امام جماعت اهل سنت خارگ گفت: نص صریح قرآن و روایات، مسلمانان را دعوت به اتحاد می کند.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۴۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، روز گذشته پس از ادای فریضه جماعت مغرب وعشاء و به مناسبت میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، بخشدار، شهردار، شورای شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی به همراه جمع کثیری از مردم شیعه خارگ، به نشانه برادری، اتحاد و همدلی، در مسجد جامع اهل سنت این جزیره حضور یافتند .

در این مراسم که با حضور پر شور مردم و مسئولین همراه بود امام جماعت اهل سنت خارگ طی سخنانی، نوع رابطه سنی و شیعه در این جزیره را نماد و الگوی وحدت برای کشور وهر جایی که این دو مذهب در کنار هم زندگی  می کنند، دانست .

احمد رضا کنعانی ضمن تبریک میلاد رسول الله (ص) و هفته وحدت و تقدیر از حضور مسئولین ومردم شیعه در جمع اهل سنت خارگ، با اظهار خوشحالی از اتحاد و همدلی شیعه و سنی در این جزیره، تفرقه و درگیری فرقه ای را از نظر قاطبه علمای سنی و شیعه صالح و دلسوز مسلمین، حرام شرعی دانست زیرا موجب وهن و تضعیف اسلام وتسلط کفار و دشمنان بر ممالک اسلامی می گردد .

وی رواج تکفیر و برادر کشی در برخی بلاد مسلمین را خدمت بزرگی به دشمنان و ضربه مهلکی به مسلمانان دانست چون باعث می شود ظرفیت عظیم اسلامی که باید صرف نابودی اسرائیل دشمن واقعی آنان گردد، به هدر رفته  و در راستای توطئه های شوم صهیونیسم جهانی به ویرانی و تجزیه کشورهای اسلامی منجر شود .

احمد رضا کنعانی با تاکید بر این که نص صریح قرآن و روایات، مسلمانان را دعوت به اتحاد می کند، اظهار داشت: تکفیر و برادر کشی، بلای جان اسلام ونشات گرفته از گمراهی و خودخواهی است و عاملان این جنایت ها  جاهلانه یا آگاهانه سرباز دشمن و مجری نقشه های شیطانی آنان در میان مسلمانان هستند .

درادامه عسکر زارع بخشدر ویژه خارگ، انتخابات را نماد وحدت و یکپارچگی کشور دانست و احترام به اقوام ومذاهب را مایه افتخارواز اصول مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد .

وی با اشاره به پی گیری های مستمر به منظور ارتقای سطح رفاه عمومی گفت: دولت، خادم مردم است و خدمات رسانی مطلوب ومناسب در همه زمینه ها به مردم شریف این جزیره، وظیفه ذاتی بخشداری می باشد و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک سطح و کیفیت خدمات دهی به مردم ارتقا یابد  .

قابل ذکر است به روال سال های گذشته مراسم مولودی خوانی سنتی ویژه اهل سنت موسوم به لیوا که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم برگزار می گردد، اجراشد .

خارگ، شمالی ترین جزیره خلیج فارس و درفاصله57 کیلومتری بوشهر واقع شده، جمعیت بومی آن حدود ده هزار نفر می باشد که تقریبا سی در صد آن اهل سنت شافعی هستند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها