مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، سر مربیان تیم های بسکتبال و والیبال شهرداری اراک عصر دیروز 8دی ماه 94 در سالن کنفرانس باشگاه شهرداری در نشستی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۷۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
خبرگزاری بسیج،مرکزی : گروه ورزشی

در این نشست محمدرضا عزیزمحمدی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با تبریک ولادت با سعادت پیامبر مهربانی و فرزند ایشان حضرت امام جمعفر صادق (ع) و خیرمقدم به تمام حضار حاضر در جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری 12 رشته ورزشی ، شامل 22 تیم را تحت پوشش دارد گفت: باخط و مشی که شورای اسلامی شهر برای باشگاه شهرداری ترسیم کرده است تیم های حرفه ای باشگاه شهرداری در دوبخش آقایان و بانوان برای رقابت در لیگ های معتبر کشوری آغاز به کار کردند که در این بین با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای ورزش استان مرکزی از توجه به تیم های پایه نیز غافل نبوده ایم و مدرسه والیبال، بسکتبال و فوتبال خود را نیز تشکیل دادیم.
 
وی افزود: به تازگی با آقای هوتهم رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال قراردادی منعقد کرده ایم و ایشان هفته ای یک بار کار نظارت بر تمام تیم های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شهرداری را بر عهده خواهند داشت تا زمینه برای ترقی ورزشکاران اراکی فراهم شود.
 
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک موفقیت این باشگاه را در گرو کار تیمی هماهنگ و نظم انضباط موجود در مجموعه شهرداری دانست و گفت: پشتوانه تیم هایی که در زمین مسابقه حاضر می شوند حمایت های شهردار و اعضا شورای شهر است که این امر را می توانید از حضور مستمر آنان در سالن محل برگزاری مسابقه به عینه ببینید که جا دارد از تمامی افرادی که در جهت موفقیت ورزش استان مرکزی قدم برمی دارند تقدیر و تشکر کنم.
 
وی ادامه داد: تمامی اعضا باشگاه شهرداری با عشق و علاقه پیگیر امور باشگاه هستند و این امر باعث شده است که در محیطی نه از روی اجبار بلکه از روی عشق و علاقه برای موفقیت ورزش استان مرکزی فعالیت کنیم.
 
عزیزمحمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که در صورت تداوم موفقیت های تیم والیبال شهرداری و حضور این تیم در لیگ برتر والیبال آیا شهرداری از این تیم حمایت خواهد کرد یا خیر، گفت: در بودجه پیشنهادی باشگاه با نگاهی بلند مدت به حضور تیم والیبال در لیگ برتر اشاره شده است و این افتخاری بزرگ برای مجموعه باشگاه شهرداری به حساب می آید که دو تیم لیگ برتری را تحت پوشش خود داشته باشد اما تصمیم نهایی درباره تصویب بودجه را شورای شهر می گیرد.
 
در ادامه از مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک درباره مشکل پخش تلویزیونی مسابقات تیم های شهرداری سوال شد که ایشان اینگونه پاسخ داد: در ابتدای امر و در شروع مسابقات صدا و سیما استان برای پخش تلویزیونی مسابقات مبالغ هنگفتی را طلب کرد که بسیار با واقعیت فاصله داشت چرا که در سایر شهرها با مبالغی بسیار کمتر بازی ها پخش مستقیم می شود.
ایشان افزود: در روزهای آتی طی جلسه ای که با معاونت صدا و سیمای استان خواهیم داشت تصمیم نهایی در این امر گرفته خواهد شد اما جا دارد این نوید را بدهم که قطعا یکی از مسابقات تیم بسکتبال شهرداری با پیشنهاد مدیران شبکه سوم سیما از این شبکه پخش مستقیم خواهد شد.
 
عزیزمحمدی قرارگرفتن تیم بسکتبال شهرداری در رتبه دوم جدول رده بندی را متفاوت با هدف گذاری باشگاه دانست و گفت: موفقیت امروز تیم بسکتبال شهرداری ناشی از نظم و انضباط تیمی ای است که کادرفنی متفکر و هوشمند این تیم اعمال کرده است و گرنه در شرایطی که تنها هزینه یک بازیکن بعضی از تیم ها با تمام بودجه تیم ما برابری می کند ما با هدف حضور آبرومندانه در لیگ حاضر شدیم و خوشحالیم از اینکه امروز شاهد این اتفاق امید بخش هستیم.
 
وی افزود: درلیگی که بعضی از تیم ها به دلیل داشتن بودجه کافی ،با یارگیری مناسب پای به عرصه رقابت ها گذاشته اند این پول است که جایگاه تیم ها را در جدول تعیین می کند اما باشگاه شهرداری علیرغم نداشتن بازیکنان میلیاردی بسیار موفق ظاهر شده است.
 
مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک تماشاگران را از ارکان اصلی باشگاه شهرداری دانست که از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و گفت: در تلاش هستیم وسیله ایاب و ذهاب را برای سهولت در رفت و آمد تماشاگران در نظر بگیریم تا مردم عزیز با آرامش خاطر بیشتری در سالن حاضر شوند.
 
وی تصریح کرد: از معدود باشگاه هایی هستیم که به دلیل اصرار شهردار و اعضا شورای شهر تلاش کرده ایم از حداکثر نفرات بومی استان به منظور الگو سازی برای نسل جوان استفاده کنیم و امروز هر چند در تیم های ما ستاره های میلیاردی وجود ندارند اما با نظم و تلاش و کار تیمی توانسته ایم توقع مردم عزیز را برآورده کنیم.
 
وی افزود: ما نه برای قهرمانی که تنها برای خوشحالی مردم تلاش و کوشش میکنیم  و رسالت اصلی خود راخدمت به مردم عزیز استان مرکزی می دانیم.
 
عزیزمحمدی در ادامه در پاسخ به ابراز ناراحتی خبرنگاران از جایگاه نامناسب خبرنگاران در سالن بازی گفت: جایگاه خبرنگاران سالن امام خمینی (ره) به دلیل ساختار این سالن شرایط مناسبی ندارد و کاری از ما ساخته نیست و این امر متوجه باشگاه شهرداری نیست، ما از خبرنگاران خواسته ایم در جایگاه ویژه حاضر شوند که با پاسخ منفی این قشر روبرو شده ایم.
 
وی افزود: درباره عدم ورود بانوان به سالن بازی بسکتبال هم ما تمام تلاش خود را کردیم اما متاسفانه دوستان تصمیم گیرنده حاضر نشدند با این موضوع موافقت کنند.
 
در ادامه محمد کسایی پور، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت که وی درباره برنامه ریزی برای کشف استعدادها  و نظارت بر تیم های پایه بسکتبال شهرداری اراک گفت: متاسفانه بحث پشتوانه سازی به مشکلی اپیدمی در ورزش ایران تبدیل شده است اما در حال حاضر و با توجه به اینکه تیم بسکتبال شهرداری دو بازی در یک هفته را برگزار می کند و فشار بسیار زیادی بر روی تیم وجود دارد نیاز هست در وهله اول با نتیجه گیری توقع مردم را برآورده کنیم.
 
وی ادامه داد: افتتاح کانون های بسکتبال در استان مرکزی و برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان خوب استان مرکزی از جمله کارهایی است که در آینده نزدیک شاهد انجام آنها خواهیم بود.
 
کسایی پور استعدادیابی را به دو بخش کشف استعداد و پرورش آنها تقسیم کرد و گفت: خوشبختانه در تیم بسکتبال شهرداری توازن مناسبی از نظر نفرات برقرار است و بسیاری از بازیکنان اراکی که در سال های گذشته در خارج از اراک مشغول فعالیت بودند جذب تیم شدند و این امر برای ما بسیار مهم بود.
 
وی افزود: امروز قرار گرفتن تیم بسکتبال شهرداری اراک در رتبه دوم جدول رده بندی حاصل کار گروهی بوده است که بدون حمایت های شهردار، اعضا شورای شهر و حمایت های مدیرعامل باشگاه هرگز شاهد این موفقیت نبودیم.
 
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک پاسخ خبرنگاری در رابطه با ضعف های تیم بسکتبال شهرداری در درصد موفقیت شوت های سه امتیازی و پنالتی را اینگونه پاسخ داد: تیم بسکتبال شهرداری اراک با توجه به بودجه و توان مالی اقدام به جذب نفرات کرده است و شاید در بعضی از پست ها دارای ضعف باشیم اما با همکاری بچه ها و مدیریت صحیح توانسته ایم به چشم اندازی که برای تیم بسکتبال شهرداری تعریف کرده ایم دست یابیم.
 
وی افزود: با توجه به محدودیت خطا در ورزش بسکتبال قطعا استفاده از موقعیت پنالتی برای رسیدن به موفقیت بسیار حائز اهمیت است و این امر به عنوان یکی از معیارهای موفقیت بازیکنان نیز از سوی کادرفنی مورد بررسی قرار می گیرد.
 
کسایی پور با بیان اینکه در تمام سالهای مربیگری خود به جز یک سال که در مهرام مشغول به فعالیت بوده است در بقیه سالها تجربه کار در شهرستان ها را دارد و هیچگاه چنین تماشاگران و خبرنگارانی آشنا به ورزش بسکتبال را ندیده است تصریح کرد: بیان انتقادهای دلسوزانه باعث پیشرفت در کار ما می شود و ما با روی گشاده از این موضوع استقبال خواهیم کرد و از همه دلسوزان بسکتبال در استان مرکزی می خواهیم با بیان نقاط ضعف ما را در رسیدن به هدف خود یاری کنند.
 
ایشان افزود: برای تیمی که  اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند قرار گرفتن در رتبه دوم جدول رده بندی نتیجه ای قابل قبول است.
 
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری مصدومیت ها و محرومیت ها را در کسب نتیجه تیم شهرداری موثر دانست و خاطر نشان کرد: ما باید نگاه کنیم تیم بسکتبال شهرداری ظرف مدت دو سال چه مسیری را طی کرده است. اینکه ما از لیگ یک به رتبه دوم لیگ برتر رسیده ایم عالی است اما نباید این نگرش ایجاد شود که در صورت شکست در بازی های بعدی و نزول در جدول رده بندی، شکست خورده ایم.
 
وی ادامه داد: مصدومیت و محرومیت جز لاینفک ورزش بوده است و شاید در بازی های آتی این مشکل برای تیم بسکتبال شهرداری هم به وجود بیاید و ما شاهد از دست رفتن امتیازات باشیم اما چیزی که مهم است تلاش ما برای خوشحال کردن مردم است و لحظه ای از این تلاش دست نخواهیم کشید.
 
کسایی پور با دعوت کردن ورزش دوستان به صبر و حوصله تصریح کرد:بسکتبال مانند ورزش های رکوردی نیست که ما انتظار نتیجه در مدت زمان کوتاه را داشته باشیم.برای موفقیت در بسکتبال باید صبور باشیم تا مسیر موفقیت را طی کنیم و این انتظار از اصحاب رسانه می رود که با آگاهی بخشی به جامعه ضمن عنوان کردن موفقیت های باشگاه شهرداری، صبر و حوصله را نیز لازمه موفقیت بیان کنند.
علی نقدی سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک نیز که در این نشست حاضر بود با خوشامدگویی به خبرنگاران، هدف گذاری تیم والیبال شهرداری را ارتقا جایگاه این تیم نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: در فصل گذشته تیم والیبال شهرداری موفق شده بود به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابد و امسال در تلاش هستیم در نگاه اول به جمع چهار تیم صعود کنیم.
 
وی ادامه داد: اما در نگاه دوم که هیچ گاه از آن غافل نبوده ایم، پتانسیل بازیکنان تیم شهرداری برای کسب عنوان قهرمانی و صعود به لیگ برتر است که باید با تلاش زمینه فعلیت بخشیدن به این پتانسیل بالقوه را فراهم کنیم.
 
نقدی تاکتیک بازی تیم والیبال شهرداری را بر اساس نوع بازی حریفان دانست و خاطر نشان کرد: ما بر اساس نوع بازی حریفان تمرین های خود را برنامه ریزی می کنیم و بر اساس آن در روز مسابقه حاضر می شویم.
 
ایشان خاطر نشان کرد: استفاده از پاس سرعتی که نیاز به تبحر خاصی دارد و لازمه آن داشتن پاسور قدرتمند است اگر در تیم والیبال شهرداری کمتر دیده شده است به دلیل نوع بازی حریفان بوده است و در جلسات آنالیز بازی کادرفنی به این نتیجه رسیده است با استفاده از بازیکنان قدرتی موفقیت حاصل خواهد شد.
 
سرمربی تیم والیبال شهرداری جذب نفرات کارامد برای تیم والیبال شهرداری در ابتدای فصل را عامل موفقیت کنونی این تیم دانست و گفت : تم های رقیب ما با جذب نفرات جدید خود را تقویت کرده اند و در دور برگشت مسابقات ما بازی های دشوارتری را خواهیم داشت اما تیم والیبال شهرداری با توجه به بودجه و وجود ضعف ها اقدام به یارگیری خواهد کرد.
 
نقدی ادامه داد: ما در بعضی پست ها از جمله نفر پشت خط زن و یک بازیکن سرعتی دارای مشکل هستیم البته مصدومیت ها نیز در روند کاری ما تاثیر گذار بوده است و بازیکن سرعتی ما به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است که با اضافه شدن به تیم شاهد روند مناسب تری از تیم والیبال شهرداری خواهیم بود.
 
سرمربی تیم والیبال شهرداری حمایت مردم از این تیم را بسیار لازم و حیاتی دانست و گفت: خوشحالی مردم در راس تمام اهداف ما قرار دارد و ما نه برای قهرمانی بلکه برای خوشحال کردن مردم تلاش خواهیم کرد.


باشگاه شهرداری اراک
ارسال نظرات