خبرگزاری بسیج: رييس كمسيون عمران شورای اسلامی تبریز در نشست این شورا گفت: آلودگي هواي تبريز دراين روزها در وضعيت هشدار قرارداشته و در چند روز گذشته به حدی رسیده که عليرغم نبود بارندگي و هواي ابري، آفتاب به شهر نمي تابد.
کد خبر: ۸۶۱۳۷۲۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر افزود: psi آلودگي درتبريز بالاي ١٢٠ بوده و در حال افزايش است كه اين نشانگر وضعيت اضطراري و هشدار بوده و عاملي براي افزايش بيماران ريوي و قلبي شده است بطوريكه مركز اورژانس وفوريت هاي پزشكي اعلام كرده مراجعات ٢٠درصد افزايش يافته است كه البته اين موضوع اثرات كوتاه مدت آلودگي هواست در بلند مدت مردم تبريز با سونامي سرطان مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: آلودگي هواي امروز نتيجه نبودتوجه به موارد پيشگيري است كه در گذشته رعايت نشده و نيروگاه تبريز تا همين اواخر از سوخت مازوت استفاده مي كرد.

شهین باهر اظهار کرد: بیشتر كارخانه هاي آلاينده مجهز به فيلتر هاي تصفيه نيستند و از طرفي ضمن افزايش تردد خودروهاي غير استاندارد، غالب مراكز معاينات فني خودروها وظايف خود را به شكل دقيق انجام نمي دهند و از همه مهم تر در سال هاي گذشته بيش از ١٥٠٠ هكتار از باغات تبريز از بين رفته و تبديل به پاساژ و كاربري هاي ديگر شده که ريه ايي براي تنفس شهر باقي نمانده است.

وی با تاکید به اینکه در تغيير كاربري ها مديران آلودگي هوا را از ياد نبرند، از اداره كل محيط زيست خواست در اجراي قوانين و آئين نامه هاي مصوب در رابطه با جلوگيري از آلودگي هوا قاطعانه با متخلفان برخورد کنند.

ارسال نظرات