خبرهای داغ:
دبیر اجرایی همایش بین‌المللی دولت، تمدن اسلامی خبر داد:

حضور بیش از 250 محقق خارجی و داخلی در همایش بین‌المللی دولت، تمدن اسلامی

خبرگزاری بسیج: همایش بین‌المللی دولت، تمدن اسلامی، همزمان با هفته وحدت در اصفهان برگزار شد؛ حجت الاسلام محمدحسین ریاحی،دبیر اجرایی این همایش با اشاره به حضور بیش از ۲۵۰ نفر از محققان و استادان مراکز علمی و دانشگاهی از ایران، بوسنی و هرزگوین، افغانستان، پاکستان، عراق و نیجری گفت: از مجموع مقاله های ارائه شده به این همایش، ۲۵ تا ۳۰ مقاله چاپ می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۶۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، همایش بین‌المللی دولت، تمدن اسلامی، همزمان با هفته وحدت در اصفهان برگزار شد؛ حجت الاسلام محمدحسین ریاحی،دبیر اجرایی این همایش با اشاره به حضور بیش از ۲۵۰ نفر از محققان و استادان مراکز علمی و دانشگاهی از ایران، بوسنی و هرزگوین، افغانستان، پاکستان، عراق و نیجری گفت: از مجموع مقاله های ارائه شده به این همایش،  ۲۵ تا ۳۰ مقاله چاپ می‌شود.

 وی درباره محورهای اصلی این همایش ادامه داد: قرآن و اهل بیت، آینده نگری و انتظار، «جامعه و مردم  و ارتباطات بین الملل با سر فصل دولت و تمدن اسلامی به عنوان محورهای اصلی این همایش مطرح می‌شوند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی دولت، تمدن اسلامی بیان داشت: دولت‌های اسلامی در شهرها و مراکز مهم و استرات‍ژیک به عنوان کانون قدرت و فرهنگ فرمانروایی و حکومت داشته‌اند.

وی افزود: اصفهان در وجوه فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و همچنین به عنوان کانون اقتدار در دولت‌های تاثیرگذار تمدن اسلامی نقش ارزنده و قابل اعتنایی داشته است به گونه‌ای که در قرن چهارم و پنجم آوازه اصفهان در جهان اسلام طنین‌انداز بوده است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی دولت، تمدن اسلامی بیان داشت: بسیاری از دولتمردان و دانشمندان جهان اسلام، امور فرهنگی و سیاسی را به نفع جامعه اسلامی رقم زدند و این امر زمینه موثری برای توسعه و رونق فرهنگ و تعامل و تسامح دولتمردان با مردم در رشته‌های علمی و فرهنگی جامعه شد.

وی گفت: در عصر سلجوقیان با وجود برخی تعصب‌ها، عرصه‌های سیاسی با رای و نظر بسیاری از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی آن زمان در اصفهان شکل گرفت و در زمان شاه عباس اول در دوران صفویه نیز با انتخاب به عنوان پایتخت، کانون امور حکومتی و رشد تحولات مختلف شد.

ریاحی با اشاره به اینکه بسیاری از دولتمردان در این دوران از اندیشه‌های بزرگان دین و فرهنگ سود برده‌اند و آثار شکل گرفته در آن زمان هنوز در اصفهان تجلی خاصی دارد، تاکید کرد: بر این اساس است که شهر اصفهان این شایستگی را یافت که در سال ۲۰۰۶ میلادی از سوی اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی انتخاب شود که تاییدی بر شکوه فرهنگ و اعتبار فرهنگ و هنر این شهر در دوران اسلامی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس شایسته بود که نخستین همایش بین‌المللی «دولت، تامدن اسلامی» در شهری با این سابقه و پیشینه درخشان برگزار شود و امیدواریم این همایش با توجه به عظمت و اعتلای کانونهای قدرت و دولت‌های اسلامی در تحولات مهم سازنده ادوار خود و پس از آن  بتواند به تبلیغ و عرضه ارزش‌های معنوی و فرهنگی در دولت‌های اسلامی و تاثیرگذاری این دولت‌ها در عرصه‌های مختلف کمک شایانی کند.

ارسال نظرات