خبرهای داغ:

نخستین طرح «اسکله شناور» جهان در اندیمشک اجرا شد

مدیر کنترل پایداری سد و نیروگاه دز اندیمشک گفت: برای اولین بار در جهان و با هدف افزایش راندمان و بهبود کیفیت خدمات حوزه آب و برق، طرح ابداعی «اسکله شناور» در سد دز اندیمشک اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۶۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سید محمد موسوی  اظهار داشت: پهلو گرفتن قایق‌های شناور در دریاچه سدهای مختلف همواره با خطرات و مشکلات فراوانی همراه بوده که دریاچه سد دز نیز به دلیل همجواری با تکیه‌گاه‌های صخره‌ای و وضعیت خاص جغرافیایی خود با این مشکل مواجه است.

وی افزود: برای اولین بار در جهان و کشور با هدف افزایش راندمان و بهبود کیفیت خدمات حوزه آب و برق در کشور، طرح ابداعی اسکله شناور در سد دز اندیمشک اجرا شد.

مدیر کنترل پایداری سد دز اندیمشک عنوان کرد: کار طراحی و ساخت اسکله شناور پس از سه ماه تلاش بی‌وقفه برروی سطح مخزن دریاچه سد دز نصب گردیده است.

مخترع طرح اسکله شناور گفت: اجرای این طرح با توجه به حفاری در صخره‌های سخت، ستون گذاری و نصب ریل در شرایط خطرناک، ساخت سیستم منحصر به فرد انتقال نیروی شناوری، با تکیه بر تخصص و تجربه نیروهای توانمند بومی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز اندیمشک واستفاده از امکانات موجود صورت گرفته است.

موسوی بیان کرد: این طرح برای اولین بار در جهان و کشور طراحی و بر خلاف روش سنتی ساخت اسکله در ایران اجرا شده و مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای کشور صرفه جویی در برداشته است.

مدیر کنترل پایداری سد و نیروگاه دز اندیمشک عنوان کرد: طرح اسکله شناور در دومین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات جوان کشور حائز به رتبه اول شده و‌ لوح تقدیر و تندیس رتبه اول جشنواره را دریافت کرده است.

مخترع طرح اسکله شناور افزود: این جشنواره که با حضور 65 نخبه و مبتکر از سراسر کشور در بخش‌های فنی مهندسی و پزشکی برای اولین بار به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شد، در 27 آذرماه امسال با تقدیر از نخبگان بر‌تر کشور، به کار خود پایان داد.

موسوی بیان کرد: پایداری و استحکام طولانی مدت از ویژگی های مهم این طرح است که با اجرای طرح اسکله شناور، امکان تردد انواع قایق در دریاچه های سد کشور با توجه به تغییر حجم آب در فصول مختلف مهیا می‌شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار