به منظور برقراري امنيت پايدار مردمي، ديدار چهره به چهره فرمانده سپاه شهرستان خوي با ماموستاهاي حوزه استحفاظي، همزمان با هفته بزرگداشت وحدت به همت معاونت فرهنگي اجتماعي اين سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۲۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رئيس مركز بزرگ اسلامي خوي و سلماس در اين جلسه هفته وحدت را از یادگارهای ارزشمند رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) عنوان كرد و افزود: اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی موجب ناخشنودی دشمنان اسلام است لذا مسلمانان نباید با اختلافات جزئی بهانه‌ای به دست بیگانگان دهند تا موجب تفرقه بین مسلمانان شود.

حجت الاسلام منافي پور ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را خواست دشمنان اسلام دانست و گفت: به‌منظور مقابله با تفرقه بین شیعه و سنی ما نیازمند بیداری اسلامی و بصيرت تمام و كامل در تمام دنیا هستیم.

وي ادامه داد: بزرگان شیعه و سنی به‌منظور حل و فصل این اختلافات که به نفع هیچ کدام نیست باید با همفکری هم این اختلافات را کنار زده و به اتحاد بیشتر بیندیشندو برای حل اختلاف بین شیعه و سنی اهتمام جدی داشته باشند.

فرمانده سپاه خوي نيز در ابتداي اين نشست ضمن خیر مقدم گویی گفت: استکبار با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی، امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را تامین می کند، ولی وحدت شیعه و سنی در ایران خاری در چشم دشمنان اسلام و این آب و خاک است و مردم متدین و فهیم ایران زمین هم با علم به این موضوع از هیچ تلاشی برای تحکیم هرچه بیشتر این وحدت فروگذار نمی‌کنند.

سرهنگ پاسدار محمدباقر علايي همچنين با اشاره به وجود گروهك هاي تكفيري اظهار داشت: سلفیت یک غده سرطانی است که شیعه و سنی نمی شناسد و مقام معظم رهبری بر وحدت اسلامی تاکید زیادی دارند و سلفیت را بزرگترین خطر برای اسلام می داند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي نيز در ادامه اظهار داشت: طی سال های اخیر شاهد افزایش تهاجم و توطئه کشورهای استکباری و دشمنان اسلام علیه ممالک اسلامی و مسلمانان سراسر جهان هستیم و باید برای مقابله با این توطئه ها وحدت میان مسلمانان بیش از پیش افزایش یابد.

حجت الاسلام محمد رستمي افزود: تمام ممالك اسلام باید حول محور رسول گرامی اسلام (ص) متحد شوند و به طور قطع چنین اتحادی منجر به سعادت و تعالی فرد فرد مسلمانان و پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی می شود.

ارسال نظرات