نشاط و پویایی بانوان؛ اولویت شورای‌شهر؛
عضو شورای اسلامی شهر یزد دهه فجر امسال پارک اختصاصی بانوان در منطقه آزادشهر یزد افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۰۱۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با آگاهی از کاستی‌هایی که بانوان یزدی درباره بوستان ویژه بانوان گفته‌اند، گفت: از سال 78 تاکنون برنامه‌های بسیاری برای ارتقای نشاط بانوان و ایجاد محیطی امن برای گذراندن اوقات فراغت آنها در نظر گرفته شده است.
«عزت یادگار» افزود: بوستان طوبی به عنوان نخستین بوستان بانوان در سال 80 به بهره‌برداری رسیده و وضعیت آن روز به روز ارتقا یافته است، ضمن این‌که همچنان برنامه‌هایی برای پیشرفت آن در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این بوستان، مراسم‌ ملی و مذهبی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ویژه بانوان برگزار می‌شود.

یادگار با بیان این‌که ارتقای نشاط اجتماعی و تحرک بانوان یزدی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر است تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک، ایستگاه دوچرخه‌سواری و پیست اسکیت نیز در این بوستان فعال خواهد شد.

وی ابراز کرد: دهه فجر امسال پارک اختصاصی بانوان در منطقه آزادشهر یزد افتتاح خواهد شد.

به گفته یادگار، زمین این پارک از سوی یک فرد نیکوکار به شهرداری اهدا شده است.
این عضو شورای شهر با بیان این‌که شهروندان می‌توانند در صورت تمایل زمین بدون استفاده خود را برای تبدیل شدن به پارک بانوان به شهرداری اهدا کنند، خاطرنشان کرد: در منطقه حسن‌آباد، زمین بسیار بزرگی که 20‌سال بدون استفاده بوده، خریداری شده است که تا سال‌95 به‌ عنوان پارک خانواده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ضرورت افزایش کمی و کیفی پارک‌های بانوان
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز گفت:: وجود مکان‌های امن ویژه برای تفریح و ورزش بانوان یکی از اولویت‌های استان است.
«فخرالسادات خامسی ‌هامانه» افزود: مسئولان شهری برای ارتقای پویایی و نشاط اجتماعی بانوان یزدی همه تلاش خود را به کار بسته‌اند و در این‌باره تعامل بسیار خوبی میان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، شهرداری و شورای شهر برقرار است.
این مسئول با بیان این‌که بانوان یزدی از بوستان‌های ویژه بانوان استقبال خوبی کرده‌اند عنوان کرد: نمایشگاه‎‌ها، مراسم‌ و جشنواره‌های برگزار شده در این بوستان با استقبال چشمگیر بانوان روبه‌رو شده است.
خامسی معتقد است که افزایش امکانات و تعداد فضاهای ویژه بانوان و خانواده به ارتقای سلامت و پویایی بانوان و خانواده‌های یزدی منجر می‌شود.
وی تصریح کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، تلاش خود را به کار می‌گیرد تا افزایش کمی و کیفی فضای تفریحی و ورزشی ویژه بانوان و خانواده را با تعامل دستگاه‌های شهری ممکن کند.

ارسال نظرات