خبرهای داغ:
کارشناس ارشد حقوق عمومی اظهار کرد: 9دی نماد وحدت مردم ولایت مدار و گامی جهت اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحگیم پیوند رهبری و مردم است.
کد خبر: ۸۶۱۳۴۲۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین در رابطه به حماسه عظیم 9 دی بیان کرد: 9دی نماد وحدت مردم ولایت مدار و گامی جهت اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحگیم پیوند رهبری و مردم  است.

وی گفت: حرکت 9 دی حرکتی انقلابی بود که در تاریخ به عنوان نمادی برای نشان دادن بصیرت ، هوشیاری و دشمن شناسی در مقابل فتنه ماندگار شد که بساط فتنه گران را برچید  و موجب تقویت و استحکام نظام شد به طوری که این حرکت مردمی نخبگان عقب مانده را از خواب بیدار کرد.

این مسئول با بیان اینکه در جریان شناسی فتنه 88 باید بین فریب خوردگان و سردمداران آن تفاوت قائل شد، اظهار کرد: علی (ع) درباره فتنه و فتنه گران می فرمایند: گروهی که به جاهلیت بازگشتند و راههای باطل آنان را هلاک کرد و بر آراء نادرست تکیه کردند و به بیگانگان پیوستند آنان معادن هر خطائی هستند در دریای حیرت و افتاده در مستی جهالت اند ، گروهی از آخرت دل بریده و به دنیا دل بسته اند و عده ای پیوند خود را با دین بریده و از آن جدا گشته اند.

بهرامیان با تاکید به وظیفه حساس و خطیر نهادهای نظارتی و امنیتی در کشور اذعان کرد: از سویی آسیب نفوذ فتنه گران به مناسب مهم دولتی به عموم مردم و جامعه اسلامی در زمینه های مختلف از جمله موضوعات ( امنیتی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی )امری بدیهی است.

 وی ابراز کرد: این مهم وظیفه نهادهای امنیتی و نظامی را سنگسن تر میکند و  منافع عمومی هم ایجاب می کند همکاری دولت و سایر قوا در راستای استحام درونی نظام اسلامی در سال همدلی و همزبانی به طور شفاف و با راهکارها و شیوه های موفق با هزینه کمتر با نقش سازنده قوه قضاییه  و اداره اطلاعات در شناسایی ، معرفی و محاکمه فتنه گران از ورود آنها به دستگاها و مراکز مهم دولتی و.... جلوگیری به عمل آید.

این مقام مسئول تشریح کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اخیرا مورد تصویب قرار گرفته در ماده 8 این قانون عنوان شده است مردم از حق دعوت به خیر و نصیحت ، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می توانند به مقامات و مسئولان ،مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه .... امربه معروف و نهی از منکر کنند.

مسئول سازمان حقوقدانان سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین اضافه کرد:  در بندهای ماده 16 این قانون موارد بسیار خوبی از نحوه مشارکت های عمومی و مردمی و تعیین الگوهای رفتاری عنوان شده است که میتوان برای نظام سازی آن برنامه ریزی کرد؛و لذا همان طور که اشاره شد حرکت مردمی 9 دی نشان از مردودی برخی نخبگان بی بصیرت بود که قطب نمای جهت شناسی و دشمن شناسی خود را بار دیگر با مقام عظمای ولایت  تنظیم کنند.

کارشناس ارشد حقوق عمومی خاطرنشان کرد: این یک درس همیشگی برای ملت خواهد بود که می تواند از ظرفیت الهی ، ولایی و قانونی خود جهت جلوگیری از نفوذ و سوء استفاده عوامل فتنه در بدنه فعال و مدیریتی کشور به نحو مطلوب استفاده کند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تاثیر گذار بسیج در جریان فتنه تصریح کرد: از سویی بسیج هم جزئی از بدنه مردم است و به تعبیری همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هرکه دل در گرو این انقلاب دارد و قلبش برای این کشور و برای عزت ، استقلال و پیشرفت آن می تپد بسیجی است.

وی در ادامه به حدیث دیگری از امیر مونان اشاره کرد و گفت: امیرالمومنان در فرمان تاریخی شان به مالک اشتر عامه مردم را اینگونه معرفی می کنند؛ همان انسانهایی که در جنگ با تو هستند، در مشکلات با توهستند ، سختی را با تو تقسیم می کنند ، غم تو را از دلت می زدایند ، خودشان را سپر بلای تو قرار می دهند و صادقند نه عافیت طلبهای پرروی ، پر خور ، پر خواهی که هیچ وقت هم قانع نمی شوند.

کارشناس ارشد حقوق عمومی درخاتمه متذکر شد: باید گفت یکی از نمونه های بارز عامه مردم به تعبیر علی (ع) بسیج و بسیجیان آن هستند که به عنوان بازوئی قوی ایران اسلامی را برای رسیدن به قله های پیشرفت و عزت همگام و همسو با  منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عمل می کند و ضمن افزایش بصیرت و هوشیاری خود به بالابردن سطح بصیرت عمومی مردم فهیم و با درایت ایران اسلامی هم کمک می کند.

1004/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها