رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به ضرورت تقاضا محور کردن پژوهش‌ها در استان یزد از راه اندازی کمیته"مشارکت مردمی در توسعه استان" در یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۹۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حمیدرضا نصیری‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه، احیای سازمان مدیریت از جمله وعده‌های تحقق یافته دولت تدبیرو امید است، اظهار داشت: تمام اقشار جامعه، باید در جریان برنامه‌ریزی‌های توسعه اقتصاد قرار بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اهمیت نقش رسانه در راستای اطلاع رسانی برنامه‌های دولت در جامعه، گفت: طراحی و مدیریت زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه اقتصاد کشور از جمله اهداف احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نصیری‌زاده با اشاره به ضرورت رسد و پالایش برنامه‌های توسعه، ویژه شهره‌های استان یزد افزود: تأمین منابع مالی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای هر شهرستان با توجه به نیازه‌های شهرستان از دیگر رسالت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

وی برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، توسعه مدیریت، برنامه‌ریزی فنی و سرمایه انسانی، را از دیگر وظایف تعیین شده برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها دانست و بیان کرد: استفاده از تکنولوژی باید در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم انجام شود.

نصیری‌زاده با اشاره به اهمیت نقش ستاد درآمد وتجهیز منابع استان در توسعه برنامه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در 8 ماه نخست امسال، درآمد استان یزد به 609 میلیارد تومان رسیده، که 90 درصد آن مربوط به مالیات‌های اخذ شده بوده و نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اهمیت تقاضا محور کردن پژوهش‌ها و ایده‌های موجود در استان یزد گفت: مبلغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی سال 94استان یزد به پژوهش‌های مورد نیاز اختصاص یافت.

وی تشکیل کارگروه تدوین برنامه ششم استان و تدوین پیش‌نویس نقشه راه استان یزد را، از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد عنوان کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی کمیته" مشارکت مردمی در توسعه استان" در دستورکار سازمان مدیریت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ضرورت تهیه اطلاعات و آمار دقیق از استان، تصریح کرد: سازماندهی نظام آماری از جمله ضرورت‌های اجرایی سازمان‌ها و نهادهای مدیریتی، نظارتی و اجرایی استان است.

 

ارسال نظرات