فرهنگ و تفکر بسیجی عامل اساسی و انکار ناپذیر در جریان بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، و پویایی و ماندگاری انقلاب در طول این 34 سال بوده است.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۵۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
به گزارش خبرنکار خبرگزاری بسیح زنجان، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ایجرود با اشاره به خطر نفوذ و جریان کودتای آمریکایی، اسرائیلی 88 در دولت گفت: فتنه 88 يك برنامه بسيار وسيع و از پيچيده ترين برنامه هاي رژيم صهيونيستي بر عليه نظام ما بعد از پيروزي انقلاب است.

حجت الاسلام تیموری افزود: هدف فتنه گران هم روشن بود كودتاي تمام عیار عليه نظام جمهوري اسلامي براي به وجود آوردن نظام ديكتاتوري سکولاریسم به جاي نظام اسلامي بود يك پل ارتباطي كه در داخل كشور توانسته بودند به وجود آورند، فتنه 88 يك كودتاي آمريكايي اسرائیلی بود.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبري درباره وقوع فتنه ي 88 اظهار داشت: در بررسي آن حوادث تلخ مسئله اصلي و عمده ، قانون شكني و رفتار غير نجيبانه جماعتي است كه در مقابل قانون ايستادند و بر ايران عزيز لطمه و ضربه و خسارت وارد كردند.

تیموری، فتنه 88 را از جهات بسياري به فتنه جهل كه در نخستین سال حكومت امام علي (ع) رخ داد و به چالش بزرگي در ميان امت اسلامي تبديل گرديد شبیه دانست و افزود: فتنه آن وضعيت و فضاي غبار آلودي است كه تشخيص حق از باطل، درست از نادرست و راستگويان از دروغگويان براي كساني كه ضعف بصيرت داشته باشند كار سخت و دشواري خواهد بود و بعضا در اين تشخيص به اشتباه افتاده و به بی راهه ميروند.

حجت الاسلام تیموری در خصوص اقدامات فتنه گران در صورت جلب آرای مردم در سال 88 خاطرنشان کرد: دشمنان بیرونی انقلاب، مخصوصاً مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس که مدیریت مستقیم فتنه 88 را برعهده داشتند، تمامی گروهها، جمعیت ها و شخصیت های بی شخصیت تحت فرمان خود را به صحنه آوردند.

وی در ادامه گفت: در این میان، تکلیف گروهها و جریاناتی نظیر بهایی ها، منافقین، سلطنت طلب ها، مارکسیست ها؛ گروهک عبدالمالک ریگی، نهضت آزادی، جبهه ملی و مفسدان تابلودار اقتصادی روشن بود، آنها هویت شناخته شده ای داشتند و همراهی آنان با مثلث یاد شده نه تازگی داشت و نه دور از انتظار بود، اما، مدیریت بیرونی فتنه در اقدامی ناشیانه که احمقانه واژه مناسب تری برای آن است، تقریباً تمامی سرمایه ناشناخته و یا کمتر شناخته شده خود را در داخل کشور نیز به کار گرفت.

تیموری در ادامه افزود: افراد و گروههای طیف اخیر به گواهی اسناد موجود از دو دهه قبل در پروژه موسوم به «طرح کنت تیمرمن» - مسئول وقت میز ایران در سازمان سیا- شکار و به تدریج در جبهه ای موسوم به اصلاحات سازماندهی شده بودند؛ این طیف اگرچه طی 20 سال گذشته و مخصوصاً در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی ساز مخالفت با ارزش های اسلامی و انقلابی را کوک کرده بود ولی کماکان به طرفداری از انقلاب و نظام تظاهر می کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ایجرود در ادامه بیان کرد: "مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس این طیف وابسته و کمتر شناخته شده یعنی «خط نفاق جدید» را هم در نقش ستون پنجم به میدان کشیده و هزینه کرد، نتیجه آن که وقتی فتنه 88 با مدیریت پیامبرگونه رهبرمعظم انقلاب و هوشیاری و ایستادگی جانانه مردم روبرو شد، چهره واقعی خط نفاق جدید نیز مرحله به مرحله از پرده بیرون افتاد و شبکه نفاق جدید که با صرف هزینه های کلان مالی، سیاسی و اطلاعاتی سازمان های سیا، موساد و MI6 در داخل کشور شکل گرفته بود، فرو پاشید و افراد و گروههای این شبکه به مهره های سوخته تبدیل شدند.

تیموری در رابطه با نقش بسیج در فتنه 88گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی عامل اساسی و انکار ناپذیر در جریان بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، و پویایی و ماندگاری انقلاب در طول این 34 سال بوده است.

وی با بیان اینکه صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج امید در میان مردم ایجاد کرد که موجب وحدت و همدلی بیشتر شد، اظهار داشت: بسیاری از اقشار مردم در جنگ تحمیلی حضور پر رنگ داشتد و دانش آموزان و معلمان نیز از این موضوع جدا نشدنی هستند و ما به 36 هزار دانش آموزان بسیجی کشور افتخار می کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ایجرود در ادامه به نقش بسیج در فتنه 88 را چنین توصیف کرد: فتنه 88 یکی از رویدادهای بزرگ کشور در طول پیروی انقلاب اسلامی به شمار می رفت که خو شبختانه با حضور نیروهای مخلص بسیجی در صحنه خنثی شد.

ارسال نظرات