رضازاده: اگر فتنه به ثمر می‌نشست دیگر صندوق رأی فصل‌الخطاب نبود / «9 دی» نشانه نفوذناپذیری ملت ایران است

استاد علوم سیاسی گفت: اگر فتنه به ثمر می‌نشست دیگر صندوق رأی فصل‌الخطاب نبود.
کد خبر: ۸۶۱۳۷۳۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، علیرضا رضازاده امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی درمسجد باب‌الحوائج کاشان اظهار کرد: «9 دی» مردم با محوریت ولی‌فقیه موفق شدند با حفاظت از اسلامیت و جمهوریت نظام، در مقابل فتنه‌ای که پیشرفته‌ترین نسخه انقلاب‌های رنگی بود پیروز شوند.

وی در خصوص دفاع از وجه اسلامیت در فتنه 88 خاطرنشان کرد: در این فتنه اصل نظام اسلامی مورد هدف قرار گرفت و ماهیت دینی و مکتبی آن مورد هجوم واقع شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در مورد تهدید بعد جمهوریت در این فتنه عنوان کرد: اگر ریختن در خیابان‌ها بدون ساز و کار قانونی در کشور باب می‌شد دیگر صندوق‌های رأی هیچ ارزشی نداشت و دیگر نظر مردم فصل‌الخطاب نبود.

رضازاده تأکید کرد: مردم در 9 دی با هوشیاری و عمل به موقع و در واکنش به جسارتی که به مقدسات‌شان و به خصوص ساحت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد حماسه ماندگار تاریخ را رقم زدند و تمام امیدهای نظام سلطه به یأس مبدل شد و پیشرفته‌ترین ورژن براندازی در ایران ناکام ماند.

وی در خصوص علت مهلت چند ماهه به فتنه‌گران و عدم دخالت حاکمیت برای سرکوب فتنه‌گران گفت: در وهله نخست مرور زمان و صبر نظام باعث شد فتنه‌گران که خود را یار امام معرفی کرده بودند ماهیت حقیقی‌شان افشا شد و اقداماتی نظیر دهن‌کجی به آرمان فلسطین در روز قدس، نادیده گرفتن ماهیت استکبارستیزی در 13 آبان، سکوت در برابر پاره‌ شدن عکس امام راحل موجب عیان شدن باطن واقعی آنها شد.

این استاد علوم سیاسی افزود: این آشکار شدن طینت پلید در روز عاشورا به اوج خود رسید جایی که فتنه‌گران عزاداری سیدالشهدا را تبدیل به مجلس جشن و پایکوبی کردند و یکی از سران فتنه به جای محکوم کردن این رفتار، حرمت‌شکنان عاشورا را مردم خداجوی خواند اینجا بود که صبر مردم لبریز شد.

رضازاده، جدا شدن صف فتنه‌گران از افراد غیرمغرض دارای شبهه را دلیل دیگر صبر چند ماهه نظام دانست و گفت: نظام با مدیریت عالی و بی‌نظیر رهبر با صبر و تحمل برخورد کرد تا صف افرادی که تحت تأثیر فضا واقع شده‌اند و دارای غرض نبوده و طرفدار انقلاب هستند اما از برخی شبهه‌ها رنج می‌برند از صف فتنه‌گران اصلی جدا شود بنابراین به جای برخورد امنیتی از روش اقناعی، روش بیان درست حق و روشنگری در این زمینه استفاده شد.

وی با تأکید بر اینکه در این چند ماه صبر نظام بر همگان اتمام حجت و روشن شد که این فتنه، فتنه‌ای آمریکایی است افزود: با حضور خودجوش مردم و جمع شدن بساط فتنه‌گران، موجب شد فتنه‌ای که در مسیر براندازی بود و قرار بود نوعی نقطه ضعف برای نظام به شمار آید به نقطه قوت مبدل شود.

این استاد دانشگاه در خصوص علت یادآوری هرساله حماسه نهم دی بیان کرد: ایام‌الله به روزهایی گفته می‌شود که جبهه حق به پیروزی قاطع برسد یا به جبهه باطل ضربه سهمگینی وارد آید.

رضازاده با اشاره به تأکید قرآن کریم به یادآوری ایام‌الله بیان کرد: این تذکر در حقیقت یادآوری روزهای خدایی، تعظیم شعائر الهی و متذکر شدن قدرت و اراده خداوندی است بر این اساس چون در نهم دی ماه مردم به دفاع از ساحت اباعبدالله الحسین(ع)، ارزش‌ها و عقاید دینی و حراست از تنها نظام اسلامی ناب پرداختند بنابراین این روز لایق دریافت عنوان ایام‌الله است.

وی علت دیگر ارج‌داشت نهم دی را تذکر و هشدار به افرادی دانست که قصد دارند فتنه‌گری مجدد کنند و افزود: اکنون این فتنه‌گری خود را در قالب بحث "نفوذ" نشان می‌دهد نکته‌ای که بارها مقام معظم رهبری نسبت به وقوع آن هشدار داده‌اند که با رویکرد اصلی تضعیف جایگاه ولایت فقیه با تکیه بر اشتباه محاسباتی مسئولان و نخبگان و تطهیر چهره آمریکا با هدف فراموشی دشمن اصلی صورت می‌پذیرد بنابراین یادآوری 9 دی برای مقابله با این فتنه‌گری مجدد یا به عبارت دیگر مصون ماندن از نفوذپذیری صورت می‌گیرد.

