رئیس قرارگاه عمار گفت: فتنه ی 88 در فضای غفلت مردم از شناخت و وجود انحراف در سران فتنه رخ داد و باید هشیار بود که دشمن بدنبال غفلت دوباره ی مردم است.
کد خبر: ۸۶۱۳۵۱۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، صبح امروز حجت الاسلام مهدی طائب در همایش بزرگداشت یوم الله 9 دی در یزد، ایجاد فتنه را حاصل غفلت جامعه دانست و گفت: فتنه ی 88 در فضای غفلت مردم از شناخت و وجود انحراف در سران فتنه رخ داد و باید هشیار بود که دشمن بدنبال غفلت دوباره ی مردم است.

وی با اشاره به بیانات رهبری، راجع به خطر فتنه ی بزرگتر افزود: عدم تصریح رهبری به فتنه ی بزرگ پیش رو، موجب رشد علمی و بصیرتی جامعه می شود و این ابهام باید جامعه را به سمت مطالعه و بصیرت افزون سوق دهد.

رئیس قرارگاه عمار در تفسیر این موضوع، فتنه ی آینده را فتنه ای جهانی عنوان کرد و گفت: با تفسیر کلام«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»ی حضرت امام می توانیم وظیفه ی کنونی خود رابشناسیم.

وی شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را ستون فقرات انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: وقتی حضرت امام حسین هنگام اضطرار در روز عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر داد، منظورش طلب یاری برای شخصیت حقوقی آن حضرت یعنی امام زمان بود و این ندا در طول تاریخ موضوعیت دارد.

حجت الاسلام طائب وجود شرایط اضطرار در دوران غیبت امام عصر(عج) را تایید کلام کل یوم عاشورا خواند و در تفسیر« کل ارض کربلا» گفت: حضرت امام در انقلاب به دنبال سه هدف بود که دومورد آن یعنی برچیدن نظام سلطنتی طاغوت و ایجاد نظام جمهوری اسلامی انجام شد ولی هنوز هدف سوم ایشان یعنی رساندن پرچم انقلاب به دست حضرت امام عصر(عج) واقع نشده است و برای این امر، ایجاد امنیت مکانی برای ظهور بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام طائب افزود: حکومت اسلامی توسط امام(ره) با هدف تقابل با قدرت های استکباری جهان ایجاد شد و کسب علم در جهان کنونی همان قدرت است و این دلیل تقابل مستکبران با ما در قضایای هسته ای است.

وی ادامه داد: توقف علم و توقف فعالیت های هسته ای یعنی توقف قدرت و این همان خواست دشمنان است و نباید با رفاه طلبی، وظیفه ی کنونی خود یعنی کسب قدرت را فراموش کنیم.

وی با اشاره به ناامنی موجود در جهان اسلام و خصوصا حوادث مکه و منا به لزوم نابودی رژیم صهیونیستی به عنوان مهم ترین عامل ناامنی منطقه دانست و اشاره داشت: امروز که امریکا و اسرائیل به تنگنا رسیده اند و به قول رهبری در پیچ تاریخی قرار داریم، نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم.

وی افزود: حالا دشمن در صدد است با نفوذ و تغییر باورها و تفرقه در درون کشور، این اراده را از ما بگیرد و تنها کسی که تاکنون نگذاشته این نقشه نفوذ عملی شود رهبری است.

وی مجلس خبرگان را از اهداف مورد طمع دشمن نامید و خاطرنشان کرد: این علامه سازی ها برای فتح خبرگان برای فشار به رهبری است و من به نوه ی امام سفارش می کنم که آبروی امام را نبر، شما باید مقدس بمانی.

وی افزود: ایشان نبایست آن زمانی که لقب علامه را به او دادند ساکت می نشست؛ چرا اجازه می دهد برخی او را نرده بان اهداف خود قرار دهند؟! آیا اگر پدر ایشان آقا سید احمد حضور داشتند و کسی خبرگان را موظف بر نظارت بر رهبری می خواند ، در دهانش نمی زدند؟!

وی در مورد لزوم عدم اعتماد به دشمن نیز گفت: برخی گفتند ما کدخدا را می بینیم و مشکلات اقتصادی را حل می کنیم ولی دیدند چطور دشمن قیمت نفت را چنان تنزل داد که ارزش فروش ندارد و باید از این تجربه درس بگیرند.

این برنامه در مسجد روضه محمدیه، در جوار مزار آیت الله شهید صدوقی و با استقبال از پیکر شهید محمدحسین مختاری که پیکرش پس از 33 سال گمنامی و تدفین در شهر اراک به عنوان شهید گمنام، شناسایی و به یزد جهت تشییع و خاکسپاری انتقال داده شد برگزار شد.

ارسال نظرات