همایش وحدت روحانیون اهل سنت بخشهای صومای برادوست و سیلوانای ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۱۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همزمان با هفته وحدت ،همایش روحانیون اهل سنت بخشهای صومای برادوست و سیلوانای مناطق مرزی ارومیه توسط لشکر3 حمزه (ع) برگزار شد

این همایش که با شعار اتحاد اسلامی، نیاز قطعی در کانون جوانان ارومیه برگزار شد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ادامه یافت.

حجت الاسلام محمد مهدی مهدوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء در این همایش با تبریک هفته وحدت ،بر لزوم حفظ وحدت شیعه و سنی تاکید ، و ورود صادقانه و صمیمانه به کارها (انگیزه الهی و انسانی)،تکیه بر پروردگار عالم ،اعتماد به نفس و امید به پیروزی را چهار عامل پیروزی حق بر باطل برشمرد و در ادامه افزود ایجاد انقلاب اسلامی ،ایجاد نظام اسلامی ،ایجاد دولت اسلامی ، ایجاد کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی مراحلی است که تمدن نوین اسلامی با وقوع انقلاب اسلامی و در راستای روندتکاملی خود پشت سر گذاشته است و امروز مدل و هندسه نظام ایران اسلامی باعث الگو گیری امت های اسلامی در دنیا شده است و این یکی از دلایل مهم واهمه دشمنان از ایران اسلامی است.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به عوامل درونی و بیرونی انحطاط و تضعیف تمدن اسلامی ،استبداد حکام ،جهالت و بی خبری توده مردم ،نفوذ عقاید خرافی در اندیشه مسلمانان و اختلافات مذهبی را از عوامل درونی و نفوذ موردی ،جریانی،جغرافیایی و جنگ نیابتی برای از بین بردن ارتشها و نیروهای امت اسلامی را از عوامل بیرونی تضعیف تمدن اسلامی برشمرد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا ، در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای پیاده سازی اسلام تکفیری و سکولار به جای اسلام ناب و حقیقی ، افزود دین محمد (ص) دین معقول ،جدی ،پاک و دوستدار بشریت است و عزت مسلمین ،استقلال ، عدم تسلط غیر مسلمین ،آزادی در اندیشه توحیدی و دانش گستری از جلوه های تمدن نوین اسلامی است .

وی در پایان ، بازگشت حقیقی به قرآن و اسلام راستین ،اقتدا به سیره رسول اکرم (ص) ، اهتمام به وحدت و نظام سازی را از شرایط احیاء تمدن اسلامی دانست.

یادآور می شود در پایان این مراسم علمای شیعه و سنی ،بیانیه مشترکی را در خصوص حفظ وحدت مسلمین امضاء و نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.

ارسال نظرات