 این پژوهشگر مسائل سیاسی، در خصوص دلیل دیگر بازخوانی روایت 9 دی بیان کرد: نباید فراموش کرد که فتنه هنوز تمام نشده و با گذشت چند سال همچنان سران فتنه توبه نکرده و نسبت به حامیان مستکبر خود برائت نجسته‌اند.

رضازاده افزود: حتی شاهد هستیم که در مراسم 16 آذرماه در بسیاری از دانشگاه‌ها به متدینین مجوز سخنرانی نداده و در عوض تریبون در اختیار محکومان فتنه‌ای را که با رأی دادگاه یا زندانی و یا با منع پنج ساله فعالیت داشته‌اند قرار داده‌اند تا بی‌محابا سخن از آزادی سران فتنه سردهند حمایت از آنانی که تا مرز براندازی نظام پیش رفتند بنابراین یادآوری 9 دی و عبرت‌های آن همچنان احساس می‌شود.

این استاد دانشگاه در مورد ادعای برخی مبنی بر لزوم رفع حصر سران فتنه تصریح کرد: همگان می‌دانند که نظام با عنایت، مدارا و رأفت اسلامی با این اشخاص برخورد کرده لذا  نظر به اینکه حرکت سران فتنه خلاف و ضد قانون اساسی و هم طغیان بر ولی نظام اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به مشخص بودن حکم این دو اقدام ضد قانونی و شرعی بنابراین حصر کمترین میزان مجازاتی است که برای سران فتنه در نظر گرفته شده است.

رضازاده با یادآوری حصر سران فتنه از بهمن 88 گفت: دستور حصر نیز از زمانی در دستور کار قرار گرفت که سران فتنه سرکشی را به جایی رسانده بودند که می‌خواستند حرکتی به زعم خود به اصطلاح مشابه خیزش‌های اسلامی منطقه به وجود آورند پس از آن نظام حداقل کاری که می‌توانست انجام دهد آن بود که مقابل این آتش‌افروزی‌های آنان را بگیرد و تصمیم به حصر گرفت چنانکه اگر می‌خواست این افراد را در اختیار دادگاه قرار دهد اشد مجازات در انتظار سران فتنه بود اما در نهایت نهاد قانونی شورای امنیت ملی به عنوان ضامن امنیت کشور بر طبق اختیارات قانونی خود تصمیم به این امر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اختیارات قانونی شورای عالی امنیت ملی، باید به خاطر آوریم این اقدام در مورد اشخاص دیگری نظیر منتظری، شریعتمداری و... توسط شورا انجام شد در مورد اشخاصی که نظام تنها می‌خواست جلوی فتنه‌انگیزی‌‌ها را بگیرد. 

این استاد علوم سیاسی تصریح کرد: فتنه‌گران و افرادی که سعی در تطهیر چهره سران فتنه دارند باید هوشیار باشند که فتنه برای مردم مثل مقام معظم رهبری خط قرمز است و نباید از سعه صدر و منطق مبتنی بر رأفت اسلامی نظام سوء استفاده کنند چراکه صبر و طاقت ملت ایران حدی دارد.

رضازاده با اشاره به پروژه نفوذ دشمن، پای میز مذاکره آمدن و تغییر چهره دادن آمریکا را در جهت پیاده‌سازی این نقشه شوم دانست و عنوان کرد: ثمره نفوذ فتنه است و این توطئه در قالب تغییر و اشتباه محاسباتی در میان مسئولان و تغییر ذائقه مردم در عرصه استکبارستیزی انجام می‌شود.

وی سهل‌اندیشی برخی نخبگان، نادیده گرفتن دشمنی آمریکا و غفلت از موضع ضعف شیطان بزرگ را مهم‌ترین آفات مهیا کننده زمینه نفوذ قلمداد و تصریح کرد: 9 دی نشانه نفوذناپذیری ملت ایران است چراکه مردم مقابل این خدعه دشمن با بصیرت تمام ایستادند.

رضازاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگامی شهرستان کاشان در مقابله با فتنه عنوان کرد: بعضی مناطق کشور پیش از حرکت خودجوش مردم در 9 دی به میدان آمدند که دیار مؤمنان به عنوان یکی از چند شهر نادر که با تشیع اسلام آورده است در این عرصه یکی از پرچمداران خیزش مردمی 9 دی بود.

وی با اشاره به پیشینه ولایت‌مداری مردم کاشان گفت: مردم این شهرستان حتی در هشتم دی ماه نیز به میدان آمدند و علیرغم آنکه مدارس و تعظیلات تعطیل نبود در اقدامی خودجوش در عرصه حاضر شدند و یک روز زودتر از حماسه سراسری ملت ایران در 9 دی ولایت‌مداری خویش را به منصه ظهور رساندند.

رضازاده با وجود آنکه چند شهر دیگر نیز چون کاشان در هشتم دی‌ماه به صحنه آمدند اما این نکته قابل ذکر است که حضور حماسی مردم در هشتم دی باعث نشد تا از شکوه حماسه 9 دی در درالمؤمنین کاسته شود و همه هیئات و اقشار مختلف مردم در نهم دی پاسخ دندان‌شکنی به فتنه‌گران و حامیان آنها دادند
ارسال نظرات