهرستان حسن ختام برنامه برپایی مراسم بزرگداشت ششمین سال حماسه 9 دی در لردگان بود.

ارسال نظرات