به مناسبت 5 دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیما
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان گفت: در سال گذشته هیچ‌گونه درگیری در پروازهایمان نداشته‌ایم، اقتدار و صلابتی که پاسداران انقلاب اسلامی در یگان حفاظت فرودگاه‌های کشور داشته‌اند، این امکان را از دشمنان نظام گرفته‌‌ و همه توطئه‌ها در زمین خنثی شده‌است.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۹۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
به گزارش " خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله "  مهدی صفری‌زاده فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در محل سپاه فرودگاه برگزار شد، اظهار داشت: ‌پنجم دی‌ماه سالروز تأسیس سپاه حفاظت اطلاعات هواپیمایی در سال 63 به فرمان امام راحل است.

صفری زاده اذعان کرد : ‌دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب هم‌ پیمان شده‌بودند به نوعی امنیت کشور را از طریق فرودگاه‌ها به خطر بیندازند .

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان اضافه کرد: عوامل استکبار و دشمنان جمهوری اسلامی پیش از تشکیل امنیت پرواز دست به ربودن هواپیما زدند که در موارد محدودی در این زمینه موفق بودند.

صفری زاده افزود : دشمنان می خواستند از این طریق امنیت کشور را به خطر بیندازند و ناامنی را در داخل کشور رواج دهند و این مسئله تا قبل از سال 63 چند مورد اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: نخستین هواپیماربایی در کشور مربوط به قبل از انقلاب و در سال 49 بود و آخرین هواپیماربایی موفق در سال 63 در کشور رخ داده‌است.

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه‌های کرمان متذکر شد: بعد از اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به فرمان تاریخی امام راحل در فرودگاه‌های کشور مستقر شد تا به امروز به لطف خدا، ایمان، تخصص و بهره‌گیری از تجهیزات نوین نظامی، دشمنان انقلاب نتوانسته‌اند در زمینه هواپیماربایی به مقاصد خود دست یابند.

وی عنوان داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی تلاش کردند تا امنیت کشور را زیر سئوال ببرند و با تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی نتوانستند به مقاصد خود دست یابند و با توجه به تدابیر و آموزش‌های لازم که در این زمینه بنا به ضرورت و نیازی که صنعت هوانوردی کشور داشت، مأموریت امنیت ‌پرواز به سپاه واگذار شد.

صفری‌زاده عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های وسیع‌ و آموزش‌هایی که در زمینه صنعت هوانوردی، مقررات فرودگاهی و بین‌المللی ‌کسب کردیم سپاه اقدام مؤثری در پیشگیری از ربودن هواپیما داشت.

وی تشریح کرد: برای جلوگیری از اهداف دشمن لازم بود، آموزش‌های لازم و آشنایی‌های کامل را در زمینه‌ انواع هواپیماها و قسمت‌های که هواپیما می‌توانست قابلیت جا‌سازی و اختفای ‌سلاح و مواد مخرب را داشته‌باشند، دیده‌شود و در این راستا تخصص کامل را در صنعت هوانوردی پیدا کنند.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان تبیین کرد: در مجموع در کشور 64 فرودگاه فعال و در استان کرمان پنج فرودگاه عملیاتی موفق را داریم.

صفری‌زاده افزود: در نظام جمهوری اسلامی از زمانی که سپاه مسئولیت یگان حفاظت فرودگاه‌های کشور ر‌ا بر عهد گرفته، حدود 120 مورد هواپیماربایی داشته‌ایم که 25 مورد آن در هوا خنثی شده‌اند.

وی بیان داشت: در سال‌های اخیر ما هیچ‌گونه هواپیماربایی در کشور و استان کرمان نداشته‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه آغاز کار یگان حفاظت فرودگاه‌های کشور از بازرسی‌های زمینی است، ادامه داد: در بازرسی‌های دقیق‌ صورت‌گرفته توانسته‌ایم تمام توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را در گیت‌های زمینی خنثی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته هیچ‌گونه درگیری در پروازهایمان نداشته‌ایم، اقتدار و صلابتی که پاسداران انقلاب اسلامی در یگان حفاظت فرودگاه‌های کشور داشته‌اند، این امکان را از دشمنان نظام گرفته‌‌ و همه توطئه‌ها در زمین خنثی شده‌است.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان عنوان کرد: یکی از اقداماتی که سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم در سال گذشته رضایتمندی ‌و تکریم مسافران است، با توجه به حساسیت کاری که در بحث بازرسی وجود دارد با یک ظرفیت خاصی این کار را انجام دادیم که نقطه مثبتی در کار شد و توانستیم در این زمینه به موفقیت 100 درصدی دست یابیم.

صفری‌زاده یادآور شد: سال گذشته در استان کرمان در زمینه قرص روانگردان، مواد مخدر و افشانه‌ها 40 مورد کشف داشتیم؛ همچنین در زمینه اشیای متعارف مانند کارد میوه‌خوری، اشیای ممنوعه و ... بیش از 5 هزار قطعه را در گیت‌های بازرسی زمینی جمع‌آوری کردیم.

وی بیان کرد: تمام پروازهای غیرنظامی که در فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود، حتماً باید همه افراد چه عوامل و مسافران آن ‌از گیت بازرسی سپاه عبور کنند.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان در پایان گفت: در استان کرمان از ابتدای سال جاری تا‌کنون 2 هزار و 917 پروازهای مسافربری داخلی و 298 پرواز خارجی توسط همکاران ما چک شده‌اند و 600 هزار نفر مسافر داخلی و 50 هزار نفر مسافر خارجی از گیت‌های یگان حفاظت هواپیما‌یی فرودگاه‌های کرمان عبور کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات