مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مدینه منوره در رقابت با یزد، عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۹۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدمهدی شرافت اظهار داشت: تشکیل پرونده معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام از حدود دو سال قبل آغاز و پس از تکمیل به دبیرخانه OIC در تهران ارسال شد.

وی بیان کرد: در این دبیرخانه کاندیداهای مختلفی از ایران حضور داشتند که استان یزد توانست در داخل کشور همه رقبای خود را کنار بگذارد و به عنوان نامزد ایران برای شهر گردشگری جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شود.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نهایی، یزد در رقابت با شهر مدینه منوره از عربستان حذف شد و مدینه به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شد.

شرافت عنوان کرد: در نهمین اجلاس همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی OIC که در کشور نیجر برگزار شد، ایران با یک پیشنهاد برای سال 2017 و یک پیشنهاد برای سال 2018 در این اجلاس شرکت کرد.

وی افزود: استان یزد به عنوان یکی از سه کاندیدای نهایی برای انتخاب پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شد اما در رقابت با شهر مدینه منوره نتوانست آرای لازم را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: خوشحالیم که توانستیم به عنوان نامزد ایران، شهر دارالعباده یزد را در اجلاس جهانی کشورهای اسلامی معرفی کنیم هر چند که در مرحله نهایی از شهر پیامبر اسلام (ص‏) عقب افتادیم.

وی افزود: عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برازنده شهر مدینه منوره است و امیدوارانه تلاش می‌کنیم تا با جلب حمایت و همراهی بیشتر مسئولان در سالهای بعد بتوانیم این عنوان را به مجموعه افتخارات یزد اضافه کنیم.

روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد/

 

ارسال نظرات