در واکنش به برنامه ششم توسعه صورت پذیرفت
جمعی از تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد صنایع دستی با توجه به دیده نشدن صنایع دستی در برنامه ششم توسعه، طی نامه ای از حسن روحانی رئیس جمهوری، اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام و درخواست رسیدگی ویژه خود را تقدیم وی کردند.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۴۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از انتشار متن پیشنهادی برنامه ششم توسعه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و عدم حضور صنایع دستی و هنرهای سنتی در بندها و تبصره‌های این برنامه، تشکل‌ها و انجمن‌های صنایع دستی ایران طی نامه ای از دکتر روحانی رئیس جمهور کشور درخواست کردند نسبت به این مسئله دستور پیگیری و رسیدگی ویژه صادر کنند.
در بخش‌هایی  از این نامه چنین آمده است:
با وجود همه امتیازات صنایع دستی و تاکیدات صریح رهبر معظم انقلاب به خصوص در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم و عنایت ویژه حضرت عالی و همچنین امیدواری چندین میلیون انسان مومن و افتخارآفرین فعال، متاسفانه پیش نویس برنامه ششم توسعه ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تجسم بی‌توجهی به این بخش‌ها به خصوص صنایع دستی و فرش است. برنامه ای که انتظار می‌رفت این حوزه را به جایگاه اصلی خود بازگرداند، اکنون نا امیدکننده می‌نمایاند.

گفتنی است انجمن‌های صنفی صنایع دستی ایران، شورای عالی تشکل‌های غیر دولتی، انجمن صادرکنندگان صنایع دستی ایران از جمله نهادهای غیر دولتی هستند که این نامه را خطاب به رئیس جمهوری ایران امضاء کرده اند.

ارسال نظرات