فرمانده سپاه ناحیه ایجرود:

9 دي نمادي از ظهور تجلی بصيرت مردم در يك فتنه خيلي بزرگ

حضور با بصيرت و هوشمندانه مردم در 9 دي سال 88 نظام اسلامي را در عرصه تهاجم داخلي بیمه كرد همانطوري كه 8 سال دفاع مقدس انقلاب اسلامي رادر عرصه تهاجم خارجي بیمه كرده بود.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۶۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه ایجرود، گفت: حادثه 9 دي نمادي از ظهور تجلی بصيرت مردم در يك فتنه خيلي بزرگ است و حضور با بصيرت و هوشمندانه مردم در 9 دي سال 88 نظام اسلامي را در عرصه تهاجم داخلي بیمه كرد همانطوري كه 8 سال دفاع مقدس انقلاب اسلامي رادر عرصه تهاجم خارجي بیمه كرده بود.

لطیفی افزود: حماسه ولايت مداري و تولي و تبري ملت برشمرد و بیان کرد لطیفی واقعه 9 دی را كاري بي نظير و بی بدیل در مبارزه مردم بر عليه فتنه گرايان نماد مجدد پيدا كرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: 9 دي يكي از مهم ترين وقايع تاريخي كشور در طول انقلاب اسلامي بود و لبیک گويان اين سيل جمعيت بود كه نظام جمهوري اسلامي را افتخار خود مي دانست و جهان را در تحیری بس عظيم فرو برد.

لطیفی اظهار داشت: روز9 دی یوم الله است متمایز از روزهای دیگر. شاید بدین معنا می توان گفت که در شرایط کنونی که شرایط غبار آلودگی نظام است. این حرکت مردم از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود خاطرنشان کرد: فتنه 88 بازخوانی وقایع صدر اسلام و عبرت گیری و بصیرت افزایی آن در شناخت خواص آلوده و یا گمراه خوانده است.

وی گفت: در تاریخ مستند صدراسلام دیده بودیم که فاطمه زهرا(س) در فاصله بعد از رحلت رسول خدا(ص) تا شهادت خویش با خواص درمورد «باید»های فراموش شده و «نباید»های از یاد رفته سخن می گفت و اینکه، چه زود سفارش های رسول خدا(ص) را از یاد برده اید و اگر به یاد دارید و بر عهد پیشین استوارید، چرا در برابر انحرافی که می بینید لب به اعتراض نمی گشائید؟! و... اما، برخی از آنان دل به چرب و شیرین دنیا سپرده و در پی آرزوهای دور و دراز و نفس های هوس باز خویش، عهدی را که با رسول خدا(ص) بسته بودند، شکسته و پاسخشان سکوت بود.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود با مقایسه وضعیت فوق با شرایط کنونی جامعه گفت: در فتنه 88 بار دیگر همان ماجرای تلخ در مقیاسی دیگر تکرار شد، این بار اما، مردم با مشاهده انحراف، سکوت و یا دوپهلوگویی برخی از خواص، ماجرای آن روزها را به خاطر آوردند و به فراست دریافتند که این، همان است. دیگر مانند آن روزها با خواص نلغزیدند، چشم به «ولی» دوختند و از فتنه جهیدند و رهیدند و برخلاف آن روزها از خواص آلوده عبور کردند.

لطیفی اظهار داشت: حماسه نه دی و راهپیمایی چند ده میلیونی مردم هوشیار و با بصیرت وقتی دست آشکار دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و مخصوصاً مثلث منفور آمریکا، اسرائیل و انگلیس را در فتنه دیدند و هجوم وحشیانه و نفرت انگیز سران فتنه و اراذل و اوباش اجاره ای را به ساحت مقدس امام حسین(ع)، حضرت صاحب الزمان(عج)، امام خمینی (ره)، آتش زدن مسجد، قتل مردم بی گناه را مشاهده کردند، به وضوح دریافتند که ماجرا بسیار فراتر از دروغ تقلب در انتخابات و یا مخالفت با دولت است و دشمنان بیرونی و ستون پنجم داخلی آنها، اسلام و انقلاب و امام و رهبری و استقلال و اقتدار نظام اسلامی را نشانه رفته و سودای تحویل این مرز و بوم به آمریکا را در سر می پرورانند.

وی حماسه 9دي را موجب بر باد رفتن بیش از 20 سال برنامه ریزی، هزینه های کلان و فعالیت اطلاعاتی و امنیتی سازمان های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس برای تفرقه افکنی میان مردم مسلمان ایران خوانده وحماسه نه دی و حضور پرشور مردم قابل تقدیر و شکرگزاری دانست.

لطیفی اظهارداشت: مهمترین نقش بسیج در دوران فتنه 88 داشت بصیرت افزایی بود؛ بسیج نقش سازمان یافته برای مقابله خیابانی با آشوبگران نداشت و مقابله‌ای که با اغتشاش گران صورت گرفت مردمی بود. هرچند که آن‌ها به برخی پایگاه‌های ما حمله کردند اما نیروهای بسیج بیشتر در شکل دفاعی عمل کردند؛ ولی آن‌هایی که کف خیابان با سلطنت طلبان،‌اراذل و اوباش،‌ منافقین مقابله می‌کردند، مردم عاشق انقلاب بودند.

وی با اشاره به حماسه 9دی که تجلی بصیرت مردم کشور بود، گفت: مهمترین نقش بسیج در حوادث سال 88 بصیرت افزایی در بین خود نیروها و مردم بود.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود ادامه داد: رمز پیروزی ما تجهیزات و گردان‌های عملیاتی و رزمی ما نیست، بلکه به فرموده رهبری رمز پیروزی ما بصیرت است، از منظر رهبری تا هروقت که دارای بصیرت باشیم پیروزی ما تضمین است و هر موقع که از بصیرت ما کاسته شد آسیب پذیر می‌شویم.

لطیفی در خصوص تهدیدات اخیر آمریکائی‌ها و اقدامات بازدارنده بسیج جهت مقابله با این تهدیدات، گفت: می‌توان به جرات گفت بسیج دارای پیچیده‌ترین سیتم دفاعی در دنیا است، سیستمی که امروز در بسیج طراحی شده برای دفاع از مرز و بوم ایران است و این طراحی‌ها در قرارگاه‌های مخصوص به خود صورت گرفته و بدون بازتاب خبری مانورها و تمرینات خاصی هم داده می‌شود و گردان‌های خاص هم تشکیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته کارفرهنگی و آمادگی رزمی و دفاعی با یکدیگر هیچ منافاتی ندارد، منظور اینست که بصیرت به عنوان یک اصل است؛ اگر بصیرت باشد انگیزه لازم برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر با کمک ادوات و تجهیزات امکان پذیر است.

لطیفی تاکید کرد: هرچند که اظهارات آمریکایی‌ها عملیات روانی است و جرات چنین کاری را ندارند ولی ما درباره همه این‌ها به طور جدی فکر و برنامه ریزی می‌کنیم؛ همانطور که فرمانده کل سپاه هم چندی پیش گفت ما سال‌ها است برای نبردی سرنوشت ساز آماده‌ایم، بسیج هم به عنوان یکی از رده های سپاه دارای یک آمادگی صد درصدی برای مقابله با هر نوع تهدیدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حضور بسیج در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: بسیج در عرصه‌ اقتصادی وارد حوزه اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای تحقق این امر است و وارد مسائل پیمانکاری و تجاری نشده است.

لطیفی افزود: اقتصاد مقاومتی ارکان زیادی دارد که برخی از این‌ها عبارتند از افزایش تولید و اشتغال، استفاده از نیرو و توان داخلی، استفاده نکردن از کالای خارجی، که بسیج سازندگی ما وارد صحنه شده تا بستر‌های لازم را در کشور فراهم کند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیج در حال حاضر در بخش‌های دیگری مثل دامپروری، کشاورزی، ایجاد تعاونی‌های مردمی، اعطای وام‌های قرض الحسنه اقداماتی را انجام داده تا بتواند به اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود در خصوص پدیده‌ای به نام اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمدی گفت: سال‌های آخر عمرامام و اندیشه‌های ایشان را که مطالعه کنیم متوجه می شویم که مهمترین دغدغه و نگرانی امام در دو محور بود بود که یکی از آن‌ها چگونگی استواری اسلام ناب و دیگری چگونگی برخورد و رد کردن اسلام آمریکایی است.

ارسال نظرات