خبرهای داغ:
استاد تاریخ اسلام دانشگاه بیرجند :

تاکید بر اشتراکات دینی مسلمین، از نفوذ دشمن جلوگیری می کند

استاد تاریخ اسلام در دانشگاه بیرجند گفت: دشمنان دین اسلام می کوشند با یافتن یک شکاف و یک نقطه ی اختلافی، به دشمنی ها و خصومت ها دامن بزنند ولی آگاهی و هوشیاری ملل مسلمان می تواند از تفرقه و نزاع جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۴۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

الهی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، با تبریک هفته وحدت و گرامی داشت سالروز نهم دی ماه اظهارداشت: از مسائل مهم در سیره گفتاری و رفتاری پیامبر(ص) حفظ وحدت در بین مسلمانان است.

استاد دانشگاه بیرجند با بیان اینکه پیامبر(ص) هم در گفتار خود به همدلی و وحدت کلمه مسلمانان و هم در عمل به وحدت و همبستگی جامعه مومنان تاکید داشته اند، گفت: با نگاهی گذرا به سیره نظری و عملی پیامبر(ص) به نمونه های بسیاری از حفظ وحدت برمی خوریم.

وی با اشاره به دوران زندگی پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: برقراری پیمان برادری میان مهاجر و انصار، جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان در تصمیم گیری برای نحوه مقابله با دشمن در جنگ احد، جلوگیری از بروز اختلاف بین مهاجر و انصار در بازگشت از غزوه بنی مصطلق و... از نمونه های بارز وحدت است.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر پس از انجام آخرین حج خود در غدیر خم بیاناتی فرمودند که ناظر بر حفظ وحدت است، افزود: به نظر می رسد وظیفه مسلمانان در این زمان و دیگر زمان ها این است که با تاسی از پیامبراسلام(ص) و رعایت حریم ها و حفظ وحدت از نفوذ دشمن اسلام و مسلمانان و بهره برداری سیاسی آنها خودداری کنند.

این استاد بسیجی با اشاره به اینکه تفرقه و پراکندگی مسبب اساسی از هم پاشیدگی ملتها و امتها در طول تاریخ بوده است، گفت: تفاوتها و اختلاف سلیقه ها امری طبیعی است ولی بروز اختلاف و درگیری نادرست است.

الهی زاده ادامه داد: حتی تفاوت در باور و عقیده در درون یک دین نیز نمی تواند عامل قانع کننده ای برای بروز اختلاف و درگیری باشد و حتی با در نظر گرفتن اشتراکات دینی و تاکید بر آن می توان به وحدت کمک کرد.

استاد دانشگاه بیرجند تاکید کرد: دشمنان دین اسلام می کوشند با یافتن یک شکاف و یک نقطه ی اختلافی، به دشمنی ها و خصومت ها دامن بزنند و در اینجا آگاهی و هوشیاری ملل مسلمان می تواند بسیار کارگشا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار