ما از شهدای‌مان تنها کتابچه‌ای کوچک و‌ کوچه‌ای به نام‌شان داریم و وصیت‌نامه‌ای سترگ برای حفظ خط حزب‌الله و ولایت‌فقیه که میراث ماست.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۳۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸



خبرگزاری بسیج مازندران، محمدعلی شیرسوار‌ از پدرش سخن می‌گوید، از اینکه لقب پدر٬ حُر لشکر 25 کربلا است، به‌خود می‌بالد و او را شخصیت خودساخته و جریان‌ساز می‌شناسد که با زندگی در کف مردم و‌ داشتن شخصیت مردم‌دوست، خود را به عرش خدا وصل کرد.

وی اظهار کرد: از پدرم آنچه به‌‌یاد مانده دست‌های نوازشی است که بر سرم کشید و آغوشی که مرا کمتر دربر گرفت، چون پدرم می‌گفت: من ماندنی نیستم و نباید محبتم به تو آسیب برساند.

شیرسوار که مدتی با بیماری صعب‌العلاج دست و پنجه نرم کرد، هم‌اینک از حال جسمانی خوبی برخوردار است و با شروع تصدی‌گری شهردار فعلی قائم‌شهر از سمت ریاست سازمان آتش‌نشانی برکنار شد و به بخش خدمات شهری انتقال یافت و روند کش‌ و قوس‌های مدیر شهر با وی تا اخراج ضمنی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانم نسبت به بی‌عدالتی‌های اجتماعی٬ عدم تکریم ارباب رجوع٬ عدم پرداخت حقوق پرسنل٬ ناحقی‌ها در حق پرسنل و ... بی‌تفاوت باشم٬ خاطرنشان کرد: چطور می‌شود جلوی فساد اداری را گرفت، در حالی‌که 800 هزار تومان از حقوق کارکنان شهرداری کم شده و بیمه و مالیات از حقوق پرسنل کسر و به سازمان بیمه پرداخت نمی‌شود و ده‌ها نفر نیروی بدون مجوز استانداری وارد مجموعه شهرداری شده‌اند.

وی با طرح این پرسش که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و فرماندار این شهر به‌عنوان ناظران عملکرد شهرداری کجا هستند٬ بیان کرد: وقتی پرسنل یک مجموعه توسط مسئول‌شان دزد خوانده می‌شود، قبح عمل دزدی با گفتار زیاد می‌شکند، وقتی کارمند تکریم نشود، ارباب رجوع هم رنگ احترام را نمی‌بیند.

شیرسوار افزود: کل خانواده شهدای کشور از پدر٬ مادر٬ همسر و فرزند نزدیک به 500 هزار نفر هستند و همین شمار محدود هم دیگر دیده نمی‌شوند، فرزندان شهیدی که نگاه نقادانه به نفع مردم و عدالت اجتماعی دارند و دولتی را که منتقد دولت قبلی از بُعد ضعف عدالت بود، به چالش می‌کشند را نادیده گرفته، به حاشیه می‌کشانند.

وی اضافه کرد: ما از شهدای‌مان تنها کتابچه‌ای کوچک و‌ کوچه‌ای به نام‌شان داریم و وصیت‌نامه‌ای سترگ برای حفظ خط حزب‌الله و ولایت‌فقیه که میراث ماست.

شیرسوار ادامه داد: راهم را پدر تعیین کرده و مسیرم مشخص است، نامهربانی‌های مسئولان خللی در عقیده‌ام ایجاد نمی‌کند، سستی در ادامه راه شهید یعنی نادیده گرفتن خونی که در راه کشور و اسلام ریخته شد.

وی به آرزوی قرار گرفتن در صف مدافعان حرم اشاره کرد و تحقق آن‌ را تجربه‌ای دلنشین و درک فضای معنوی جبهه‌ای بیان کرد که پدرش را وادار به ترک جهان مادی کرده بود.

شیرسوار با اشاره به گفتار پدرش که رسالت انسان را در اندیشیدن و ازخودگذشتگی می‌دانست، اظهار کرد: مردم به بی‌تفاوتی مبتلا شده‌اند، بی‌تفاوتی اجتماعی ناشی از عدم تعلق است، وقتی افراد یک جامعه وابستگی به کشور و محیط پیرامون و خدای خود نداشته و بین منافع خودشان با منافع اجتماعی فاصله‌ای احساس کنند، احساس بی‌تفاوتی می‌کنند و نسبت به ایده‌آل‌های انسانی، دینی و بشردوستانه دچار تضاد و لاقیدی می‌شوند، درصورتی‌که در جامعه اسلامی، افراد در قبال یکدیگر مسئول هستند.

وی تأکید کرد: شانه‌ بالا انداختن و راحت از کنار رنج‌ها و بی‌دینی‌ها گذشتن، باید به یک قبح اجتماعی و احساس وظیفه نسبت به ناهنجاری‌ها به وظیفه اجتماعی تبدیل شود، همان‌گونه که پدران‌مان‌ از جان خود گذشتند تا دین و ناموس مملکت‌شان حفظ بماند.

شیرسوار در پایان با اشاره به رفتار دوگانه فرماندار با شهردار فعلی و گذشته، نگاه سیاسی و قشری به مقوله خدمات شهری به‌دلیل عدم شناخت از محیط و اصالت شهروندان و توجه صرف وی به افراد و نظرات خاص، گفت: آقای فرماندار وقایع را به نفع شهردار تلطیف می‌کند و برخورد مناسب و پیگیرانه در امورات پرسنل شهرداری با توجه به اعتراضات و نارضایتی‌های شهروندان ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها