خبرهای داغ:

جشنواره منطقه‌ای رویش خلیج فارس به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان گفت: جشنواره منطقه‌ای رویش خلیج فارس به میزبانی خوزستان با هدف ایجاد فضایی تشویقی برای افراد نخبه به منظور حرکت در مسیرهای نوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۶۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علیرضا زراسوندی، امروز در نشست خبری اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای رویش برای نخستین بار به میزبانی خوزستان در تاریخ 9 الی 10 دی ماه در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره از مصوبات سال94 بوده و مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره رونق بخشیدن به فضای ابتکار و نوآوری است، بیان کرد: از مشکلاتی که در زمینه جامعه نخبگان وجود دارد، هدایت افراد به سمت تفکر نوین برای حل یک مسئله است که بنیاد نخبگان با برگزاری چنین جشنواره‌هایی درصدد ایجاد فضایی تشویقی برای افراد نخبه به منظور حرکت در مسیرهای نوین است.

وی گفت: این جشنواره 3 محور ایده، ثبت اختراع و تولید محصول دانش‌بنیان را به عنوان مسیر حرکت برای شناسایی افراد نخبه در نظر گرفته که سرانجام در این مسیر به توانمندی نخبگان پرداخته می‌شود.

زراسوندی با اشاره به اینکه نخبگان شناسایی شده تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند، عنوان کرد: از آنجایی که این جشنواره منطقه‌ای بوده و در خوزستان برگزار خواهد شد 80 درصد طرح ها از خوزستان، کهگلویه و بویراحمر، بوشهر و فارس است بنابراین این مسئله بر تعداد انتخاب شده‌ها نیز تأثیرگزار بوده که امیدواریم افراد برتری از خوزستان در این جشنواره شناسایی شود.

وی افزود: مطابق آئین نامه 50 درصد داورانی که برای جشنواره انتخاب شده‌اند داوران خوزستانی بوده است. این افراد اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌های خوزستان هستند. امیدواریم در آینده هر کدام از این داوران راهنمایی برای مراجعان مخترع استان شوند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه از راه‌های افزایش تعداد نخبگان در بنیاد نخبگان که امری حائز اهمیت است برگزاری این جشنواره‌ها است، بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره نیازمند زیرساخت های بود به همین دلیل در طول سال کارگاه‌های آموزشی در مراکز عالی ، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز مرتبط با بنیاد نخبگان در راستای آشنایی با آئین نامه‌های مربوطه برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد.

وی گفت: تعداد طرح هایی که به جشنواره رسیده 120 طرح بوده که 70 طرح به جشنواره ورود پیدا کرده است. این طرح ها باید از قبل ثبت اختراع شده تا تقاضا محور و نیاز جامعه بودنشان شناخته شده باشد.

زراسوندی با اشاره به اینکه 40 طرح متعلق به استان خوزستان است، در ادامه نسبت به پاسخ خبرنگار تسنیم عنوان کرد: همه این 40 طرح توسط دانشجویان استان خوزستان ارائه شده.

وی افزود:  32 طرح از استان فارس، 9 طرح از بوشهر، 5 طرح از کهگلویه و بویراحمر و مابقی طرح‌ها از استانهای دیگر به جشنواره ارسال شده است.

زراسوندی با اشاره به اینکه طرح باید به همراه مخترع و صاحب‌نظر در جشنواره حضور داشته باشد، عنوان کرد: افتتاحیه جشنواره رویش خلیج‌فارس 9دی ماه رأس ساعت 9 صبح در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور غلامعلی منتظر معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

وی افزود: بعد از گذشت 14 روز از برگزاری این جشنواره افراد برگزیده مشخص شده و به عنوان مخترعان سطح 3 بنیاد نخبگان شناخته می‌شوند و نیز تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند. در بخش کریدور تجاری این جشنواره افرادی که در گذشته در سطح 3 قرا گرفتند به سطح 2 راه می‌یابند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به اینکه در این جشنواره دو شرکت شتاب‌دهی از تهران و شیراز شرکت می‌کنند، بیان کرد: در جشنواره رویش خلیج فارس به میزبانی خوزستان شرکت برق منطقه‌ای، شرکت آب و برق، فولاد، حفاری و پارک علم و فناوری خوزستان حضور دارند.

وی گفت: بیشترین طرح های رسیده به جشنواره در دسته نخست در حوزه نفت، گاز و شیمی،در دسته دوم حوزه کشاورزی و در دسته سوم حوزه تجهیزات پزشکی بوده است.

زراسوندی عنوان کرد: مهمترین وظیفه بنیاد ملی نخبگان در کشور و استان‌ها ایجاد فضای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به استناد توان نخبگان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار