به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام امین فرید استاد حوزه گفت: همان فتنه هایی که برای انقلاب پیامبر اکرم(ص) و تشکیل حکومت اسلامی ایجاد شد برای انقلاب اسلامی ایران نیز ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۱۴۰۱۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

وی در همایش 9دی که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، افزود: همان هایی که جلوی حضرت محمد(ص) می ایستادند امروز جلوی انقلاب و ولی فقیه می ایستند.

حجت الاسلام فرید با اشاره به تفاوت نبرد حق و نبرد باطل اظهار کرد: در نبرد حق علیه باطل یک برنده داریم، حرف حق شفاف است و نیازی به غبارآلود کردن ندارند ولی باطل برای اینکه حرفش را ثابت کند باید هزینه زیادی برای غبارآلودی جامعه کند.

وی افزود: نباید از بودجه ها و امکانات باطل ترس داشت بطور مثال اگر کسی در روز واقعی بخواهد ثابت کند شب است باید کلی هزینه کند تا فضا را تاریک جلوه دهد.

وی دوستی و محبت به دنیا را سرمنشا همه خطاها دانست که انگیزه ای برای ادامه فتنه گری است.

 این استاد حوزه بیان کرد: فتنه، حادثه غبار آلودی است که باید با روشنگری دفع کرد زیرا فتنه ظاهری حق ولی باطنی باطل دارد.

 وی با بیان اینکه تاریخ تکرار شدنی است افزود: در اوایل اسلام نیز قریش و سایر دشمنان اسلام همانند انقلاب اسلامی از روش های تهدید، تحقیر و تطمیع استفاده کردند که وقتی جواب نگرفتند به کینه ورزی و آزار پیامبر مهربانی روی آوردند.

حجت الاسلام فرید گفت: وقتی دیدند پیامبر اکرم(ص) از تبلیغ حق کوتاه نمی آید به تبلیغ سرگرمی روی آوردند که "ابن حارث" داستان سرایی می کرد و خود را با پیامبر مقایسه می کرد در دوران نظام اسلامی هم شاهد تبلیغ سرگرمی ها هستیم تا حوصله دیدن واقعیت های تلخ را نداشته باشند.

وی ادامه داد: تحریم اقتصادی، سیاسی ، نظامی و ترور مراحل دیگر دشمنی ها درصدر اسلام بود و تشابه این سیر تاریخی نشان می دهد در مسیر حق هستیم.

 این استاد حوزه بیان کرد: استراتژی حضرت محمد(ص) در همه این فتنه ها توکل بر خدا و صبر بود پس اگر ما هم صبر کنیم و دین خدا را یاری کنیم خداوند ما را یاری می کند.

وی افزود: وقتی پیامبر(ص) و مسلمانان حکومت اسلامی تشکیل دادند امثال ابوسفیان با اینکه خود حامی فتنه بودند ناامید نشده و به ظاهر مسلمان شدند تا فتنه نفوذ را اجرایی کنند و عده ای از آنها حتی مسجد ساختند که به دست پیامبر(ص) تخریب شد.

 فرید با بیان اینکه فتنه می تواند از مقدسات و افراد شاخص انقلابی هم استفاده کند به میرحسین موسوی در ایجاد فتنه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: نباید منتظر فتنه باقی ماند بلکه باید پیشگیری کرد که دو اقدام پیشگیرانه، انتخاب جانشین در حج آخر و حدیث ثقین در همین راستا بود.

ارسال نظرات