شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی که سال گذشته مثبت ۶.۵ درصد گزارش شده بود، در ۳ ماهه نخست امسال به منفی ۴.۲ درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۳۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش بسیج،  در نماگرهای اقتصادی منتشر شده توسط بانک مرکزی در حوزه صنعت، شاخص تولید کارگاه‌های صنعتی کاهش داشته است.

بر این اساس در 3 ماهه اول امسال شاخص تولید کارگاه‌های صنعتی 4.2 درصد کاهش یافته و جواز تاسیس واحدهای صنعتی از لحاظ تعداد 6.4 درصد و از نظر ارزش سرمایه‌گذاری 23.7 درصد کاهش داشته است.

همچنین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از واحدهای صنعتی 10.2 درصد کاهش یافته اما ارزش سرمایه‌گذاری این پروانه‌های صادره 23.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

* کاهش 17.8 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی

در بخش ساختمان تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در مناطق شهری در 3 ماهه اول 17.8 درصد کاهش داشته که البته این رقم در شهر تهران 36.2- بوده است.

سطح زیربنای طبقات ساختمان‌ها براساس پروانه‌های صادرشده در کل مناطق شهری 13.2 درصد و در تهران 22.7 درصد کاهش داشته است.

همچنین شاخص بهای خدمات ساختمانی 16 درصد افزایش و شاخص بهای تولید کننده مصالح ساختمانی 4.2 درصد کاهش داشته است.

در بخش سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان تعداد ساختمان‌های شروع شده 17.1 درصد، ساختمان‌های نیمه تمام 7 درصد کاهش داشته اما تعداد ساختمان‌های تکمیل شده که مربوط به سرمایه گذاری‌های قبلی است 7.4 درصد افزایش داشته است. در مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید در مناطق شهری بر حسب مراحل ساخت 6.9 درصد کاهش داشته است.

* کاهش 0.4 درصدی صادرات نفت خام

در حوزه انرژی، تولید نفت در سه ماهه اول امسال به طور متوسط 3 میلیون و 93 هزار بشکه در روز بوده که یک میلیون و 422 هزار بشکه آن صادر شده است. میزان صادرات نفت خام در سه ماهه اول امسال 0.4 درصد کاهش یافته است.

البته تولید برق در نیروگاه‌های کشور در این مدت رشد 22.4 درصدی را تجربه کرده است.

ارسال نظرات