خبرهای داغ:
استاد دانشگاه های قزوین بیان کرد: هدف فتنه سال 88 استحاله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نظام ما بود.
کد خبر: ۸۶۱۳۳۶۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

 محمد امیدی تحلیل گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه های استاد قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص وقایع سال 88  اظهار کرد: کشور ما پس از پشت سر گذاشتن موانع متعددی که توسط دشمنان نظام تدارک دیده شده بود امروز در مرحله ای است ک تحدیدات نرم دشمن بیش از هر موضوع دیگری مشکلات این مرز و بوم را شامل می شود.

وی ادامه داد: جنگ نرم جنبه های متعددی دارد که می توان نفوذ در عقاید و فرهنگ یک کشور و تلاش برای تغییر آن را از نوع مضر ترین آن تفصیر کرد.

امیدی توضیح داد: دشمنان ما طی یک تلاش بی وقفه خواهان ایجاد تغییر در افکار، فرهنگ و دیدگاه و نگرش سیاسی مردم ما هستند به نحوی که آنها تصمیم بگیرند که ما به چه کسی رای بدهیم و اینکه افکار ما را متوجه هدفی می کنند که مد نظر دارند.

وی تصریح کرد: پروسه که دشمن در دستور کار خود قرار دارد یک استعمار فرا نوین محسوب می شود که مهمترین ابزار و وسایل آن را رسانه های ارتباط جمعی تشکیل می دهد، همه ما می دانیم که وسیع ترین رسانه ها در اختیار آمریکا و ایادی پیروش قرار دارد.

امیدی نفوذ در حکومت و حاکمیت را از برنامه های مهم و اخیر دشمن معرفی و بیان کرد: این مسئله ای است که امروز ما با آن دست به گریبانیم، مطمئنا سران فتنه سال 88 در حاکمیت جایگاهی ندارند ولی برخی وابسته ها و آنان که خط فکریشان با استکبار جهانی یکی است و به بیان شوا تر حافظ منافع آمریکا و امثال آن هستند در نقاط حساس مشغول به انجام کارند.

وی متذکر شد: امثال این نوع نفوذ را در دوران گذشته خصوصا در عصر پهلوی و قاجار شاهد بوده ایم و بدیهی است که محاسبات این افراد با مسئولین امر متفاوت است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همه ما می دانیم که امریکا به صورت ویژه از کودتای 28 مرداد سال 32 تا کنون همواره از تمام انواع خباثت ورزی به این ملت استفاده کرده است، حال آنکه برخی تلاش می کنند که آمریکا را به صورت یک ناجی جلوه دهند و اگر بخشی از جامعه با این نگرش همراه باشد مسلم است که به مرور دو دست اتفاق می افتند و پی از آن نیز اختلافات ادامه داری شکل می گیرد.

آمریکا، خطر نفوذ ، قتنه گری

استاد محمد امیدی در ادامه این گفت وگو با تشریح مشکلات مطرح جامعه عنوان کرد: نهایت نقشی که آمریکا برای ما قائل خواهد بود همان ژندارم منطقه ای است که پیش از انقلاب ایران آن نقش را ایفا می کرد، هر قدمی که ما در راه ارتباطات خود با ایالات متحده به عقب برداریم راهی است برای فراتر آمدن آنان.

وی توضیح داد: مسئولین و برخی از وزرا در کشور تمام تلاش خود را در بازسازی روابط با غرب مئطوف کرده اند و به این دلیل آنطور که شایسته است به موضوعات اقتصادی و فرهنگ رسیدگی نم شود،این رفتاری است که سبب شده بسیاری از کشور های افریایی که سابقا همراه محسوب می شدند از گردونه خارج شوند و گاها در برابر ما برا مثال همراه با عربستان قرار بگیرند.

امیدی با نگاهی فتنه سال 88 عنوان کرد: هدف فتنه سال 88 استحاله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نظام ما بود که نمونه آن را در سال 78نیز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: پیش از شروع فتنه بسیاری از خبرنگاران خارج از مرزهای ایران مورد آموزش قرار گرفتند و توضیحات قابل توجهی در ارتباط با انقلاب های رنگی و مخملی به آنان ارائه شد، در آن دوره برخی از نخبه ها و قطب های سیاسی  تحت تاثیر اهداف تعریف شده قرار گرفتند ولی به یاری خداوند و ملت آگاه و همیشه در صحنه راهپیمایی های عظیم شکل گرفت و راه ک می رفت تا چالش عظیمی در انقلاب باشد به یک باره خاستگاهی شد برای وحدت و یکپارچگی دیگر بار مردم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش بسیج در محار وقایع سال 88 نصریح کرد: خیلی ها می گویند که استفاده از نیروی بسیج تنها در زمان جنگ است، حال آن که این قطب قابل توجه در کشور ما بارها و در بسیاری از مسائل ثبت کرده است که می تواند پشتوانه و تکه گاهی قابل اعتماد برای تمام مشکلات انقلاب باشد.

وی ادامه داد: مصداق بارز این مسئله در سال 88 بود، با توجه به روشنگری مقام معظم رهبری و حضور بسیج در صحنه فتنه محار شد که اگر نبود نیروی بسیج خسارت هایی به مراتب بیشتر به کشور وارد می شد.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها