گرافیست انقلابی گفت: همانگونه که حماسه 9 دی نتیجه پیروی از فرمان ولایت بود محور فعالیت‌هایم در عرصه فرهنگی نیز پیروی از سخنان ولایت فقیه است.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۶۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

اکبر بیاتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به فعالیت خود در عرصه گرافیک اظهار داشت: بیشتر فعالیت‌ها و آثاری که در حوزه گرافیک انجام می‌دهم در بحث انقلاب و مسائل مرتبط با فرهنگ انقلابی مرتبط می‌شود.

وی افزود: از دوره تحصیل در مقطع متوسطه اول و آشنایی با استاد شهاب‌الدین طباطبایی تصمیم گرفتم تا به حوزه فرهنگی ورود کرده و با راهنمایی ایشان فعالیت خود را در عرصه گرافیک آغاز کنم، در نهایت پس از سه سال حضور در کنار ایشان و کسب تجربه به شکل حرفه‌ای مدت یک‌سال است که کار خود را ادامه می‌دهم.

نوجوان گرافیست انقلابی تصریح کرد: در حال حاضر 16 سال داشته و در سال دوم رشته ریاضی مشغول تحصیل هستم ولی همچنان فعالیت هنری خود را ادامه می‌دهم و در کنار آن مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی بوده و در گردان امام رضا(ع) به عنوان بسیج فعال فعالیت می‌کنم.

بیاتی با اشاره به استقبال صورت گرفته فراتر از شهرستان محل سکونت خود گفت: آثاری که طراحی می‌کنم بیشتر از خارج استان‌های تهران، ساری و یزد به شکل سفارش بوده و خوشبختانه برای روز حماسی 9 دی‌ماه نیز چند کار را انجام دادم فعالیت در عرصه انقلاب را بیشتر دوست دارم چرا که بیشتر رضایتم را جلب می‌کند.

وی افزود: بزرگترین شانس من در زندگی این بود که با استادم آشنا شدم، آشنایی من با وی در پایگاه بسیج مسجد محله‌مان بود که عضو حلقه‌ای بودم که وی سرگروه بودند و تجربه 20 ساله خود را در اختیار من قرار داد و اکنون نیز در کنار ایشان مشغول هستم.

نوجوان گرافیست انقلابی تصریح کرد: سایت کتاب دیواری یک مجموعه 20 عددی از پوستر بوده که هر مجموعه خلاصه‌ای از یک کتاب است در حقیقت از آنجا که حضرت آقا فرمودند یکی از راهکارهای گسترش فرهنگی ترویج کتابخوانی است و باز در یکی دیگر از فرمایشات خود فرمودند مردم زمان خواندن کتاب ندارند کتاب باید خلاصه و مفید باشد، همین دو جمله کلیدی حضرت آقا کافی بود تا ما را وادار سازد که خلاصه کتاب ها را به شکل پوستر طراحی کنیم.

بیاتی با اشاره به نحوه و انتخاب مطالب گفت: با توجه به ذائقه‌های مختلف بخشی از متن کتاب را به شکل پوستر طراحی و متن مربوطه را درون اثر هنری گنجاندیم تا مخاطب با دیدن و خواندن بخش کوتاه کتاب ترغیب شود و انگیزه‌ای برای مطالعه کتاب به دست آورد.

وی افزود: نصب پوستر در فضاهای عمومی می‌تواند در این حوزه ما را یاری رساند به این منظور سعی کردیم با نصب تابلویی دست کم در مسجد محله اقدام به کار کنیم تا بتوانیم فرهنگ مطالعه را ترویج دهیم، کتاب بهترین ابزار برای انجام امور فرهنگی بوده و انس با کتاب می‌تواند بهترین راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باشد.

نوجوان گرافیست انقلابی تصریح کرد: در سایت کتاب دیواری که ایده‌ای از سوی استادم بود خلاصه کتاب‌هایی نظیر ساکنان بهشت، سبک زندگی قرآنی، سبک زندگی فاطمی، مجموعه روزگاران، ساکنان بهشت، کاروان کربلا، شهد شهود، مجموعه توحید و غیره گنجانده شده است.

نوجوان گرافیست انقلابی خاطرنشان کرد: تاکنون با ارائه بیش از 10 طرح به مسئولین شهرستان تفرش برای به کارگیری در سطح شهر هنوز حمایتی از چنین اقدامات فرهنگی صورت نگرفته است بنابراین تلاش کردیم فعالیت ها و اقدامات هنری خود را به دیگر شهرها و استان ها عرضه کنیم.

بیاتی با اشاره به حماسه 9 دی گفت: نهم دی ماه حرکتی انقلابی بود که فرا‌تر از درک و قواعد برخی‌ها و به دنبال بصیرت افزایی و رهنمودهای ولی‌فقیه برگ زرینی در تاریخ انقلاب نگاشته شد که نقش بسیج نیز در پیروی از ولایت و آگاه سازی مردم نقشی بی بدیل بود بسیج از متن مردم بوده از این‌رو می‌تواند نقش سازنده ای در حراست از دستاوردهای انقلاب داشته باشد.

وی افزود: بسیج گوش به فرمان ولی فقیه زمان بوده و هر زمان که حضرت آقا دستور دهند در هر صحنه‌ای حاضر و نقش آفرینی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات