خبرهای داغ:
معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در جمع مردم بیرجند:

مقاومت و صبر همراه با روشنگری عامل پیروزی ملت ایران در فتنه ها

صبر یعنی مقاومت، حضور و پایداری همراه با روشنگری و پیروزی در برابر فتنه باید مقدمه رشد سیاسی، علمی و پشتوانه سرمایه اجتماعی باشد.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۰۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی سردار افشار در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی ماه در بیرجند بیان کرد: فتنه هم به معنای آزمایش انسان به صورت های مختلف است و هم نفاق، دو رویی، فریب و ایجاد فضایی غبارآلود برای اهداف فتنه گر است.

وی با بیان اینکه کشور ما از ابتدای انقلاب دچار فتنه بوده و در سال 88 شاهد برجسته ترین وعظیم ترین نوع فتنه در کشور بودیم گفت: ملت ما همیشه با حضور خود توطئه ها و فتنه ها را خنثی کرده و این حضور در صحنه بر حرکت فتنه گران خط بطلان می کشد.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: فتنه از جنگ بدتر است چرا که در جنگ دشمن مشخص است ولی در جریان فتنه فریب افکارعمومی آنچنان عمیق است که پیدا کردن حق و مسیر صحیح برای دنبال کردن مصالح اسلام و نظام مشکل است.

افشار ادامه داد: جریان فتنه از صدر اسلام بوده و پیامبر با وحی الهی و تجربه خود مانع آن می شد مانند جریان مسجد ضرار که منافقین برای نفوذ در بین مسلمانان مسجدی را ساختند که پیامبر از طریق وحی متوجه این جریان شد و دستور تخریب این مسجد را دادند.

وی اظهارداشت: تفرقه افکنی از افکار انگلیسی ها است چرا که از گذشته به دنبال نفوذ سیاسی در بین ملت ها بوده اند و با جاسوسی و حتی فرستادن نیروهای خود به حوزه های علمیه ایران به منظور آشنایی آنها با دانش دینی برای پیشبرد اهداف خود تلاش کرده اند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه فتنه ابعاد مختلفی دارد مانند تفسیر غلط از کلمه حق و آزادی که باید متوجه آن بود عنوان کرد: امروز لازم است که جریان فتنه افشاء شود تا بتوان به نقاط روشنی دست یافت و مردم حقیقت را بهتر درک کنند.

افشار تصریح کرد: جریان فتنه 88 نشان داد که فتنه گران در باطن با دین و نظام اسلامی مخالف اند چرا که عکس امام (ره) را پاره کردند و به امام حسین (ع) اهانت کردند بنابراین بصیرت و صبر مردم باعث شناسایی فتنه گران شد.

وی افزود: آمریکایی ها حوادث کشورها را برعلیه آنها برجسته می کنند و حقوق بشر ابزاری برای ایجاد فتنه گری و تامین اهداف جنگ نرم و تخریب تاریخ ملت هاست که با صحنه سازی و تحلیل غلط نسل ها را فریب می دهند.

افشار با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ایجاد گروهک ها و تحریک قومیت ها به منظور تجزیه طلبی در جهت نابودی نظام اسلامی تلاش می کند گفت : اگرچه در این حوادث جوانان زیادی را از دست دادیم و خسارات سنگینی دیدیم اما ملت ایران چند قدم به جلو حرکت کرد و نه تنها از لطمه خوردن نظام جلوگیری کردیم بلکه با فتنه مقابله کردیم.

وی با بیان اینکه صبر یعنی مقاومت، حضور و پایداری همراه با روشنگری تصریح کرد: فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه ملت ایران با حمایت استکبار جهانی بود اما با عنایت الهی، صبر و بصیرت ملت در این جنگ تمام عیار سیاسی پیروزی شدیم و این پیروزی باید مقدمه ای رشد سیاسی، علمی و پشتوانه سرمایه اجتماعی باشد.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند " فتنه خط قرمز نظام است" گفت: قطعا دشمن به دنبال درگیری و فتنه های بعدی است و سعی دارد تا خطاهای قبلی خود را جبران کند اما باید ملت هوشیار باشند و سیاست ها و خط مشی های نظام در تمام روابط سیاسی به طور کامل و به درستی بیان شود.

افشار عنوان کرد: امروز جنگ نرم با وسعت بیشتر در همه عرصه ها ادامه دارد اما ملت ایران اسلامی به عنوان پرچمدار بیداری اسلامی با بصیرت و حضور در صحنه و لطف خدا با قدرت و یکپارچگی برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی حضور می یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار