خبرهای داغ:
در راستاي ارتقاي بينش اطلاعاتي فرزندان كاركنان و پايوران سپاه خوي در عرصه سبك زندگي اسلامي نشست بصيرتي به همت معاونت فرهنگي اجتماعي در حسينيه امام خميني(ره) سپاه اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۳۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي در اين جمع با اين عنوان كه جامعه سرزنده و اخلاقی نيازمند عنايت و توجه ويژه به معقولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از منظر قرآن و ارزش های ثابت و اصیل کشور اسلامي است،خاطر نشان كرد: بايد در اين راستا باهوشمندانه و بصيرت كامل برنامه ریزی دقيق صورت گيرد.

حجت الاسلام محمد رستمي در ادامه گفت: شیوه زندگی تحت تاثیر عوامل گوناگوني چون رسانه، مطبوعات، ماهواره میباشد که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و باتوجه به محتوایی که به مردم ارائه میکنند بر نوع و سبک زندگی افراد تاثیر می گذارند و تقلید از سبک زندگی غربی باعث کمرنگ شدن و فراموش شدن فرهنگ اصیل جامعه می شود.

وي با اشاره به آسیب ها و مضرراتي که خانواده ها علي الخصوص فرزندان کارکنان را تهديد مي كند اظهار داشت: رعایت حجاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر دو مقوله مهم یک جامعه اسلامی است لذا خانواده های پاسداران باید در رعایت کردن کل شئونات اسلامی در جامعه تلاش دو چندان داشته باشند.

حجت الاسلام رستمي ادامه داد: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از تقلید های کورکورانه غرب دور شد چراكه امروزه بسیاری از رفتارهای رایج در جامعه، تحت تاثیر الگوهای غیراسلامی است از جمله نوع پوشش، برپایی جشن ها، زندگی شخصی و مدیریت برگرفته ازمدل های غربی است كه در اين زمينه باي كار شود.

فرمانده سپاه خوي نيز در ابتداي اين نشست ضمن خیرمقدم گویی به فرزندان کارکنان به نقش اساسی فرزندان و خانواده های انها در جامعه و مسائل سیاسی روز اشاره كرد و گفت: ما در زماني هستيم كه زندگي بدون بصيرت كارايي ندارد زیرا در جاده اي بسيار پر پيچ و خم كه پر از كمين هاي متفاوت در سر راهمان است قرار داریم و اگر لحظه اي بدون شناخت و بصيرت حركت كنيم قطعا راه به جايي نمي بريم.

سرهنگ پاسدار محمدباقر علايي ادامه داد: سبک زندگی اسلامی یعنی همه ابعاد زندگی رنگ و بوی خدا بگیرد.

وي همچنين افزود: امروز وظیفه داریم برای ترویج ارزش کسانی که با لباس پاسداری از انقلاب اسلامی و با تکیه بر اخلاق و فرهنگ اسلامی این ارزشهای دینی را در جامعه ماندگار کردهاند در برابر استکبار ایستادگی و ارزشهای اسلامی را احیاء کنیم.

ارسال نظرات