خبرهای داغ:
فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان:

نظام تعلیم و تربیت پیامبر اعظم (ص) بهترین زمینه وحدت مسلمانان جهان است

فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان گفت:نظام تعلیم و تربیت پیامبر اعظم (ص) بهترین و مناسب ترین زمینه وحدت مسلمانان جهان است، چون مورد قبول همه امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۱۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر و جهاد فرهنگی اعضای شورای حوزه ضمن سخنانی در خصوص ضرورت مساله وحدت اسلامی گفت: نظام تعلیم و تربیت پیامبر اعظم (ص) بهترین و مناسب ترین زمینه وحدت مسلمانان جهان است، چون مورد قبول همه امت اسلامی است و هر کس به خدا و قرآن عقیده داشته باشد، تعالیم پیامبر (ص) را باور داشته و بر آن پای بند است.

سرهنگ پاسدار جواد نجفیان تصریح کرد: اگر اندیشمندان مسلمان به نظام تربیتی پیامبر عمل کنند، همه اختلافات مذهبی و گروهی برطرف و اتحاد واقعی در میان امت اسلامی حاکم می گردد، چرا که آموزه های پیامبر بر اساس مبانی و اصول نشئت یافته از وحی و کلام الهی، به اهدافی می خواند که انسان را از هر گونه مادی نگری صرف که عامل عمده اختلافات است، دور می دارد.

وی با بیان اینکه آن چه در نظام تربیتی پیامبر اعظم (ص) مهم است، ضمن عمل به دستورالعمل های تربیتی آن بزرگوار، ترویج و تبلیغ آموزه های نبوی است افزود: اگر عالمان و مبلغان مسلمان همگی خود به تعالیم پیامبر عمل نموده، آن را به دیگران، به ویژه نسل جوان، منتقل سازند و آنان را با فرهنگ ناب اسلامی آشنا نمایند، در اندک زمانی ریشه تفرقه و نفاق از جوامع مسلمان برچیده خواهد شد.

فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان گفت: وظیفه عالمان و اندیشمندان مسلمان در شرایط کنونی بسیار حساس و سرنوشت ساز دعوت مردم به اتحاد و هماهنگی براساس تعالیم پیامبر اسلام (ص)و نادیده گرفتن عوامل اختلاف و تفرقه امت اسلامی است.

وی در پایان یاد آور شد: اگر علمای شیعه و سنی در کشورهای اسلامی به سوی وحدت واقعی حرکت کنند، مناسب ترین روش و راه کار، شناخت نظام تربیتی پیامبر اعظم (ص) و عمل و ترویج معارف نبوی در میان جوامع مسلمان و مخصوصاً نسل جوان است که در کم ترین زمان ممکن، نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

ارسال نظرات